  • Data: 2009-10-28 16:45:43
    Temat: Re: jesli nie DRZ400 to co?
    Od: "Karambol" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "tomek" <t...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:hc7lt2$h8o$1@news.onet.pl...

    > "Karambol" <k...@g...pl> wrote in message

    > Dopisany do listy, tylko ze te 10 tys to jakas optymistyczna wersja chyba;
    > z pobieznego rzutu okiem na oferty internetowe wynika, ze jednak troche
    > wiecej. Ale ok, nie ma sie co usztywniac. Jakies znane bolaczki tego
    > modelu?

    Robertbig napisal duzo o LC4.
    Ja moge tylko dodac, ze wersje 620 EGS-E produkowane od 97 maja slabe kolo
    magnosowe, magnesy potrafia sie odkleic. KTM popelnil blad konstrukcyjny,
    wlasciwie to nie KTM tylko japonce bo to Kokusan robi te kola magnesowe.
    Zamiast jednego okraglego magnesu wypeniajacego wnetrze kola magnesowego -
    sa 4 cwiartki przyklejone na klej do magnesow.
    W wersji LC4 640 ten problem jest juz rozwiazany.
    Inna wada to zbyt niska kierownica i w dodatku fabrycznie pod zlym kątem.
    Stajac na motocyklu trzeba po nia siegac bo jest na wysokosci jaj i za
    blisko ciala.
    Rozwiazaniem jest podwyzszenie kierownicy dostepne w wiekszosci sklepow
    motocykowych oraz odchylenie kiery bardziej do przodu. Taki zabieg poprawia
    komfort jazdy oraz pozycje na motocyklu.
    Oryginalny tlumik dlawi silnik z dolu, jak sie go wywali i wstawi przelot to
    moment obr. ladnie sie wyplaszcza i moto ciagnie od samego dolu bez jekow.
    Mozna robic rozne rzeczy na wysokich biegach, ruszac w kopnym piachu z 2 czy
    3ki. to bardzo ulatwia kontrole jesli ma sie moc caly czas.
    http://www.youtube.com/watch?v=zi-l-zJjIXs

    Poza tym LC4 wybacza bledy, jest latwy w prowadzeniu, jesli popelnimy jakis
    blad mozemy liczyc na to, ze motocykl nie wykorzysta tego przeciwko nam a to
    duzy plus.
    Poza tym trzeba dbac o stan lag, czyscic zgarniacze, smarowac i dbac o
    lancuch, regulacja zaworow co 10tys, olej najlepiej co 2.5tys (serwisowka
    mowi, ze co 5tys ale podaczas jazdy w terenie trzeba to podzielic przez min
    2) i bezwzglednie pamietac o odpowietrzenniu ramy po zmianie oleju.
    Co do zywotnosci silnika to sprawa nie jest jednoznaczna, licznik napedzany
    jest przez przednie kolo wiec przebieg zbierny jest z kola, ktore kreci sie
    zawsze z taka predkoscia jaka jedziemy - gdy tymczasem tyl moze krecic sie i
    5x szybciej. Na moim przykladzie mozge powiedziec, ze jezdzac 90% teren za
    remont silniak zabralem sie gdy na budziku pojawilo sie rowne 30tys (pojawil
    sie luz na korbie). Czyli realny przebieg silnika nadajacego sie do remontu
    to powiedzmy 50-60tys km. Koszt takiego remontu to 650zl za dobry tlok i
    740 za korbowod, ja odalem korbowod do regeneracji co zmiejsza koszt o
    300zl.

    --
    Karambol
    KTM LC4 620 EGS-E