eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjechał pod prądRe: jechał pod prąd
  • Data: 2015-12-29 02:07:57
    Temat: Re: jechał pod prąd
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Mon, 28 Dec 2015 08:02:51 +0100, Artur Miller napisał(a):

    > W dniu 2015-12-28 o 00:24, Tomasz Pyra pisze:
    >>>
    >>> well, jak widzę jak ktoś coś dziwnego odpier*ala na drodze to w 90%
    >>> przypadków to albo kobieta albo dziadek 70+. statystyki wypadkowe pewnie
    >>> są w roczniku statystycznym, ale nie chce mi się grzebać:)
    >>
    >> Statystyki wypadkowe, jak na złość, pokazują mężczyzn przed 39 rokiem życia
    >> którzy niedostosowali prędkości do warunków jazdy, lub nieustąpili
    >> pierwszeństwa przejazdu.
    >> Tyle że jednocześnie jest to po prostu grupa która dominuje na drogach jako
    >> kierujący.
    >>
    >> Nie ma łatwo dostępnych danych dotyczących demografii faktycznie jeżdżących
    >> kierowców, więc trudno odnieść te dane do faktycznej ilości wypadków i
    >> ofiar powodowanych przez różne grupy kierujących.
    >>
    >
    > no bo trzeba to właśnie odnieść do procentowego udziału danej grupy w
    > całości. jakiś czas temu szukalem tych danych dla grupy 18-25 i udało
    > sie policzyć, więc dane są dostępne.

    Na pewno jest dostępne?
    Bo dostępna jest owszem populacja, pewnie też ilość praw jazdy w grupach
    wiekowych, ale to jeszcze mało.

    Interesująca jest raczej ilość kilometrów za kierownicą i tego gdzie są
    przejeżdżane (teren zabudowany/niezabudowany). A takich danych raczej nie
    ma.

    A bez tego, można dość do bardzo błędnych wniosków, bo grupa najstarsza
    jest to populacja całkiem liczna, ale niewielu ma prawo jazdy i samochód, a
    ci co mają zazwyczaj jeżdżą rzadko i niedaleko.

    Z kolei w grupie 18-25 posiadanie prawo jazdy ma bardzo wielu, ale jeździ
    się tylko jak rodzic pożyczy samochód, ewentualnie w wersji burżuzayjnej
    która ma własne auto, jak się akurat znalazło w porftelu 50zł na gaz.
    Czyli koniec końców przeciętny młody kierowca rocznie kilometrów robi też
    mało.

    > 1. większość zdarzeń powodowanych przez seniorów odbywa się przy tak
    > małej prędkości, że nie są zgłaszane na policję więc nie są ujęte w
    > statystykach.

    Jeżeli zdarzenie nie trafiło do statystyk, to znaczy że jego skutki nie
    były poważne.
    Bo rozmawiamy o wpływie na bezpieczeństwo, a nie tym jak wysokie
    umiejętności kto posiada - to są dość rozłączne kryteria.

    > 2. zdarzenia takie, z powodu powyższego, to w dużej części "near miss",
    > więc w ogóle o nich nie wiadomo, ale wpływają ogólnie na bezpieczeństwo

    Wskaźnikiem bezpieczeństwa jest ilośc zabitych i rannych na drogach i dane
    o uczestnikach tych wypadków.
    Bo już nawet nie ma co mówić o kolizjach, bo dane o tych są zbyt
    niedokładne.

    > 3. zachowania seniorów są pośrednimi przyczynami kolizji/wypadków. wtedy
    > np. sprawcą jest ten, który "nie zachował ostrożności" a dziadek, po
    > spowodowaniu zamieszania, niczego nie świadomy, oddala się w błogim
    > poczuciu własnej doskonałości.

    Pewnie podobna ilość co dynamicznych i doskonale panujących nad pojazdem
    kierowców który komuś zajechali drogę i posłali go do rowu.
    Rzetelna statystyka bazuje na rzeczywistych danych, a nie gdybaniu i
    bazowaniu na tym co się wydaje.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: