  • 1. Data: 2013-11-17 22:40:01
    Temat: jazda bez prawka - jakie kary?
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    Witam

    jest gentelmen, któremu zabrano prawo jazdy na pół roku, bo miał za dużo
    promili. Nie wiem jak to działa (czy rzeczywiście na pół roku), ale
    facet dalej jeździ autem. Ma swoje auto, więc przecież jeździć musi - co
    nie? :)

    Co mu grozi jak go ponownie złapią?
    Realnie - nie "wydaje mi sie"
    ToMasz

  • 2. Data: 2013-11-17 22:42:13
    Temat: Re: jazda bez prawka - jakie kary?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-11-17 22:40, ToMasz pisze:
    > Ma swoje auto, więc przecież jeździć musi - co nie? :)

    Niby facet, a logicznie pomyśleć nie umie...

    > Co mu grozi jak go ponownie złapią?

    A jak brzmiał wyrok?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-11-17 23:01:30
    Od: "misiek" <d...@g...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:528937b1$0$2153$65785112@news.neostrada.pl...
    > Witam
    >
    > jest gentelmen, któremu zabrano prawo jazdy na pół roku, bo miał za dużo
    > promili.

    jak dostal sadowy zakaz prowadzenia pojadow - to jak go zlapia ponownie to
    od reki areszt . tak przynajmniej wynika z "drogowek" ktore ogladalem w tv
    :D

  • 4. Data: 2013-11-17 23:13:18
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    > promili. Nie wiem jak to działa (czy rzeczywiście na pół roku), ale
    > facet dalej jeździ autem. Ma swoje auto, więc przecież jeździć musi - co

    W praktyce? Grozi mu odsiadka, w rzeczywistości cała rzesza tych
    skurwieli jeździ dalej napruta i się śmieje w twarz...

    Lewis

  • 5. Data: 2013-11-18 00:23:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Nov 2013 23:01:30 +0100, misiek napisał(a):
> [...]
    > od reki areszt . tak przynajmniej wynika z "drogowek" ktore ogladalem w tv

    A nie byl przy tym troche pijany ?
    Bo kodeks przewiduje do 3 lat, ale zeby tak od razu czlowieka
    aresztowac, gdy w praktyce grozi mu znacznie mniej ?

    Tylko warto pamietac o karach dodatkowych:
    -pojazd pewnie zatrzymaja i z przyjemnoscia wezwa lawete w celu
    odholowania na policyjny parking. Na koszt delikwenta,
    -jesli to nie jego pojazd - moze oberwac wlasciciel za udostepnienie,
    -jesli dojdzie do wypadku - ubezpieczyciel sie wypnie. Pol biedy jesli
    tylko pojazd ulegnie zniszczeniu, ale moze sie skonczyc na
    zlicytowaniu majatku i dozywotniej rencie.

    J.

  • 6. Data: 2013-11-18 00:48:14
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 18 listopada 2013 00:23:52 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    >
    > tylko pojazd ulegnie zniszczeniu, ale moze sie skonczyc na
    >
    > zlicytowaniu majatku i dozywotniej rencie.

    Mylisz`kary z konsekwencjami. Niby podatnik ma takiemu fundować odprowadzenie
    samochodu do miejsca parkowania które wskaże? Trzeba jebać takich skurwysynów a nie
    bronić. We Francji policjant może uznać bez żadnego sądu przepadek pojazdu jeśli
    kierowca bardzo naruszył przepisy. Odzyskanie ponoć jest możliwe ale
    nieprawdopodobne.

  • 7. Data: 2013-11-18 02:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

> [...]
    > -pojazd pewnie zatrzymaja i z przyjemnoscia wezwa lawete w celu
    > odholowania na policyjny parking. Na koszt delikwenta,

    hyba ze pod reka bedzie ktos trzezwy, kto bedzie mogl jechac dalej.

    > -jesli to nie jego pojazd - moze oberwac wlasciciel za udostepnienie,

    Bo?

    > -jesli dojdzie do wypadku - ubezpieczyciel sie wypnie. Pol biedy jesli
    > tylko pojazd ulegnie zniszczeniu, ale moze sie skonczyc na
    > zlicytowaniu majatku i dozywotniej rencie.

    Nawet jeżeli wypadek nie bedzie z winy pijanego?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Początek i koniec zawsze są jednością."

  • 8. Data: 2013-11-18 02:47:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Nov 2013 01:00:46 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl
    >
    > hyba ze pod reka bedzie ktos trzezwy, kto bedzie mogl jechac dalej.

    Myslisz ze bedzie ? Delikwent zawsze z zona/dzieckiem jezdzi ?

    > Bo?

    Bo zakazane jest udostepnianie osobie nie posiadajacej uprawnien do
    kierowania.

    > Nawet jeżeli wypadek nie bedzie z winy pijanego?

    -w przypadkach spornych policji i sadowi latwiej uznac wine pijaka

    -dziecko wyskoczy na droge, winy nie ma, a odszkodowanie i tak trzeba
    placic, z zasady ryzyka.

    -wina bedzie drugiego, ale jego ubezpieczyciel sobie zazyczy okazania
    PJ kierowcy poszkodowanego pojazdu. I odmowi wyplaty.
    I sie bedzie trzeba sadzic ... pewnie juz jest jakies orzecznictwo -
    wie ktos jak to sie konczy ?

    J.

  • 9. Data: 2013-11-18 10:49:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Myslisz ze bedzie ? Delikwent zawsze z zona/dzieckiem jezdzi ?

    Mysle, ze raz bedzie, raz nie bedzie.

    > Bo zakazane jest udostepnianie osobie nie posiadajacej uprawnien do
    > kierowania.

    Po pierwsze było o tym, jak bedzie pijany prowadził.
    Ale czy możesz podać konkretny przepis ze nie można udostepnić pojazdu
    komuś bez uprawnien?

    > -w przypadkach spornych policji i sadowi latwiej uznac wine pijaka

    Czasami. Ale jak wina jednak bedzie bezspornie po stronie trzeźwego?

    > -dziecko wyskoczy na droge, winy nie ma, a odszkodowanie i tak trzeba
    > placic, z zasady ryzyka.

    Co masz na mysli?

> [...]
    > PJ kierowcy poszkodowanego pojazdu. I odmowi wyplaty.
    > I sie bedzie trzeba sadzic ... pewnie juz jest jakies orzecznictwo -

    Nawet jeżeli TU bedzie tak próbowało, to chyba jednak ciezko bedzie obronić
    to w sądzie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch

  • 10. Data: 2013-11-18 12:17:21
    Od: tá´Ź

    kogutek444 wrote:

    > We Francji policjant może uznać bez żadnego sądu przepadek pojazdu jeśli
    > kierowca bardzo naruszył przepisy.

    Chore.

    --
    ss??q s? ??u??ou??