    From: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: jasny obiektyw do sony alfa
    Date: Sun, 10 Oct 2010 22:16:43 +0200

    On 2010-10-10 11:09:28 +0200, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> said:

    > a może dać sobie spokój z obiektywem i kupić lampę błyskową (fotocele i
    > "świecić" na sufit?)

    W zasadzie po tym co napisałeś wyżej, to tak. Daj sobie spokój i kup
    lampę. U cioci na imieninach i tak zapewne częściej używasz tego
    krótkiego końca, co daje światło 3,5. Żeby było naprawdę lepiej
    musiałbyś kupić obiektyw ze światłem 1.4, daje to 2,5 działki zysku.
    Przeliczając na czas, to jest zamiast 1/15s 1/90s. Albo zamiast 1/4,
    1/20. Do tego papierowa głębia ostrości i częste braki przestrzeni.
    Nagle okazuje się, że nie możesz nic sfocić bo za wąsko.
    Polecany wyżej 50/1,8 czy coś w tych okolicach, to u cioci do robienia
    portretów zapijaczonych wujków - chyba nie o tym myślałeś.
    Obiektyw ze światłem 2,8 da zysk pół działki, a kosztuje 1500 złoty
    (zoom 17-50 tamrona). Obiektywu o stałej ogniskowej w okolicach 20 mm,
    z czasów analogowych nie polecam. Ciemne i marne na matrycach, albo jak
    dobre to drogie.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam