    From: Janko Muzykant <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: jasełka 2010 do oceny
    Date: Tue, 12 Jan 2010 00:04:05 +0100

    dominik pisze:
    > Normalnie halogeny mają rzeczywiście ciągłe widmo, ten tu byćmoże nie
    > powinien się nazywać "halogenem", tego niestety nie wiem, już kiedyś się o
    > to kłóciliśmy - na pudełku jest wyraźnie "halogen budowlany".

    Jeśli to jest żarnik będący jedynym źródłem światła, to nie może być
    inny. To jest proste jak budowa cepa. Nie wiem jak można by podziurawić
    widmo, chyba filtrującym kloszem.

    > Mam taką dokładnie lampę. Poza oświetlaniem podwórka nie nadaje się do to
    > czegokolwiek. Grzeje się jak nieszczęście i widmo ma bardzo dziwne.
    > Przyglądałem się temu kiedyś przez na szybko sklecony spektrometr z płytki
    > CD i było widać sporo pasków w widmie tego światła. Kiedyś z ciekawości
    > próbowałem zrobić zdjęcia przy tym i wychodzi tragedia, aparat nie jest w
    > stanie ustawić balansu bieli, z RAW też nie sposób tego skorygować. Nadaje
    > się za to do "crossów".

    No to chyba nie halogen. Może jakaś lampa wysokoprężna?

    Lampa rtęciowa, ani chybi :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl