  • Data: 2010-03-08 08:54:08
    Temat: Re: jakosc zdjec- lustrzanka-malpka
    Od: Marx <M...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-03-05 13:00, Adameck pisze:
    > Miałem tą Alfę 350 w rękach z kitem 18-70 (na szczęście nie jestem właścicielem)
    > i powiem, że szumi bardzo paskudnie (jak na APS-C) i kolorowo (jak to Sony) już
    > na najniższych czułościach. Co do kita to lepiej sprawę przemilczmy - spójrz
    > sobie na kompromitujące recenzje na Optycznych. W tym wypadku mniej stresów
    > nabawisz się kupując porządny hiperzoom.
    nie jest prawda to co napisano powyzej. Alfy nie sa najlepszymi
    lustrzankami, ale generalnie hiperzoomom daleko do jakiejkolwiek lustrzanki.

    > Natomiast ja sam już się wyleczyłem z lustra i przymierzam się do zakupu czegoś
    > co się w kieszeni mieści i robi w miarę przyzwoite zdjęcia. Pytasz o portrety -
    > jeżeli nie robisz tego zarobkowo i w dużych ilościach to i z małpką uzyskasz
    > małą głębię ostrości i podrasujesz sobie fotkę softwarowo, żeby miała wygląd a
    > la "lustro" (są fajny plug-iny imitujące bokeh z drogich jasnych obiektywów !)
    hehe tez tak kiedys myslalem.
    Teraz mam dwa aparaty: lustrzanke i malutkiego Ixusa. Lustrzanka robi
    lepsze technicznie zdjecia, ale nie zawsze ta jakosc jest taka wazna,
    wiec rownie czesto korzystam z Ixusa, ktorego nosze ze soba stale w
    kieszeni. A dodatkowo moge nim nakrecic calkiem przyzwoity film.

    Jednak jesli chodzi o portrety, to lustrzanka zdecydowanie pokazuje
    tutaj swoja sile zwlaszcza z obiektywem 35-70/4 albo z 50ką, a sila ta
    tkwi w malej glebi ostrosci ktorej nie zaemulujesz zadnym pluginem. Wiem
    bo probowalem i po prostu to-se-ne-da
    Marx