-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
sfeed.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
From: Konrad Kosmowski <k...@k...net>
Newsgroups: pl.comp.www
Subject: Re: jakis system CRM dla twórcy/opiekuna stron?
Date: Mon, 26 Oct 2009 23:55:27 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 54
Message-ID: <v...@k...net>
References: <hbt51f$jmb$1@inews.gazeta.pl> <o...@k...net>
<hc3meg$gog$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: cjr185.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1256598371 7077 83.31.67.185 (26 Oct 2009 23:06:11
GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 26 Oct 2009 23:06:11 +0000 (UTC)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.www:394019
[ ukryj nagłówki ]** fv <f...@c...com> wrote:
>> Poza tym nie możesz liczyć na to, że klient je sensownie wypełni - np.
>> załączy Ci złe pliki, niekompletny opis, ustawi priorytet na "NA
>> WCZORAJ!!!!!111", błędnie skategoryzuje, a całe zgłoszenie i tak będzie
>> dotyczyć czegoś na realizację czego w ogóle nigdy się nie zgadzałeś. Itd.
> I tutaj zmierzamy w ważnym kierunku, mianowicie zwiększania opłat za obsługę
> i trzeźwej eliminacji klientów, z którymi nie opłaca się pracować ;>
Oczywiście tak. Tzn. może nie tak drastycznie - należy podejść w sposób "my
wszystko zrobimy bo dla nas nie ma problemów ALE to będzie kosztowało
dodatkowo". Tak czy inaczej (no bo przecież skoro klient jest skłonny zapłacić
za komfort, w którym nie musi wypełniać formatek to czemu mamy się go pozbywać)
należy sobie zorganizować tzw. linie wsparcia, tzn. kogoś kto będzie różne
zamiary korygował, ukracał bez angażowania nas samych w te pierdoły. :)
W końcu programista nie jest od tego aby się zajmował obsługą klienta.
> Mając system bugtrackingowy (ja uwielbiam Jirę, ale ten Flyspray wygląda
> bardzo ciekawie jak na darmowy)
Jira jest faktycznie OK. Jak w ogóle produkty Atlassiana.
> można próbować umawiać się z klientem na ryczałtową opłatę miesięczną za
> załatwianie spraw. Opłata zależna od czasu reakcji ;-)
No typowa sensowna umowa dla nietrywialnego projektu definiuje zasady
współpracy, ale obawiam się, że kolega pytający nie ma jeszcze wypracowanych
takich nawyków pracowania zgodnie z umową. To raczej jest spotykane w większych
projektach gdzie pracuje więcej podmiotów (i każdemu z nich należy zapłacić za
byle pierdnięcie).
> Z moich doświadczeń wynika, że jeśli klient nie potrafi napisać o co mu
> chodzi, to ma jeszcze większy kłopot z zapłaceniem za wykonaną pracę.
99% ludzi zamawiających stronki nie ma pojęcia czego chce. Niestety. :)
> Co innego jeśli klient zmieni zdanie w czasie projektu
Wtedy się spisuje protokół różnic i dodatkowo wykonaną pracę wycenia dodatkowo.
To jest oczywiste niestety nie dla wszystkich.
(...)
> Pozwalając aby klienci traktowali nas jak niewolników a nie partnerów,
> dostajemy też niewolnicze stawki i warunki pracy. Pomyślcie o tym ;-)
Ta, ale aby sobie na to nie pozwolić to trzeba spisać stosowną umowę.
--
+ ' .-. .
, * ) )
http://kosmosik.net/ . . '-' . kK
Następne wpisy z tego wątku
- 27.10.09 07:37 Peter
- 27.10.09 10:47 Paweł Piskorz
- 27.10.09 14:22 Peter May
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- is it live this group at news.icm.edu.pl
- php, linki z nazwami a $_GET, SEO
- www polityka pl captcha
- dyktatura brudnego palucha
- www.znanylekarz.pl
- Czy pytanie o sczytywanie stron programami/skryptami to tu?
- Grupy webdevowe
- Jak wydrukować stronę?
- IIS, kilka witryn
- linki <a href="/strona.php"> (ze slashami)
- co rozszerza stronę??
- responsywny akapit <p>
- Czy istnieje jakiś emulator przeglądarek pod Mac'a?
- taka sama konfiguracja dla localhost i produkcji
Najnowsze wątki
- 2025-03-02 Tusk idzie na rekord deportacji po 1989 [Będzie popyt na prawników]
- 2025-03-01 Obywatel telefonuje 112 lub 986
- 2025-03-01 detektyw (?) Rutkowski działał jako prasa
- 2025-03-01 "Policjant został ujęty obywatelsko..."
- 2025-03-01 zatrzymanie zbyszka maja
- 2025-03-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-03-01 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-03-01 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-01 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-01 Kraków => Technical Team Leader (Clojure, Java) <=
- 2025-03-01 Zrobił TV OLED z TV LCD
- 2025-03-01 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-03-01 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-03-01 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-01 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=