eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.wwwjakis system CRM dla twórcy/opiekuna stron?Re: jakis system CRM dla twórcy/opiekuna stron?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: Konrad Kosmowski <k...@k...net>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: jakis system CRM dla twórcy/opiekuna stron?
    Date: Mon, 26 Oct 2009 23:55:27 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 54
    Message-ID: <v...@k...net>
    References: <hbt51f$jmb$1@inews.gazeta.pl> <o...@k...net>
    <hc3meg$gog$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: cjr185.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1256598371 7077 83.31.67.185 (26 Oct 2009 23:06:11
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 26 Oct 2009 23:06:11 +0000 (UTC)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.www:394019
    [ ukryj nagłówki ]

    ** fv <f...@c...com> wrote:

    >> Poza tym nie możesz liczyć na to, że klient je sensownie wypełni - np.
    >> załączy Ci złe pliki, niekompletny opis, ustawi priorytet na "NA
    >> WCZORAJ!!!!!111", błędnie skategoryzuje, a całe zgłoszenie i tak będzie
    >> dotyczyć czegoś na realizację czego w ogóle nigdy się nie zgadzałeś. Itd.

    > I tutaj zmierzamy w ważnym kierunku, mianowicie zwiększania opłat za obsługę
    > i trzeźwej eliminacji klientów, z którymi nie opłaca się pracować ;>

    Oczywiście tak. Tzn. może nie tak drastycznie - należy podejść w sposób "my
    wszystko zrobimy bo dla nas nie ma problemów ALE to będzie kosztowało
    dodatkowo". Tak czy inaczej (no bo przecież skoro klient jest skłonny zapłacić
    za komfort, w którym nie musi wypełniać formatek to czemu mamy się go pozbywać)
    należy sobie zorganizować tzw. linie wsparcia, tzn. kogoś kto będzie różne
    zamiary korygował, ukracał bez angażowania nas samych w te pierdoły. :)

    W końcu programista nie jest od tego aby się zajmował obsługą klienta.

    > Mając system bugtrackingowy (ja uwielbiam Jirę, ale ten Flyspray wygląda
    > bardzo ciekawie jak na darmowy)

    Jira jest faktycznie OK. Jak w ogóle produkty Atlassiana.

    > można próbować umawiać się z klientem na ryczałtową opłatę miesięczną za
    > załatwianie spraw. Opłata zależna od czasu reakcji ;-)

    No typowa sensowna umowa dla nietrywialnego projektu definiuje zasady
    współpracy, ale obawiam się, że kolega pytający nie ma jeszcze wypracowanych
    takich nawyków pracowania zgodnie z umową. To raczej jest spotykane w większych
    projektach gdzie pracuje więcej podmiotów (i każdemu z nich należy zapłacić za
    byle pierdnięcie).

    > Z moich doświadczeń wynika, że jeśli klient nie potrafi napisać o co mu
    > chodzi, to ma jeszcze większy kłopot z zapłaceniem za wykonaną pracę.

    99% ludzi zamawiających stronki nie ma pojęcia czego chce. Niestety. :)

    > Co innego jeśli klient zmieni zdanie w czasie projektu

    Wtedy się spisuje protokół różnic i dodatkowo wykonaną pracę wycenia dodatkowo.
    To jest oczywiste niestety nie dla wszystkich.

    (...)

    > Pozwalając aby klienci traktowali nas jak niewolników a nie partnerów,
    > dostajemy też niewolnicze stawki i warunki pracy. Pomyślcie o tym ;-)

    Ta, ale aby sobie na to nie pozwolić to trzeba spisać stosowną umowę.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )
    http://kosmosik.net/ . . '-' . kK

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: