    From: "Steel" <d...@K...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: jakiego EOS'A warto kupic?
    Date: Fri, 8 May 2009 13:13:29 +0200
    <w...@k...kojer>
    <4...@b...googlegroups.com>
    <1roiqstq448t1$.dlg@kojer.kojer>
    <0...@v...googlegroups.com>
    <gu0iaj$9f0$1@node1.news.atman.pl>
    <d...@l...googlegroups.com>
    <gu0tcr$sk9$1@node2.news.atman.pl>
    <6...@o...googlegroups.com>

    > pod pkt 5 mozna podpiac aparat fotograficzny bez obiektywu tak samo
    > jak pod pkt 2 i 6 w definicji kurpusu

    ba.... pod 5 mozna podpiac obiektyw, statyw, glowice, aparat kompaktowy.....
    czyli wszystko co sie wymysli....

    > moim zdaniem nie glupio i nie jest to filozofowaniem
    > uwazasz , ze glupio , ja, ze nie glupio czyli jest remis ,
    > neutralnie.

    po prostu na sile dorabiasz ideologie... daj se spokoj z tym....

    > jesli chcialbys rozstrzygnac czy glupio czy nie glupio to mozna
    > zapytac jakis zewnetrzny sad niezawisly.

    zaloz sprawe... :)

    > Jesli chodzisz do kosciola to wiesz , ze : " slowo stalo sie cialem
    > " - co to oznacza i to od tysiecy/setek ( ?) lat ?

    znaczy sie Jezus powiedzial i pojawilo mu sie po angielku cialo aparatu?
    wybacz ale te argumenty sa co raz bardziej niedorzeczne...

    > body & soul
    >
    > cialo i dusza

    tak to jest poprawne w tym kontekscie

    > nie korpus i dusza.

    to nie bo kontekst jest inny....
    Ale widac ze konteksty nie sa zrozumiale dla ciebie...

    teraz juz wiem czemu tak lalem i do dzis leje z tlumaczen artykulow czy
    ksiazek... choc czasami to juz nawet smieszne nie jest tylko zalosne jak w
    tym przypadku tlumaczenie "camera body" jako "cialo aparatu"

    > zgodnie z przytoczona definicja slowa " cialo" , aparat fotograficzny
    > podchodzi pod pkt 5 - formalnie jest wiec w porzadku.

    tak samo jak uzycie tego w stosunku do opony, kamienia, drzewa itd... kazde
    z nich ma swoja nazwe polska ale od dzis bedziemy uzywac "cialo"

    > wyjasnilem wczesniej , dlaczego slowo cialo wydaje mi sie
    > semantycznie b .adekwatne od slowa korpus.

    ale juz ci wielokrotnie udowodniono ze to co ci sie wydaje nie jest
    poprawne.

    > brzmi tez ladniej dla slowianskiego ucha.

    dla mnie nie brzmi ladniej... nie w tym kontekscie...

    > Zreszta przyznaje , slowo cialo nasunelo mi sie pod wplywem lektury
    > tej grupy , wczesniej nie kojarzylem w ten sposob,
    > wole juz cialo od body.

    tyle ze slowo body jest uzywane w fotografii i znajduje sie w sjp o czym nie
    wiedziales :P
    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=body

    > chyba czas juz skonczyc ten watek jezykowy.

    czas zebys sie przyznal do bledu... ale nie sadze zebys to zrobil... znam
    takie typy jak ty...

    > pytajacemu radzilbym : najlepszy stosunek jakosci do ceny ma aktualnie
    > w stajni canona model 40d
    > odradzalbym aparaty najtansze .

    a czemu najtansze odradzasz? gorsze zdjecia sie nimi robi? zreszta samym
    koprusem nie zrobi zdjec...
    do tego szkla mu jeszcze sa potrzebne

    > ( br.... napisalem stajnia , czy to jest zgodne ze slownikiem
    > j.polskiego ? )

    heh zenada

    --
    Steel