  • 11. Data: 2024-07-20 20:53:58
    Temat: Re: jakie sterowniki w 2024r
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v7gvlf$an6$1@news.chmurka.net>
    user RadosławF pisze tak:

    > Takie działania zostawiam idiotom pytającym o oprogramowanie
    > na grupie sprzętowej. Daj znać jak ci baranek wyszedł.

    a jebnij baranka w mur debilu.

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 12. Data: 2024-07-20 21:10:44
    Od: Animka <a...@c...net>

    W dniu 20.07.2024 o 20:53, PiteR pisze:
    > in <news:v7gvlf$an6$1@news.chmurka.net>

    > a jebnij baranka w mur debilu.

    Coś Ci dzisiaj humor nie dopisuje.

    --
    animka

  • 13. Data: 2024-07-20 22:20:24
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Jul 2024 12:52:53 +0100, PiteR napisał(a):

    > Jakich sterowników zdecydowanie nie instalujecie już w 2024r?
    > pod win 10 x64 (dysk NVMe M2) pomimo wykrzykników.
    >
    > np takie
    >
    > Intel Rapid Storage Technology Driver
    > Intel Management Engine Components Installer
    > Dell Touchpad Driver
    > Realtek Memory Card Reader Driver
    > Realtek High Definition Audio Driver
    > free fall sensor

    Albo podnieś do Win 11 i raczej wszysto z marszu będzie OK, albo (jeśli to
    Dell), to zainstaluj Dell Command Update i on Ci wszystko dociągnie.

    Ewentualnie z tego lub innego komputera (pod Windows) pobierz program Dell
    OS Recovert Tool i podając w nim ST swojego komputera pobierzesz instalator
    dedykowany dla Twojego komputera z już zaszytymi wszystkimi sterownikami.

    Przy braku istotnych sterowników, (np. Intel Management Engine spośród
    cytowanych przez Ciebie) system może znacznie wolniej działać lub nie
    obsługiwać niektórych funkcji - jak np. uśpienie, funkcje zarządzania
    ładowaniem itp.

    No i standard: zmień zasilacz ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2024-07-20 23:31:32
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:xo7rahobirsb.1l459atjqkuvm.dlg@40tude.net>
    user Adam pisze tak:

    > Albo podnieś do Win 11 i raczej wszysto z marszu będzie OK,

    a ma w11 zaokrąglone przyciski? to nie chcę ;)

    > (jeśli to Dell), to zainstaluj Dell Command Update i on Ci
    > wszystko dociągnie.

    Chyba mnie nie zrozumiałeś. Chodzi mi o rzecz odwrotna jak najmniej
    sterowników zainstalować, powyłączac w BIOS co się da serial, paralell,
    karte SD, taczpad, mikrofon, kamerę, budzenia, SATA, thunderbolty, doki
    i inne gówna a nie "wszystko dociągnie"

    Sterowniki zabieraja miejsce na sysku 32gb.

    np Audio Driver 268 MB

> [...]
    > spośród cytowanych przez Ciebie) system może znacznie wolniej
    > działać lub nie obsługiwać niektórych funkcji - jak np. uśpienie,

    o o dobrze kombinujesz

    ta zgaga Intel Management Engine
    nie wiadomo co robi w tle, bez sterownika też żyje?

    a co w przypadku braku

    Intel Rapid Storage Technology Driver

    on chyba jest niepotrzebny przy dysku nie SATA?

    > No i standard: zmień zasilacz ;)

    Sterownik odnosi się do sprzetu.

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 15. Data: 2024-07-20 23:56:55
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 20.07.2024 o 23:31, PiteR pisze:
> [...]
    > i inne gówna a nie "wszystko dociągnie"
    >
    > Sterowniki zabieraja miejsce na sysku 32gb.

    Co chcesz osiągnąć?

    Przyśpieszenie systemu? A jeśli jakiś program ciągle będzie szukał i
    domagał się czegoś czego nie ma... i zamuli pracę bo programiście nie
    przyszło do głowy że ktoś to wyłączy albo nie będzie na MB.

    Mój syn się obecnie bawi instalacją Archa. Ma być ascetycznie i tylko to
    co potrzeba zoptymalizowane jak się da.

    Taki smartfon Pixel ;-)

    20 lat patrzenia na menadżer urządzeń podpowiada mi że lepiej jest jak
    są sterowniki nawet do urządzeń które nigdy nie będą użyte.

  • 16. Data: 2024-07-21 13:02:26
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Jul 2024 23:56:55 +0200, _Master_ napisał(a):

> [...]
    >
    > 20 lat patrzenia na menadżer urządzeń podpowiada mi że lepiej jest jak
    > są sterowniki nawet do urządzeń które nigdy nie będą użyte.

    Jeszcze z doświadczenia dopowiem:
    Lepiej jest zainstalować sterownik i wyłączyć odpowiadające mu urządzenie
    aniżeli nie instalować sterownika i potem w eventvwr.msc mieć setki czy
    tysiące wpisów o błędach. A wpisy to skutek, nie przyczyna.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2024-07-21 13:10:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Jul 2024 22:31:32 +0100, PiteR napisał(a):

    > in <news:xo7rahobirsb.1l459atjqkuvm.dlg@40tude.net>

    > Sterownik odnosi się do sprzetu.

    Praktycznie "od zawsze" - czyli od około 30 lat - wyrażenie "zmień
    zasilacz" oznacza żartobliwie, iż pomyliłeś grupy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 18. Data: 2024-07-21 13:14:59
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 21.07.2024 o 13:10, Adam pisze:

    > Praktycznie "od zawsze" - czyli od około 30 lat - wyrażenie "zmień
    > zasilacz" oznacza żartobliwie, iż pomyliłeś grupy.

    Tak, ale wszystko ewolucje i to się tyczyło zasilaczy AT. ;)

    Robert

  • 19. Data: 2024-07-21 18:44:15
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 20.07.2024 o 21:10, Animka pisze:

    > Coś Ci dzisiaj humor nie dopisuje.

    Okazał się debilem a baranek mu nie wyszedł.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2024-07-21 21:17:57
    Od: szopen <s...@e...szop>

    On 20.07.2024 13:52, PiteR wrote:
> [...]
    >
    > np takie
    >
    > Intel Rapid Storage Technology Driver
    > Intel Management Engine Components Installer

    Żadnych... wystarczy Ubuntu, ogarnia wszystko, włącznie z drukarkami sieciowymi. Bez
    instalowania czegokolwiek.

    --
    szopen