  • 71. Data: 2010-07-01 00:51:49
    Temat: Re: jakie obowiązki powinien spełniać rowerzysta ?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Cavallino,

    Thursday, July 1, 2010, 12:15:42 AM, you wrote:

    > To jesteś szczęściarz.
    > Mnie się nie udało.
    > No chyba że sam zjechałem z jezdni, jadąc akurat rowerem. ;-)

    Nie, no - rowerzystów wskakujących na chodnik widuję sporo. Ale tu
    chodzi o takiego, który się zatrzymał, bo była taka potrzeba.

    > Otóż to.

    Szkoda, że pedalarze tego nie rozumieją :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 72. Data: 2010-07-01 00:55:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Brzezi,

    Thursday, July 1, 2010, 12:15:48 AM, you wrote:

    > To teraz Ty i panie Cavallino przyswojcie sobie, ze w takich WYJATKOWYCH,
    > podkreslam slowo *WYJATKOWYCH* sytuacjach postepuje identycznie, wiec nie
    > zycze sobie pomowien w moim kierunku pod katem "pedalarza"...

    Przeczytaj wreszcie zapis prawa i przestań pieprzyć o sytuacjach
    wyjątkowych. Zasranym obowiązkiem pedalarza jest ułatwienie
    wyprzedzania. Bez żadnych dodatkowych warunków. Tak samo jak zasranym
    obowiązkiem furmana blaszanki jest wyprzedzanie z zachowaniem
    bezpiecznego odstępu. Również bez dodatkowych warunków.
    Jesli twoja obecność na jezdni uniemożliwia wyprzedzanie masz się z
    tej jesdni usunąć. Zawsze. Nie wyjątkowo. Tak samo jak ja mam
    obowiązem zostawić ci co najmniej metr odstępu od siebie. Również
    zawsze.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 73. Data: 2010-07-01 00:55:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Brzezi,

    Thursday, July 1, 2010, 12:17:33 AM, you wrote:

    > Jezeli oskarzasz mnie, to wskaz konkretny przyklad zlamania przepisow
    > przeze mnie w czasie jazdy na rowerze, jezeli chcesz, moge sie z Toba
    > umowic, i poobserwujesz jak wyglada moja jazda..., w przeciwnym wypadku nie
    > zycze sobie takich oszczerstw w moim kierunku, przerasta Cie to?

    Oszczerstw?! Zaskarż mnie!

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 74. Data: 2010-07-01 00:58:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Brzezi,

    Thursday, July 1, 2010, 12:25:35 AM, you wrote:

    > Jadacy samochodem nie jest zwolniony z wyobrazni, jezeli droga jest rowna i
    > jazda blisko krawedzi jest mozliwa, to zobaczenie rowerzysty jadacego
    > srodkiem czy lewa krawedzia pasa jest bardzo wyjatkowa sytuacja, natomiast
    > jezeli na drodze sa kaluze czy dziury, to wystarczy odrobina wyrozumialosci
    > ze strony "samochodziazy", ze rowerzysta tez uczestnik drogi, i jezeli juz
    > sie na kogos wyzalac, i miec pretensje, to raczej do zarzadcy drogi, ktory
    > jest odpowiedzialny za stan drog...

    Nie odpowiada ci stan drogi - nie korzystaj. Ścieżek w lesie dostatek.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 75. Data: 2010-07-01 01:01:16
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 01 lip 2010 o 00:55 GMT, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

> [...]
    > tej jesdni usunąć. Zawsze. Nie wyjątkowo. Tak samo jak ja mam
    > obowiązem zostawić ci co najmniej metr odstępu od siebie. Również

    Powtarzasz sie, niestety i ja musze sie powtorzyc, moze po kolejnym razie
    przyswoisz sobie: jezeli nie blokuje drogi, nie zjedzadzam, jezeli blokuje
    sprawny ruch, to przepuszczam samochody, przyswoiles? zadowolony?
    odszczekasz pedalarza w moim kierunku? czy to przerasta Twoja dume?

    Inna kwestia to definicja "blokowania", a wlasciwie "utrudniania", to
    niestety nie jest zdefiniowane w prawie i wymaga wlasnej interpretacji i
    wyobrazni, ja szanuje Twoje zdanie i Twoja opinie do ktorej masz prawo,
    tylko uszanuj, ze ja moge miec odrobine inna interpreteacje, a ktos inny
    jeszcze inna, ale ani Ty, ani ja nie jestesmy wyrocznia w tej sprawie, ale nie widze
    w tym powodu aby "sie bic", wystarczy sie nie spinac i niefrustrowac
    nadmiernie...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 76. Data: 2010-07-01 01:03:20
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 01 lip 2010 o 00:58 GMT, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Nie odpowiada ci stan drogi - nie korzystaj. Ścieżek w lesie dostatek.

    Tez moge napisac: "nie odpowiada ja Ci rowerzysci? jedz na tor, niestety
    ich nie jest dostatek, ale znajdziesz jakis"..

    To byl tylko przyklad Twojej ignorancji, normalnie nie uslyszalbys takich
    argumentow z moich ust, wiec nie bulersuja sie nadmiernie...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 77. Data: 2010-07-01 01:04:33
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    > Oszczerstw?! Zaskarż mnie!

    Czyli konczymy dyskusje na argumenty i zaczynamy pyskowke? do tego dazysz?
    jezeli tak, to dobry moment na koniec dyskusji, zanim powiesz jeszcze cos
    niedpowiedniego...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 78. Data: 2010-07-01 01:11:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Brzezi,

    Thursday, July 1, 2010, 1:01:16 AM, you wrote:

    [...]

> [...]
    widze
    > w tym powodu aby "sie bic", wystarczy sie nie spinac i niefrustrowac

    NIE MA pola do interpretacji! Tak samo jak nie ma pola do
    interpretacji bezpiecznego odstępu. Jest prosty obowiązek do
    spełnienia i tylko ciasny, pedalarski umysł nie może tego pojąć. Bo
    normalny rowerzysta rozumie.

    --
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 79. Data: 2010-07-01 01:12:01
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-06-30, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > Raczysz żartować - rasowawy pedalarz nie przyjmuje do wiadomości
    > istnienia tego zapisu PoRD.

    W tym zapisie jest kluczowy fragment "w razie potrzeby". Zupełnie
    nieprecyzyjny i zupełnie inaczej interpretowany przez obie strony.

    Z punktu widzenia kierowcy samochodu taka potrzeba jest zawsze jak się
    dogania rowerzystę, z punktu widzenia rowerzysty dopóki wystarczy
    przejechać za nim kilkaset metrów potrzeby nie ma... IMO ten przepis
    jest i będzie martwy.

    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 80. Data: 2010-07-01 01:13:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Brzezi,

    Thursday, July 1, 2010, 1:03:20 AM, you wrote:

    [...]

    > Tez moge napisac: "nie odpowiada ja Ci rowerzysci? jedz na tor, niestety
    > ich nie jest dostatek, ale znajdziesz jakis"..

    Ja na drogi płacę - ciężkie podatki w paliwie. Budżet do dróg nie
    dopłaca - dopłaca z podatków z paliw do innych rzeczy jeszcze.
    Pedalarz na drogi nie daje ani grosza. I żąda akceptacji dla łamania
    prawa.

    [...]

    --
    Best regards,