  • 81. Data: 2010-07-01 01:14:31
    Temat: Re: jakie obowiązki powinien spełniać rowerzysta ?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Brzezi,

    Thursday, July 1, 2010, 1:04:33 AM, you wrote:

    > Czyli konczymy dyskusje na argumenty i zaczynamy pyskowke? do tego dazysz?
    > jezeli tak, to dobry moment na koniec dyskusji, zanim powiesz jeszcze cos
    > niedpowiedniego...

    Idź stąd, dziecko - nie potrafisz przegrywać. Nawet z prostymi
    zapisami obowiązującego prawa.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 82. Data: 2010-07-01 01:15:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Krzysiek,

    Thursday, July 1, 2010, 1:12:01 AM, you wrote:

    > W tym zapisie jest kluczowy fragment "w razie potrzeby". Zupełnie
    > nieprecyzyjny i zupełnie inaczej interpretowany przez obie strony.

    "W razie potrzeby" dotyczy zatrzymania a nie obowiązku zjazdu w prawo.

    Z punktu widzenia pedalarzy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 83. Data: 2010-07-01 01:46:32
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-06-30, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > "W razie potrzeby" dotyczy zatrzymania a nie obowiązku zjazdu w prawo.

    Zgadza się. Ale w większości (przynajmniej przeze mnie obserwowanej)
    rowerzyści AKA pedalarze jednak trzymają się prawej strony i główny
    problem kierowców to jest brak tego zatrzymani się/zniknięcia z pasa
    ruchu/jezdni przez rowerzystów.

    > Z punktu widzenia pedalarzy.

    Z rzeczywistości. Sam chyba przyznasz, że przeszkadzający Ci rowerzyści
    nie zjeżdżają na pobocze, nie? A słyszałeś o chociaż jednym rowerzyście
    ukaranym za złamanie tego przepisu? IMO martwy przepis i tyle.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 84. Data: 2010-07-01 02:03:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Krzysiek,

    Thursday, July 1, 2010, 1:46:32 AM, you wrote:

> [...]
    > rowerzyści AKA pedalarze jednak trzymają się prawej strony i główny
    > problem kierowców to jest brak tego zatrzymani się/zniknięcia z pasa

    Zniknięcie z pasa jest obowiązkowe. Zatrzymanie się może być
    konsekwencją tego zniknięcia. Bo t, na co się z pasa wjeźdza może się
    do jazdy nie nadawać lub jazda może być zakazana.

    Tak - większość rowerzystów zachowuje resztki instynktu
    samozachowawczego i stara się przeżyć. Ale to są rowerzyści.

    Pedalarze mają w dupie nie tylko przepis o obowiązkach wyprzedzanego
    ale również całe mnóstwo innych. Od zakazu jazdy obok innego pojazdu
    poczynając, na zakazie jazdy wzdłuż przejść dla pieszych kończąc.

    Miałem okazję kilka lat spotkać na drodze z Jeleniej Góry, na
    wyjeździe z Kaczorowa, niejakiego Henryka Sytnera, prowadzącego
    peleton, który nie mieścił się na jednym pasie. Taki wielki propagator
    nie pouczył swoich pupilków, w jaki sposób mają obowiązek poruszać się
    po drogach publicznych rowerzyści? Czy też po prostu nie przejmowali
    się takimi drobiazgami?

    Zmora wiejskich dróg - pedalarze jadący obok siebie parami. Też mają w
    dupie dokładnie ten sam przepis co Henryk Sytner z peletonem. I wielce
    zdziwieni, że się ich opieprza - "przecież masz dugi pas"...

    > Z rzeczywistości. Sam chyba przyznasz, że przeszkadzający Ci rowerzyści
    > nie zjeżdżają na pobocze, nie? A słyszałeś o chociaż jednym rowerzyście
    > ukaranym za złamanie tego przepisu? IMO martwy przepis i tyle.

    Słyszałeś o ukaraniu za rzucanie papierków czy gumy do żucia na
    chodnik? Czy należy rzucać papierki na chodnik?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 85. Data: 2010-07-01 08:44:32
    Od: Ciapul <c...@g...com>

    W dniu 2010-07-01 00:27, Brzezi pisze:

    > to w takim razie zdefuniuj pojecie "blokowac", moze sie wtedy cos
    > wyjasni...

    Dla mnie, uniemożliwiać jazdę z optymalną prędkością. Nie raz już mi się
    zdarzyło trafić na rowerzystę, przez którego musiałem ciągnąć się 15
    km/h od świateł do świateł, bo na lewym pasie było gęsto i nie było
    szansy się wcisnąć. A najgorsze jest to że nawet jak już go wyprzedzisz
    to na następnych światłach łajza się przepycha do przodu i powtórka z
    rozrywki. Więc albo niech się zachowuje jak uczestnik ruchu i zatrzymuje
    ze wszystkimi na czerwonym, żeby nie trzeba było go piętnaście razy
    wyprzedzać, albo niech stosuje się do zapisu że ma ustąpić samochodom,
    zatrzymując się jeżeli jest taka potrzeba. O świętych krowach
    zjeżdżających na chodnik przed skrzyżowaniem, po to żeby je pokonać na
    czerwonym po pasach, już nie wspominam.
    Na szczęście policja już się za takich bierze. Wczoraj w DC przejechał
    sobie taki na czerwonym na placu Trzech Krzyży i już 50 metrów dalej
    stał koło niebieskiej skody z kogutem. Mam nadzieję że dostał mandat
    zgodnie z taryfikatorem.

    Pozdrawiam
    Ciapul

  • 86. Data: 2010-07-01 08:59:16
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 30 Jun 2010 23:40:15 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Klakson i rowerzysta ma obowiązek zjeżdżać z drogi.

    A gdzie jest to wymyślone niebezpieczeństwo? W tym że kierowca nie umie
    jeździć?

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 87. Data: 2010-07-01 08:59:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Nie, no - rowerzystów wskakujących na chodnik widuję sporo. Ale tu
    > chodzi o takiego, który się zatrzymał, bo była taka potrzeba.

    Też o takiej sytuacji pisałem, zdarzyło mi się w ten sposób zareagować.
    Choc zazwyczaj po prostu NIE JEŻDŻĘ rowerem po drogach na których panuje
    ruch w ilości, w której mógłbym w nim przeszkadzać.

  • 88. Data: 2010-07-01 09:14:31
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 1 Jul 2010 01:14:31 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Idź stąd, dziecko - nie potrafisz przegrywać. Nawet z prostymi
    > zapisami obowiązującego prawa.

    Ty za to podręcznikowo się wyłożyłeś i przegrałeś :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 89. Data: 2010-07-01 09:16:52
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 01 lip 2010 o 01:11 GMT, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > NIE MA pola do interpretacji! Tak samo jak nie ma pola do
    > interpretacji bezpiecznego odstępu. Jest prosty obowiązek do
    > spełnienia i tylko ciasny, pedalarski umysł nie może tego pojąć. Bo
    > normalny rowerzysta rozumie.

    Trudno sie z Toba MERYTORYCZNIE rozmawia, poniewaz nie czytasz co Sie do
    Ciebie pisze, i sam nie czytasz dokladnie PoRDu, Ty wymagasz aby rowerzysta
    ZA KAZDYM razem jak zbliza sie do niego samochod zjechal mu z drogi
    najlepiej w krzaki, ale jestes w bledzie, rowerzysta: "jest obowiązany
    zjechać jak najbardziej na prawo i - w razie potrzeby - zatrzymać się w
    celu ułatwienia wyprzedzania", W RAZIE POTRZEBY, ta potrzeba nie jest za
    kazdym razem kiedy jedzie panisko, tylko ta potrzeba jest wtedy kiedy
    wystepuje utrudnianie ruchu.

    Jezeli dalej chcesz merytorycznie rozmawiac, to zdefiniuj pojecie
    utrudniania.

    Inna sprawa jest, ze ja caly czas rozmawiam z pozycji ROWERZYSTY, a Ty
    ciagle z uporem maniaka masz przed oczami jakiegos wymyslonego pedalarza, i
    dyskusja wyglada tak:

    Ja: rowerzysta nie utrudnia jazdy, a jezeli utrudnia to zjezdza(m)
    Roman: Pedalarze to ograniczone umysly, zawsze blokuja droge
    Ja: kolejny raz powtarzam ze ja pisze o rowerzystach
    Roman/inni: Idz pedalarzu na swoja grupe...

    Jezeli nie zmienisz swojego podejscia, to nie bedzie sie dawac z Toba
    dyskutowac MERYTORYCZNIE, za czesto powodujesz pyskowki...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 90. Data: 2010-07-01 09:18:04
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 01 lip 2010 o 01:14 GMT, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Idź stąd, dziecko - nie potrafisz przegrywać. Nawet z prostymi
    > zapisami obowiązującego prawa.

    Przepraszam, ale nie zamierzam sie znizac do Twojego pozium i nie bede
    kontynuowal dyskusji w ten sposob, nie masz argumentow, nie ma problemu,
    nie musimy o tym pisac...

    Pozdrawiam
    Brzezi