  • Data: 2010-06-30 13:27:42
    Temat: Re: jakie obowiązki powinien spełniać rowerzysta ?
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wed, 30 Jun 2010 13:08:37 +0200, LEPEK napisał(a):

    > światła mieć ma na wyposażeniu, ale w dzień używać nie musi.

    Z tym nie dywaguję, prawo jest w tym zakresie jasne.
    Niemniej znam parę osób, co światełek nie mają, ale w nocy nie jeżdżą (albo
    wskakują na chodnik - wiem, znów dyskusyjne). Ogólnie więc czepiać braku
    świateł w dzień powinna się policja, a nie kierowcy.

    > Słuch na rowerze w pewnym stopniu zastępuje lusterka wsteczne.

    W praktyce, w mieście cały czas ktoś mnie mija. Dopóki nie wykonuję
    manewrów, nie potrzebuję nawet tej wiedzy, teoretycznie bowiem kierowca
    powinien zachować 1 metr odstępu i tyle. Co mi po tym, czy go usłyszę, czy
    nie? Jeśli we mnie wjedzie, nic mi nie pomoże...

    Zaś wszelkie zmiany pasa ruchu muszą być poprzedzone rozejrzeniem się,
    inaczej to jest samobójstwo. Nie tylko samochody są na drodze, może być np.
    inny rowerzysta (szybszy), cichy skuter jakiś, dres w Golfie z 180 na
    blacie, cokolwiek. Brak dźwięku nie oznacza, że nic za mną nie jedzie.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net