eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjakie amortyzatory wybrać?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 60

  • 41. Data: 2012-08-09 22:06:21
    Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-08-09 21:50, DoQ pisze:
    > W dniu 09-08-2012 21:19, Artur Maśląg pisze:
    >>> Aby nie było - w moim wypadku producent gwarancję
    >>> uznał i wymienił -
    >> Tak, 3 razy nie wytrzymały roku - 2x komplet B6, raz B8. Coś często.
    >
    > Bo Bilstein taki dobry jest teraz.

    Raczej nie. Z Bilsteinem miałem już przejścia w przeszłości i stąd też
    nie uważam go za firmę, która produkuje niezawodne podzespoły.

    > Moje nie wytrzymały 10kkm, a
    > fabrycznie nowe tłumiły gorzej niż oryginały z przebiegiem.

    A co miałeś oryginalnie?



  • 42. Data: 2012-08-09 22:12:58
    Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Thu, 09 Aug 2012 21:56:22 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:

    > On 2012-08-09 21:19, Artur Maśląg wrote:
    >> W dniu 2012-08-09 20:48, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    >>> On 2012-08-09 20:28, Artur Maśląg wrote:
    >>>> W dniu 2012-08-09 20:05, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    >>>>> On 2012-08-09 18:40, Artur Maśląg wrote:
    >>>>>> W dniu 2012-08-09 17:51, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    >>>>>>> On 2012-08-09 09:36, Artur Maśląg wrote:
    >>>>>>>>> czy starczą takie po 80zł bo nie jest to 30% różnicy w
    >>>>>>>>> cenie :) i tak mam 2 lata gwarancji więc jak padną mają naprawić
    >>>>>>>>> albo
    >>>>>>>>> wymienić :)
    >>>>>>>>
    >>>>>>>> Ja tam do żonkowego dupowozu nie 'dziadowałem' i dałem KYB.
    >>>>>>>> Podejrzewam, że w życiu tego samochodu o amortyzatorach już nie
    >>>>>>>> usłyszę :)
    >>>>>>>
    >>>>>>> Nie ma reguły niestety :-)
    >>>>>>
    >>>>>> Jest reguła przy założeniach które w tym wątku już podawałem.
    >>>> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^
    >>>
    >>> To co napisałem dotyczyło faktu, iż nawet to co uznawane jest za
    >>> niezawodne i dobrej jakości (wspomniany wczęsniej w wątku Bilstein)
    >>> potrafi się spieprzyć.
    >>
    >> Ja wyrobów tej firmy nie uważam za niezawodne. Nawet nie brałem ich
    >> pod uwagę przy wymianie. To o czym pisałem - spokój i przewidywalność
    >> w dupowozie.
    >
    > Taka jest ogólna opinia - nie musisz się znią zgadzać.
    >
    >>> Aby nie było - w moim wypadku producent gwarancję
    >>> uznał i wymienił -
    >>
    >> Tak, 3 razy nie wytrzymały roku - 2x komplet B6, raz B8. Coś często.
    >
    > No właśnie często. Wygląda na wadę konstrukcyjną, bo napewno nie jest to
    > wynik jeżdżenia po dziurach lub "zużytego" zawieszenia... a wszystkie
    > kończyły w identyczny sposób - luz na goleni i brak innych efektów.
    >
    >>> zatem zakładać można iż wada nie wynikała z
    >>> uszkodzenia przez użytkownika.
    >>
    >> Założenie błędne - przy jednej akcji to może tak, ale nie przy
    >> 3 z różnymi rodzajami amortyzatorów. To, że uznał reklamację
    >> świadczy tylko tym, że ją uznał.
    >
    > Jak wyobrażasz sobie uszkodzenie z własnej winy w identyczny sposób 3-ch
    > kompletów, czyli 6-ciu sztuk przednich amortyzatorów ?

    A co to za samochód?
    I jak tam wygląda ta kolumna.

    Bo np. w Civicu VII sobie wyobrażam wyłamywanie kolumn, bo zawieszenie
    zostało spaprane koncepcyjnie i krzywe amortyzatory przednie to norma w tym
    samochodzie.

    Maglownica jest wysoko, drążki kierownicze wchodzą gdzieś w połowie
    wysokości kolumny, przez co skręcając koła siła działa na wyłamywanie
    kolumny.
    Do tego skok maglownicy jest nieduży, a ramie krótkie (co powiększa siłę).

    No i się kolumny wyłamują, a krótki B8 jest już w ogóle nieprzygotowany na
    to. Co ciekawe mam wrażenie że Bilsteiny pomimo niby bardzo grubej
    zewnętrznej lagi wcale jakieś bajecznie odporne poprzeczne siły nie są.
    Zaleta tych amortyzatorów to bardzo dobre tłumienie, ale wzór wytrzymałości
    to B6 uchodzą w lekkich autach typu 126p/CC itp.
    W cięższych autach szału nie ma.

    A B8 to amortyzator z założenia do byle jakich rozwiązań.
    Ma krótszy skok, po to żeby bardzo krótkie sprężyny nie spadały z talerza w
    jakiś tam zglebionych samochodach przy przejeżdżaniu śpiącego policjanta.
    Porządna sprężyna sportowa powinny być progresywne i spokojnie rozciągać
    się w pełnym zakresie skoku amortyzatora.

    A krótki skok B8 powoduje że zmniejsza się głędokość wpuszczenia lagi w
    obudowę i dużo łatwiej to na boki wyłamać.


  • 43. Data: 2012-08-09 22:24:34
    Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 09-08-2012 22:03, Artur Maśląg pisze:
    >> Praktycznie żaden producent "zamienników" nie produkuje pełnej gamy
    >> amortyzatorów do danego modelu samochodu.
    > No, ale mnie nie interesuje pełna gama zamienników jakiegoś producenta
    > do danego modelu, tylko dobry zamiennik oczekiwany do konkretnego
    > modelu.

    Zdaje ci się, ze zamienniki produkowane są w takiej gamie tłumienia jak
    oryginały dla producentów?

    >> W większości przypadków
    >> charakterystyka tłumienia jest uśredniona i nieraz daleko jej do
    >> dedykowanych oryginałów.
    > Masz rację, KYB był na pierwszy montaż, KYB poszedł jako zamiennik.
    > Zdaje się, że problemów być nie powinno i charakterystyka powinna
    > być taka sama.

    Jaka był współczynnik tłumienia KYB z pierwszego montażu i tego zamiennika?


    --
    Pozdr.


  • 44. Data: 2012-08-09 22:25:37
    Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 09-08-2012 22:06, Artur Maśląg pisze:
    >> Moje nie wytrzymały 10kkm, a
    >> fabrycznie nowe tłumiły gorzej niż oryginały z przebiegiem.
    > A co miałeś oryginalnie?

    Nie wiem, kupiłem kolejne oryginalne dedykowane do mojego nadwozia.


    --
    Pozdr.


  • 45. Data: 2012-08-09 22:36:20
    Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-08-09 22:12, Tomasz Pyra wrote:
    > On Thu, 09 Aug 2012 21:56:22 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
    >
    >> On 2012-08-09 21:19, Artur Maśląg wrote:
    >>> W dniu 2012-08-09 20:48, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    >>>> On 2012-08-09 20:28, Artur Maśląg wrote:
    >>>>> W dniu 2012-08-09 20:05, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    >>>>>> On 2012-08-09 18:40, Artur Maśląg wrote:
    >>>>>>> W dniu 2012-08-09 17:51, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    >>>>>>>> On 2012-08-09 09:36, Artur Maśląg wrote:
    >>>>>>>>>> czy starczą takie po 80zł bo nie jest to 30% różnicy w
    >>>>>>>>>> cenie :) i tak mam 2 lata gwarancji więc jak padną mają naprawić
    >>>>>>>>>> albo
    >>>>>>>>>> wymienić :)
    >>>>>>>>>
    >>>>>>>>> Ja tam do żonkowego dupowozu nie 'dziadowałem' i dałem KYB.
    >>>>>>>>> Podejrzewam, że w życiu tego samochodu o amortyzatorach już nie
    >>>>>>>>> usłyszę :)
    >>>>>>>>
    >>>>>>>> Nie ma reguły niestety :-)
    >>>>>>>
    >>>>>>> Jest reguła przy założeniach które w tym wątku już podawałem.
    >>>>> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^
    >>>>
    >>>> To co napisałem dotyczyło faktu, iż nawet to co uznawane jest za
    >>>> niezawodne i dobrej jakości (wspomniany wczęsniej w wątku Bilstein)
    >>>> potrafi się spieprzyć.
    >>>
    >>> Ja wyrobów tej firmy nie uważam za niezawodne. Nawet nie brałem ich
    >>> pod uwagę przy wymianie. To o czym pisałem - spokój i przewidywalność
    >>> w dupowozie.
    >>
    >> Taka jest ogólna opinia - nie musisz się znią zgadzać.
    >>
    >>>> Aby nie było - w moim wypadku producent gwarancję
    >>>> uznał i wymienił -
    >>>
    >>> Tak, 3 razy nie wytrzymały roku - 2x komplet B6, raz B8. Coś często.
    >>
    >> No właśnie często. Wygląda na wadę konstrukcyjną, bo napewno nie jest to
    >> wynik jeżdżenia po dziurach lub "zużytego" zawieszenia... a wszystkie
    >> kończyły w identyczny sposób - luz na goleni i brak innych efektów.
    >>
    >>>> zatem zakładać można iż wada nie wynikała z
    >>>> uszkodzenia przez użytkownika.
    >>>
    >>> Założenie błędne - przy jednej akcji to może tak, ale nie przy
    >>> 3 z różnymi rodzajami amortyzatorów. To, że uznał reklamację
    >>> świadczy tylko tym, że ją uznał.
    >>
    >> Jak wyobrażasz sobie uszkodzenie z własnej winy w identyczny sposób 3-ch
    >> kompletów, czyli 6-ciu sztuk przednich amortyzatorów ?
    >
    > A co to za samochód?

    E46

    > I jak tam wygląda ta kolumna.
    >
    > Bo np. w Civicu VII sobie wyobrażam wyłamywanie kolumn, bo zawieszenie
    > zostało spaprane koncepcyjnie i krzywe amortyzatory przednie to norma w tym
    > samochodzie.

    Tutaj wachacz jest w tej samej płaszczyźnie co drązek kierowniczy. Oba
    swożnie na tej samej wysokości - od spodu zwrotnicy. Skok maglownicy to
    ZTCP 50mm w jedna i drugą stronę.

    > Maglownica jest wysoko, drążki kierownicze wchodzą gdzieś w połowie
    > wysokości kolumny, przez co skręcając koła siła działa na wyłamywanie
    > kolumny.
    > Do tego skok maglownicy jest nieduży, a ramie krótkie (co powiększa siłę).
    >
    > No i się kolumny wyłamują, a krótki B8 jest już w ogóle nieprzygotowany na
    > to.

    Nie rozbierałem ich, ale wydawać by się mogło, że skoro B8 ma krótszsze
    tłoczysko/goleń to może mieć szerzej rozstawione tuleje - zatem być
    sztywniejszy.

    > Co ciekawe mam wrażenie że Bilsteiny pomimo niby bardzo grubej
    > zewnętrznej lagi wcale jakieś bajecznie odporne poprzeczne siły nie są.
    > Zaleta tych amortyzatorów to bardzo dobre tłumienie, ale wzór wytrzymałości
    > to B6 uchodzą w lekkich autach typu 126p/CC itp.
    > W cięższych autach szału nie ma.

    Dokładnie takie mam wrażenie. SC, Saxo nawet E30-tki jeżdżą na nich
    bezproblemowo...

    > A B8 to amortyzator z założenia do byle jakich rozwiązań.
    > Ma krótszy skok, po to żeby bardzo krótkie sprężyny nie spadały z talerza w
    > jakiś tam zglebionych samochodach przy przejeżdżaniu śpiącego policjanta.

    O dokładnie tak.

    > Porządna sprężyna sportowa powinny być progresywne i spokojnie rozciągać
    > się w pełnym zakresie skoku amortyzatora.

    Porządna ekonomiczna rajdowa sprężyna ;-) Jednak w wyścigach wystarczają
    krótkie. No i z tego co czytam, to Ci z budżetem stosują raczej sprężyny
    o ch-ce liniowej + ewentualnie dwie szeregowo :-)

    > A krótki skok B8 powoduje że zmniejsza się głędokość wpuszczenia lagi w
    > obudowę i dużo łatwiej to na boki wyłamać.

    Eee... a nie dokłądnie na odwrót ? Krótsza laga na zewnątrz....

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 46. Data: 2012-08-09 22:37:59
    Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-08-09 22:12, Tomasz Pyra wrote:
    > A B8 to amortyzator z założenia do byle jakich rozwiązań.
    > Ma krótszy skok, po to żeby bardzo krótkie sprężyny nie spadały z talerza w
    > jakiś tam zglebionych samochodach przy przejeżdżaniu śpiącego policjanta.
    > Porządna sprężyna sportowa powinny być progresywne i spokojnie rozciągać
    > się w pełnym zakresie skoku amortyzatora.

    Dlatego zmieniłem dostawcę. Trzeba dać szansę Koni :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 47. Data: 2012-08-09 22:40:29
    Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-08-09 22:24, DoQ pisze:
    > W dniu 09-08-2012 22:03, Artur Maśląg pisze:
    >>> Praktycznie żaden producent "zamienników" nie produkuje pełnej gamy
    >>> amortyzatorów do danego modelu samochodu.
    >> No, ale mnie nie interesuje pełna gama zamienników jakiegoś producenta
    >> do danego modelu, tylko dobry zamiennik oczekiwany do konkretnego
    >> modelu.
    >
    > Zdaje ci się, ze zamienniki produkowane są w takiej gamie tłumienia jak
    > oryginały dla producentów?

    A z czego to wywnioskowałeś? Nie, nic mi się nie zdaje. Różnie są
    produkowane.

    >>> W większości przypadków
    >>> charakterystyka tłumienia jest uśredniona i nieraz daleko jej do
    >>> dedykowanych oryginałów.
    >> Masz rację, KYB był na pierwszy montaż, KYB poszedł jako zamiennik.
    >> Zdaje się, że problemów być nie powinno i charakterystyka powinna
    >> być taka sama.
    >
    > Jaka był współczynnik tłumienia KYB z pierwszego montażu i tego zamiennika?

    Porównywalny - dupa to również potwierdziła.




  • 48. Data: 2012-08-09 22:44:33
    Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 09-08-2012 22:40, Artur Maśląg pisze:
    >>>> Praktycznie żaden producent "zamienników" nie produkuje pełnej gamy
    >>>> amortyzatorów do danego modelu samochodu.
    >>> No, ale mnie nie interesuje pełna gama zamienników jakiegoś producenta
    >>> do danego modelu, tylko dobry zamiennik oczekiwany do konkretnego
    >>> modelu.
    >> Zdaje ci się, ze zamienniki produkowane są w takiej gamie tłumienia jak
    >> oryginały dla producentów?
    > A z czego to wywnioskowałeś? Nie, nic mi się nie zdaje. Różnie są
    > produkowane.

    Różnie są produkowane czyli jak? Bo nie rozumiem o co ci teraz chodzi.

    >> Jaka był współczynnik tłumienia KYB z pierwszego montażu i tego
    >> zamiennika?
    > Porównywalny - dupa to również potwierdziła.

    Czyli do kitu te zamienniki, bo po wymianie zużytych amortyzatorów o
    słabym tłumieniu dupa powinna odczuć zasadniczą różnicę.


    --
    Pozdr.


  • 49. Data: 2012-08-09 22:56:14
    Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-08-09 22:44, DoQ pisze:
    > W dniu 09-08-2012 22:40, Artur Maśląg pisze:
    >>>>> Praktycznie żaden producent "zamienników" nie produkuje pełnej gamy
    >>>>> amortyzatorów do danego modelu samochodu.
    >>>> No, ale mnie nie interesuje pełna gama zamienników jakiegoś producenta
    >>>> do danego modelu, tylko dobry zamiennik oczekiwany do konkretnego
    >>>> modelu.
    >>> Zdaje ci się, ze zamienniki produkowane są w takiej gamie tłumienia jak
    >>> oryginały dla producentów?
    >> A z czego to wywnioskowałeś? Nie, nic mi się nie zdaje. Różnie są
    >> produkowane.
    >
    > Różnie są produkowane czyli jak? Bo nie rozumiem o co ci teraz chodzi.

    Normalnie - zamienniki niekoniecznie są produkowane w takiej gamie
    tłumienia jak oryginały dla producentów.

    >>> Jaka był współczynnik tłumienia KYB z pierwszego montażu i tego
    >>> zamiennika?
    >> Porównywalny - dupa to również potwierdziła.
    >
    > Czyli do kitu te zamienniki, bo po wymianie zużytych amortyzatorów o
    > słabym tłumieniu dupa powinna odczuć zasadniczą różnicę.

    To Twój wniosek - nigdzie nie pisałem, że po zmianie na nowe różnicy
    w stosunku do zużytych nie było.





  • 50. Data: 2012-08-09 22:58:16
    Temat: Re: jakie amortyzatory wybrać?
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 09-08-2012 22:56, Artur Maśląg pisze:
    >> Różnie są produkowane czyli jak? Bo nie rozumiem o co ci teraz chodzi.
    > Normalnie - zamienniki niekoniecznie są produkowane w takiej gamie
    > tłumienia jak oryginały dla producentów.

    No i dlatego nie będą tak samo działały - czyli to co napisałem wyżej i
    to do czego pijesz, więc o co ci chodzi?

    >>>> Jaka był współczynnik tłumienia KYB z pierwszego montażu i tego
    >>>> zamiennika?
    >>> Porównywalny - dupa to również potwierdziła.
    >> Czyli do kitu te zamienniki, bo po wymianie zużytych amortyzatorów o
    >> słabym tłumieniu dupa powinna odczuć zasadniczą różnicę.
    > To Twój wniosek - nigdzie nie pisałem, że po zmianie na nowe różnicy
    > w stosunku do zużytych nie było.

    Przecież dopiero co napisałeś "dupa również to potwierdziła".


    --
    Pozdr.

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: