-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: jakie amortyzatory wybrać?
Date: Thu, 09 Aug 2012 22:36:20 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 109
Message-ID: <k0170i$1fk$1@inews.gazeta.pl>
References: <jvtoic$rqr$1@inews.gazeta.pl> <jvu7m4$pt3$1@inews.gazeta.pl>
<jvvk8h$fgm$1@inews.gazeta.pl> <jvvmci$751$1@inews.gazeta.pl>
<jvvpal$c0t$1@inews.gazeta.pl> <k00m9o$dis$1@inews.gazeta.pl>
<k00p5q$8sc$1@inews.gazeta.pl> <k00u6j$r2o$1@inews.gazeta.pl>
<k00vh9$jvh$1@inews.gazeta.pl> <k010lt$590$1@inews.gazeta.pl>
<k012h0$muh$1@inews.gazeta.pl> <k014ln$o0s$1@inews.gazeta.pl>
<1kylt6wwpcewi$.1di1mhjo8go1n$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 89-73-114-222.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1344544594 1524 89.73.114.222 (9 Aug 2012 20:36:34 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 9 Aug 2012 20:36:34 +0000 (UTC)
X-User: yansvanhorn
In-Reply-To: <1kylt6wwpcewi$.1di1mhjo8go1n$.dlg@40tude.net>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:12.0) Gecko/20120428 Thunderbird/12.0.1
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2463067
[ ukryj nagłówki ]On 2012-08-09 22:12, Tomasz Pyra wrote:
> On Thu, 09 Aug 2012 21:56:22 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
>
>> On 2012-08-09 21:19, Artur Maśląg wrote:
>>> W dniu 2012-08-09 20:48, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>>>> On 2012-08-09 20:28, Artur Maśląg wrote:
>>>>> W dniu 2012-08-09 20:05, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>>>>>> On 2012-08-09 18:40, Artur Maśląg wrote:
>>>>>>> W dniu 2012-08-09 17:51, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>>>>>>>> On 2012-08-09 09:36, Artur Maśląg wrote:
>>>>>>>>>> czy starczą takie po 80zł bo nie jest to 30% różnicy w
>>>>>>>>>> cenie :) i tak mam 2 lata gwarancji więc jak padną mają naprawić
>>>>>>>>>> albo
>>>>>>>>>> wymienić :)
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Ja tam do żonkowego dupowozu nie 'dziadowałem' i dałem KYB.
>>>>>>>>> Podejrzewam, że w życiu tego samochodu o amortyzatorach już nie
>>>>>>>>> usłyszę :)
>>>>>>>>
>>>>>>>> Nie ma reguły niestety :-)
>>>>>>>
>>>>>>> Jest reguła przy założeniach które w tym wątku już podawałem.
>>>>> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^
>>>>
>>>> To co napisałem dotyczyło faktu, iż nawet to co uznawane jest za
>>>> niezawodne i dobrej jakości (wspomniany wczęsniej w wątku Bilstein)
>>>> potrafi się spieprzyć.
>>>
>>> Ja wyrobów tej firmy nie uważam za niezawodne. Nawet nie brałem ich
>>> pod uwagę przy wymianie. To o czym pisałem - spokój i przewidywalność
>>> w dupowozie.
>>
>> Taka jest ogólna opinia - nie musisz się znią zgadzać.
>>
>>>> Aby nie było - w moim wypadku producent gwarancję
>>>> uznał i wymienił -
>>>
>>> Tak, 3 razy nie wytrzymały roku - 2x komplet B6, raz B8. Coś często.
>>
>> No właśnie często. Wygląda na wadę konstrukcyjną, bo napewno nie jest to
>> wynik jeżdżenia po dziurach lub "zużytego" zawieszenia... a wszystkie
>> kończyły w identyczny sposób - luz na goleni i brak innych efektów.
>>
>>>> zatem zakładać można iż wada nie wynikała z
>>>> uszkodzenia przez użytkownika.
>>>
>>> Założenie błędne - przy jednej akcji to może tak, ale nie przy
>>> 3 z różnymi rodzajami amortyzatorów. To, że uznał reklamację
>>> świadczy tylko tym, że ją uznał.
>>
>> Jak wyobrażasz sobie uszkodzenie z własnej winy w identyczny sposób 3-ch
>> kompletów, czyli 6-ciu sztuk przednich amortyzatorów ?
>
> A co to za samochód?
E46
> I jak tam wygląda ta kolumna.
>
> Bo np. w Civicu VII sobie wyobrażam wyłamywanie kolumn, bo zawieszenie
> zostało spaprane koncepcyjnie i krzywe amortyzatory przednie to norma w tym
> samochodzie.
Tutaj wachacz jest w tej samej płaszczyźnie co drązek kierowniczy. Oba
swożnie na tej samej wysokości - od spodu zwrotnicy. Skok maglownicy to
ZTCP 50mm w jedna i drugą stronę.
> Maglownica jest wysoko, drążki kierownicze wchodzą gdzieś w połowie
> wysokości kolumny, przez co skręcając koła siła działa na wyłamywanie
> kolumny.
> Do tego skok maglownicy jest nieduży, a ramie krótkie (co powiększa siłę).
>
> No i się kolumny wyłamują, a krótki B8 jest już w ogóle nieprzygotowany na
> to.
Nie rozbierałem ich, ale wydawać by się mogło, że skoro B8 ma krótszsze
tłoczysko/goleń to może mieć szerzej rozstawione tuleje - zatem być
sztywniejszy.
> Co ciekawe mam wrażenie że Bilsteiny pomimo niby bardzo grubej
> zewnętrznej lagi wcale jakieś bajecznie odporne poprzeczne siły nie są.
> Zaleta tych amortyzatorów to bardzo dobre tłumienie, ale wzór wytrzymałości
> to B6 uchodzą w lekkich autach typu 126p/CC itp.
> W cięższych autach szału nie ma.
Dokładnie takie mam wrażenie. SC, Saxo nawet E30-tki jeżdżą na nich
bezproblemowo...
> A B8 to amortyzator z założenia do byle jakich rozwiązań.
> Ma krótszy skok, po to żeby bardzo krótkie sprężyny nie spadały z talerza w
> jakiś tam zglebionych samochodach przy przejeżdżaniu śpiącego policjanta.
O dokładnie tak.
> Porządna sprężyna sportowa powinny być progresywne i spokojnie rozciągać
> się w pełnym zakresie skoku amortyzatora.
Porządna ekonomiczna rajdowa sprężyna ;-) Jednak w wyścigach wystarczają
krótkie. No i z tego co czytam, to Ci z budżetem stosują raczej sprężyny
o ch-ce liniowej + ewentualnie dwie szeregowo :-)
> A krótki skok B8 powoduje że zmniejsza się głędokość wpuszczenia lagi w
> obudowę i dużo łatwiej to na boki wyłamać.
Eee... a nie dokłądnie na odwrót ? Krótsza laga na zewnątrz....
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 09.08.12 22:37 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 09.08.12 22:40 Artur Maśląg
- 09.08.12 22:44 DoQ
- 09.08.12 22:56 Artur Maśląg
- 09.08.12 22:58 DoQ
- 09.08.12 23:45 Tomasz Pyra
- 10.08.12 08:40 Artur Maśląg
- 10.08.12 09:24 Chris
- 10.08.12 10:13 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 10.08.12 10:16 BaX
- 10.08.12 21:05 DoQ
- 10.08.12 21:18 Artur Maśląg
- 10.08.12 22:33 DoQ
- 12.08.12 11:22 V-Tec
- 19.08.12 21:26 jerzu
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
Najnowsze wątki
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer PIS
- 2025-02-19 Ogrodzenie dla krów szkockich "Highland"
- 2025-02-19 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-19 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-19 Białystok => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-19 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-19 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-19 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-19 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-19 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-02-19 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-19 Nigdy
- 2025-02-19 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=