  • Data: 2011-08-17 14:36:28
    Temat: Re: jaki wybrac jezyk?
    Od: Michal Kleczek <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-08-17 15:39, Stachu 'Dozzie' K. wrote:

    > No przecież pokazałem że się da.

    Nie wydaje mi sie. Nie ma takiego jezyka, ktory przepusci rzutowanie typu:
    List<Integer> l = (List<Integer>) cokolwiek;
    i nastepnie wyrzuci blad przy:
    l.add(new Integer(2));

    To byloby zaprzeczenie idei rzutowania.

    > Nie próbuj mi wmawiać że parę
    > szczególnych przypadków przytoczonych przez ciebie wystarcza żeby mówić
    > o statycznej kontroli typów w Javie.

    Mysle, ze zebysmy mogli dalej sensownie dyskutowac, musialbys mi
    powiedziec, co rozumiesz przez "statyczna kontrole typow".

    > Przepraszam, ale dlaczego w Adzie się dało zrobić poprawnie silny system
    > typów?

    Nie dalo sie (sa operacje "unsafe").

    > Dlaczego dało się w Haskellu i SML-u?

    W Haskelu - unsafePerformIO
    SMLa nie znam, ale jak czytalem to tez sa operacje "unsafe".

    > Nie wyskakuj mi więc
    > z pomysłem że rzutowanie jest ogólnie niebezpieczną operacją,
    > niemożliwą do weryfikacji podczas kompilacji, bo nie jest.

    Nie jestem specjalista, ale wydaje mi sie ze jednak ma do rzeczy tutaj:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Rice's_theorem
    Moge sie jednak mylic.

    Natomiast, jesli chcesz powiedziec, ze istnieja jezyki z mocniejszymi
    systemami typow niz Java - to ja sie z tym calkowicie zgadzam.

    --
    Michal