  • Data: 2011-08-17 21:17:40
    Temat: Re: jaki wybrac jezyk?
    Od: Edek <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 08/17/2011 10:58 PM, m...@t...pl wrote:

    > Mechanizm sprawdzania to jeden int i porównanie. W wyniku błędnego działania
    > tego inta też można uszkodzić. Tyle ma wspólnego new, że jak uszkodzisz
    > coś na stercie to się szybciej wywali niż na stosie - oczywiście nie
    > zawsze, ale częściej.

    Przykład dotyczy tablicy o stałym rozmiarze. W przypadku compile time,
    co ci umknęło, nie da się "uszkodzić" ani indeksu ani rozmiaru.
    W przypadku runtime można zepsuć index co najwyżej, czyli i tak po
    sprawdzeniu dostęp jest w zakresie.

    Ogólnie mam wrażenie, że niektórzy żyją w generalnym chaosie, lepiej
    wtedy w ogóle nie używać new bo i tak się zapomni zwolnić, pointery
    mogą wskazywać gdziekolwiek "uszkadzając inty" - też lepiej nie używać.
    Code and pray.

    > To w valgrinda jest zakodowany generator posunięć szachowych i sprawdza
    > czy nie ma błędu? ;-)

    :) sprawdza, czy "genialny szachista" nie spadnie pod stół już podczas
    otwarcia.