-
41. Data: 2011-03-10 08:39:28
Temat: Re: [crosspost] jaki uchwyt rowerowy na dach?
Od: omega_fan <o...@n...org>
> Nie chcę na hak - utrudnia dostęp do bagażnika. Mam taki, teraz chcę na
> dach. Obecne auto wysokie nie jest (vectra c), także z montażem rowerów
> nie powinienem mieć problemów.
OK, Twoja wola - ale jak "utrudnia"? Ze trzeba wykonac dodatkowo 1 ruch?
Zobacz
http://www.youtube.com/watch?v=fhencvTmPMM
od 1:25 masz otwieranie bagaznika.
W rzeczywistosci dokladnie tak to wyglada.
-
42. Data: 2011-03-14 22:36:37
Temat: Re: jaki uchwyt rowerowy na dach?
Od: RadekNet <r...@r...com>
W dniu 09.03.2011 10:00, Artur Maśląg pisze:
> <cite>
> Zakładanie rowerów nie sprawia zwykle problemów w wypadku uchwytów
> mocowanych na klapie bagażnika samochodu (bądź piątych drzwiach). Ale
> mają one istotne wady: uszkodzenia lakieru (lub nawet klapy) są na
> dziurawych drogach właściwie nieuniknione, a ustawione poprzecznie do
> kierunku jazdy rowery powodują ogromny wzrost oporów powietrza i zużycia
> paliwa.
>
> Rada: bagażniki mocowane na klapę wykorzystujcie tylko podczas krótkich,
> kilkunastokilometrowych podróży.
>
> Jedyny naprawdę godny polecenia sposób transportu rowerów na większe
> odległości to użycie bagażnika (platformy) zakładanego na hak holowniczy.
> </cite>
>
> Z całą pewnością - rowery na bagażniku mocowanym na haku już nie są
> ustawione poprzecznie do kierunku jazdy i nie powodują wzrostu
> oporów powietrza :) Nie wspomnę już o tym, że moje bagażniki na
> 5 drzwiach zrobiły już pewnie ponad 10kkm i jakoś specjalnych
> problemów nie stwierdzono. Owszem, nie jest to najwygodniejsza
> forma transportu, ale spokojnie działa właśnie na dłuższych trasach.
W moim przypadku przy duzym boxie dachowym spalanie w trasie wzrasta o
dobre dwa litry. Jakbyscie szacowali wzrost spalania z dwoma rowerami na
dachu a tylnej klapie (nie mam haka)?
Sklaniam sie ku bagaznikowi na tylna klape ... mysle, ze jednak spalanie
bedzie nizsze niz na dachu no i latwiej na promach.
Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com
-
43. Data: 2011-03-15 01:24:34
Temat: Re: jaki uchwyt rowerowy na dach?
Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>
Thule Freeride i po sprawie (może jakiegoś 4-paka trafisz ze zniżką?).
Lub Norauto.
(sam mam MontBlanc, ale to nie do końca to...)
-----
> zdecyduje sie jednak na uchwyty dachowe
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
44. Data: 2011-03-15 11:52:34
Temat: Re: jaki uchwyt rowerowy na dach?
Od: Kamil <k...@s...com>
On 14/03/2011 21:36, RadekNet wrote:
> W dniu 09.03.2011 10:00, Artur Maśląg pisze:
>> <cite>
>> Zakładanie rowerów nie sprawia zwykle problemów w wypadku uchwytów
>> mocowanych na klapie bagażnika samochodu (bądź piątych drzwiach). Ale
>> mają one istotne wady: uszkodzenia lakieru (lub nawet klapy) są na
>> dziurawych drogach właściwie nieuniknione, a ustawione poprzecznie do
>> kierunku jazdy rowery powodują ogromny wzrost oporów powietrza i zużycia
>> paliwa.
>>
>> Rada: bagażniki mocowane na klapę wykorzystujcie tylko podczas krótkich,
>> kilkunastokilometrowych podróży.
>>
>> Jedyny naprawdę godny polecenia sposób transportu rowerów na większe
>> odległości to użycie bagażnika (platformy) zakładanego na hak holowniczy.
>> </cite>
>>
>> Z całą pewnością - rowery na bagażniku mocowanym na haku już nie są
>> ustawione poprzecznie do kierunku jazdy i nie powodują wzrostu
>> oporów powietrza :) Nie wspomnę już o tym, że moje bagażniki na
>> 5 drzwiach zrobiły już pewnie ponad 10kkm i jakoś specjalnych
>> problemów nie stwierdzono. Owszem, nie jest to najwygodniejsza
>> forma transportu, ale spokojnie działa właśnie na dłuższych trasach.
>
> W moim przypadku przy duzym boxie dachowym spalanie w trasie wzrasta o
> dobre dwa litry. Jakbyscie szacowali wzrost spalania z dwoma rowerami na
> dachu a tylnej klapie (nie mam haka)?
> Sklaniam sie ku bagaznikowi na tylna klape ... mysle, ze jednak spalanie
> bedzie nizsze niz na dachu no i latwiej na promach.
Tyle, ze byle obcierka parkingowa skonczy sie polamaniem rowerow, wady i
zalety.
--
Pozdrawiam
Kamil
-
45. Data: 2011-03-15 18:14:23
Temat: Re: jaki uchwyt rowerowy na dach?
Od: RadekNet <r...@r...com>
W dniu 15.03.2011 11:52, Kamil pisze:
>>> Z całą pewnością - rowery na bagażniku mocowanym na haku już nie są
>>> ustawione poprzecznie do kierunku jazdy i nie powodują wzrostu
>>> oporów powietrza :) Nie wspomnę już o tym, że moje bagażniki na
>>> 5 drzwiach zrobiły już pewnie ponad 10kkm i jakoś specjalnych
>>> problemów nie stwierdzono. Owszem, nie jest to najwygodniejsza
>>> forma transportu, ale spokojnie działa właśnie na dłuższych trasach.
>>
>> W moim przypadku przy duzym boxie dachowym spalanie w trasie wzrasta o
>> dobre dwa litry. Jakbyscie szacowali wzrost spalania z dwoma rowerami na
>> dachu a tylnej klapie (nie mam haka)?
>> Sklaniam sie ku bagaznikowi na tylna klape ... mysle, ze jednak spalanie
>> bedzie nizsze niz na dachu no i latwiej na promach.
>
> Tyle, ze byle obcierka parkingowa skonczy sie polamaniem rowerow, wady i
> zalety.
Wychodzi na to, ze najlepiej wrzucic rower do srodka ;) Zastanawiam sie
czy nie lepiej wrzucic rowery do duzego boxa dachowego. Bez przedniego
kola powinny dwa wejsc.. A jednak box ma bardziej lamirany oplyw.
Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com
-
46. Data: 2011-03-15 19:23:28
Temat: Re: jaki uchwyt rowerowy na dach?
Od: WS <L...@c...pl>
On 15 Mar, 18:14, RadekNet <r...@r...com> wrote:
> Wychodzi na to, ze najlepiej wrzucic rower do srodka ;)
jesli sie zmiesci to jak najbardziej ;)
> Zastanawiam sie czy nie lepiej wrzucic rowery do >duzego boxa dachowego. Bez
przedniego
> kola powinny dwa wejsc.. A jednak box ma bardziej lamirany oplyw.
hm... to raczej baaardzo duzy boks musi byc ;)
opor zalezy nie tylko od laminarnosci przeplywu...
Jest wprost proporcjonalny do wspolczynnika oporu Cx, ale rowniez do
powierzchi czolowej, a ta rowery na dachu (ustawione w odpowiednim
kierunku :) ) maja minimalna w porownaniu z boksem
Mozna jescze zdjac co nieco z roweru, zeby mniejszy byl (np. siodelko)
WS
-
47. Data: 2011-03-17 15:36:11
Temat: Re: [crosspost] jaki uchwyt rowerowy na dach?
Od: V-Tec <v...@z...pl>
W dniu 2011-03-10 08:39, omega_fan pisze:
>> Nie chcę na hak - utrudnia dostęp do bagażnika. Mam taki, teraz chcę na
>> dach. Obecne auto wysokie nie jest (vectra c), także z montażem rowerów
>> nie powinienem mieć problemów.
>
> OK, Twoja wola - ale jak "utrudnia"? Ze trzeba wykonac dodatkowo 1 ruch?
>
> Zobacz
> http://www.youtube.com/watch?v=fhencvTmPMM
> od 1:25 masz otwieranie bagaznika.
>
> W rzeczywistosci dokladnie tak to wyglada.
Przyznaję rację, nie ma większego problemu z dostępem do bagażnika.
Potrzebuję jednak przewieźć 4 rowery ;) No i cena spora.
--
pozdrawiam,
W.
-
48. Data: 2011-03-18 09:22:11
Temat: Re: [crosspost] jaki uchwyt rowerowy na dach?
Od: omega_fan <o...@n...org>
> Potrzebuję jednak przewieźć 4 rowery ;)
Nie ma problemu, do wersji 3-rowerowej można dołożyć przystawkę na 4-ty
rower.
> No i cena spora.
No to akurat prawda, ale Thule jest jeszcze droższy.
Z drugiej strony, sesnowne uchwyty rowerowe na dach pewnie kosztuja z
300 za sztuke, + bagaznik... robi sie 2000 jak nic.
-
49. Data: 2011-03-18 09:55:00
Temat: Re: [crosspost] jaki uchwyt rowerowy na dach?
Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
On Fri, 18 Mar 2011 09:22:11 +0100, omega_fan <o...@n...org> wrote:
>> Potrzebuję jednak przewieźć 4 rowery ;)
>
>Nie ma problemu, do wersji 3-rowerowej można dołożyć przystawkę na 4-ty
>rower.
>
>> No i cena spora.
>
>No to akurat prawda, ale Thule jest jeszcze droższy.
>Z drugiej strony, sesnowne uchwyty rowerowe na dach pewnie kosztuja z
>300 za sztuke, + bagaznik... robi sie 2000 jak nic.
są uchwyty i po 40 zł + bagażnik 130-230 (ceny dla 306 i alhambry) i
rowery będą dobrze zamocowane. A za 300 zł bagażnika na 4 rowery na
hak chyba nie ma szans kupić?
-
50. Data: 2011-03-18 10:40:39
Temat: Re: [crosspost] jaki uchwyt rowerowy na dach?
Od: omega_fan <o...@n...org>
> są uchwyty i po 40 zł + bagażnik 130-230 (ceny dla 306 i alhambry) i
> rowery będą dobrze zamocowane.
Racja.
Chociaż ja bym nie kupił czegoś takiego.
Wyleczyłem się z kupowania tanich rzeczy, które nie mają być jednorazowe.
> A za 300 zł bagażnika na 4 rowery na
> hak chyba nie ma szans kupić?
Sensownego - nie.