    From: Adam Dybkowski <a...@4...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jaki tv - plazma czy led?
    Date: Fri, 07 Jan 2011 21:04:11 +0100
    <4d24586b$0$2457$65785112@news.neostrada.pl> <ig1li2$f9i$1@news.onet.pl>
    <ig1s5a$a2d$1@news.onet.pl> <ig1vd6$o71$1@news.onet.pl>
    <i...@p...onet.pl>
    <4d24ded2$0$2444$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <g...@4...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-07 15:24 Pszemol napisał(a):

    > Zarzut jest podstawny, bo nawet jeśli coś tam się syntezuje
    > to pod odbiorniki RGB a nie pod odbiorniki RGBY.

    Ale dlaczego w ogóle cały czas piszecie o RGB, tak jakby ten standard
    był jakimś niezawodnym wyznacznikiem? Czy chodzi o przesyłanie obrazu
    np. przez satelitę, czy odtwarzanie z płyty, czy nawet dosył analogowym
    kabelkiem Y/Pb/Pr - format zapisu to nie RGB, a Y/Pb/Pr (Y/Cb/Cr).

    Proponuję zajrzeć do pierwszego z brzegu strumienia np. MPEG2 na płycie
    DVD. I właśnie do tego wg mnie telewizory z 4 kanałami kolorów (RGBY,
    zapewne przy takim rozwiązaniu filtry R,G,B na matrycy LCD RGBY mają
    nieco inne odcienie niż ma matryca RGB) mają szansę lepiej oddawać
    kolory niż standardowe LCDki.

    Jakby dobrze poszukać w sieci to pewnie znajdą się nawet pomiary takiego
    ekranu spektrofotometrem - uzasadniające obiektywnie różnice w
    wyświetlanym obrazie w stosunku do klasycznych LCD.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/