  • 41. Data: 2012-04-25 14:42:43
    Temat: Re: jaki tablet (system) + lokalna kopia danych
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-04-25 13:39, Chris pisze:
    > Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

    > Zapomniałem że P1000 to stary model który nie ma już chyba żadnego
    > wsparcia ze strony Samsunga ...

    ma, samsung wolno dziala ale dziala.
    Ale support Sumsunga odpowiada b.szybko na pytania i problemy ;)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 42. Data: 2012-04-25 14:44:26
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-04-25 14:02, Waldek Godel pisze:
    > Dnia Wed, 25 Apr 2012 13:26:12 +0200, Maciek BabciaDobosz napisał(a):
    >
    > Sensem tabletu jest to, że aplikacje rozsądnie wykorzystują powierzchnię
    > ekranu - a zdecydowana większość androidowych programów tego nie potrafi.
    > Jak ma mi pokazywać to samo co na telefonie, to ja już wolę telefon.

    dlatego tez sa aplikacje w dwoch wersjach: tablet i telefon - czesto
    pisze to w uwagach lub w samej nazwie programu.

    Fakt nie ma ich duzo, ale sa.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 43. Data: 2012-04-25 14:53:47
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Wed, 25 Apr 2012 14:44:26 +0200, AL napisał(a):

    > Fakt nie ma ich duzo, ale sa.

    Weź mnie nie rozśmieszaj. Kilkaset ledwie aplikacji, z czego połowa to gry,
    połowa pozostałej połowy, to aplikacje do pierdzenia i podobne.
    Zostaje może ze 100, w porywach 200 użytecznych, a raczej "użytecznych"
    programów. Bo brakuje tych najbardziej elementarnych.

    Już nawet jego świątobliwość Timkuk się z tego naśmiewał:
    http://events.apple.com.edgesuite.net/123pibhargjkna
    wdconwecown/event/index.html
    (między 21:25 a 22:40)
    I wiesz co? Miał rację. I to jest bardzo smutne, jak to nie z Apple się
    śmieją, tylko Apple się śmieje z innych i ma rację. Z tym badziewiastym
    sprzętem wygrywają z innymi. Niestety.

    Co komu po świetnym sprzęcie bez oprogramowania? (przynajmniej
    przyzwoitego)
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie wiesz co to proxy, wiec informuje sie iz jestem na urlopie i nazywam

  • 44. Data: 2012-04-26 00:02:52
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 25.04.2012 Waldek Godel <n...@y...org> napisał/a:

> [...]
    > Zostaje może ze 100, w porywach 200 użytecznych, a raczej "użytecznych"
    > programów. Bo brakuje tych najbardziej elementarnych.

    Zaraz, jakich programów Ci brakuje, poważnie pytam. Co chciałbyś robić za
    pomocą tabletu, a jest to utrudnione przez niedopasowanie do takiego
    powiedzmy Tab P1000, czy innego IdeaPad A1, czyli 7" i 1024X600.
    Największą wadą obecnych popularnych tabletów jest to że nie można na nich
    wygodnie rysować/szkicować, ale to sprzęt do zabawy, nie do pracy.

    Proszę, nie chce mi się.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 45. Data: 2012-04-26 00:10:45
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Wed, 25 Apr 2012 22:02:52 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):

> [...]
    > Największą wadą obecnych popularnych tabletów jest to że nie można na nich
    > wygodnie rysować/szkicować, ale to sprzęt do zabawy, nie do pracy.

    Każdy jeden program jaki używam/używałbym. Oczekuję, że będzie dostosowany
    do pracy na tablecie. Dostosowany, to nie znaczy tylko, że się uruchomi.

    wdconwecown/event/index.html

    > Proszę, nie chce mi się.

    Warto - poważnie. Masz podane czasy - nie musisz całości bełkotu oglądać,
    przesuń sobie, to ledwie niecałe 1,5 minuty. Zobaczysz co to znaczy
    niedostosowanie do tabletu. Przez te 1,5 minuty Timkuk mówi samą prawdę. Co
    zresztą widać na ekranie jak byk.
    Pokazano m.in. aplikację twittera. Jak to jest, że tej samej firmie na
    jedną platformę się chce zrobić to porządnie, a na inną nicholery? Ja tego
    nie rozumiem i nie zrozumiem.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie to co trole z polskiego usenetu ... ci to sami madrale..." - Paweł

  • 46. Data: 2012-04-26 09:03:04
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-04-25, o godz. 13:31:49
    "Chris" <s...@s...net> napisał(a):

    > Tylko tyle że P1000 kosztuje prawie tyle samo co większy i
    > nowocześniejszy 7300 ...

    Rok temu nie było P7300 :-P

    > Akurat ja głównie obsługiwałem w pionie dla tego SONY jest mi
    > poręczniejszy .. Samsungi jakieś takie cienkie i śliskie :)

    Pokrowiec i się nie ślizga. Przy okazji zabezpiecza mechanicznie - nie
    muszę się martwić że w plecaku jakiś kabelek cze pendrak zarysuje ekran.

    > Przykład: kalkulatory składek ubezpieczeniowych ...

    nie tylk0 - ostatnio chciałem w supermarkecie budowlanym pokazać
    obsłudze czego szukam z ich gazetce reklamowej i zonk. Katalog we flashu
    a iPad tego nie obsługuje.

    Zdrówko

  • 47. Data: 2012-04-26 09:04:00
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-04-25, o godz. 13:39:10
    "Chris" <s...@s...net> napisał(a):

    > Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

    > Zapomniałem że P1000 to stary model który nie ma już chyba żadnego
    > wsparcia ze strony Samsunga ...

    ? Niedawny oficjalny upgrade do 2.3.6 to brak wsparcia? ;-)

    Zdrówko

  • 48. Data: 2012-04-26 15:48:04
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 25.04.2012 Waldek Godel <n...@y...org> napisał/a:

    > Każdy jeden program jaki używam/używałbym. Oczekuję, że będzie dostosowany
    > do pracy na tablecie. Dostosowany, to nie znaczy tylko, że się uruchomi.

    Tak sobie przypominam, gry, filmy, youtube, przeglądarka (w tym vimeo
    i southparkstudios), mapy, czytnik pdf, itp, działają dobrze.

> [...]
    > Pokazano m.in. aplikację twittera. Jak to jest, że tej samej firmie na
    > jedną platformę się chce zrobić to porządnie, a na inną nicholery? Ja tego

    OK, apka twittera jest do dupy bo na połowie ekranu nie wyświetla linkowanej
    strony, mimo że na ipadzie wygląda jak wklejona w photoshopie, brak łamania
    tekstu. A to drugie to co to jest? Yell? Ale Yell jest raczej żółty, no to
    może yelp, tak to to. Może się mylę ale apek o podobnej funkcjonalności są
    kilogramy, zaczynając od google maps, w dodatku Gmaps działa tutaj a te dwie
    nie.
    Nadal też nie wiem czy developerzy nie robią dobrych apek na androidowe
    tablety, czy tylko da się znaleźć, kilka apek gdzie wersja na ipada będzie
    sporo lepsza, a ta na androida to kopia z telefonu.
    Nie używam na co dzień tabletu, nie widzę dla niego zastosowania, zwłaszcza
    do pracy. To co sporadycznie się zdarza nie jest jakoś upierdliwe. Wierzę że
    dla kogoś marna apka twittera (czy inna) to problem, ale nie zamieniłbym
    możliwości obejrzenia southparku (czy wielu innych ułatwień) na lepszą apkę,
    taką czy inną, na ipadzie.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 49. Data: 2012-04-26 16:08:30
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Thu, 26 Apr 2012 13:48:04 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):

> [...]
    > kilogramy, zaczynając od google maps, w dodatku Gmaps działa tutaj a te dwie

    Nieważne które - ważne, że tak wygląda większość aplikacji na tabletach
    Androidowych. Po prostu marnują większość powierzchni ekranu.

    > Nadal też nie wiem czy developerzy nie robią dobrych apek na androidowe
    > tablety, czy tylko da się znaleźć, kilka apek gdzie wersja na ipada będzie
    > sporo lepsza, a ta na androida to kopia z telefonu.

    Wygląda, że nie robią. Może większość z nich stwierdza, że nie warto, 87%
    gospodyń z Gdańska i tak nie zauważy różnicy, więc się im wciśnie wersje z
    telefonów. Zwłaszcza, że Market i tak starannie zlikwidował kategorię
    "zoptymalizowane dla tabletów", żeby było ciężko policzyć obecne tam
    programy i umrzeć ze śmiechu.

> [...]
    > możliwości obejrzenia southparku (czy wielu innych ułatwień) na lepszą apkę,

    Wciąż nie rozumiesz. Skup się, to nie jest skomplikowane zdanie: "jeżeli
    program na tablecie ma wyglądać tak samo jak na telefonie, to na cholerę ci
    tablet???"
    Nie poddawaj się, w końcu dasz radę.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    ". Apple robi dokładnie to co mówi filozofia tej firmy"- Paweł "robbo"

  • 50. Data: 2012-04-27 11:28:43
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 26.04.2012 Waldek Godel <n...@y...org> napisał/a:

    > Nieważne które - ważne, że tak wygląda większość aplikacji na tabletach
    > Androidowych. Po prostu marnują większość powierzchni ekranu.

    Na razie mamy 2, sam podaję więcej przykładów że są aplikacje z których
    wygodniej korzysta się na tablecie.

> [...]
    > telefonów. Zwłaszcza, że Market i tak starannie zlikwidował kategorię
    > "zoptymalizowane dla tabletów", żeby było ciężko policzyć obecne tam

    Waldek, jeśli apki których potrzebujesz, jak te twittera i yelpa są takie
    same jak na telefonie i nie ma korzyści z większego ekranu to rozumiem
    Twoje niezadowolenie. Jednak jeśli ktoś korzysta z innych aplikacji, choćby
    przeglądarki czy map, to tablet może być znacznie wygodniejszy od telefonu.

> [...]
    > program na tablecie ma wyglądać tak samo jak na telefonie, to na cholerę ci

    Całkowicie skupiony piszę do Ciebie w nadziei że też się skupisz.
    Tablet służy do szeroko pojętej rozrywki, znacznie wygodniej za jego
    pomocą oglądać zdjęcia, filmy, mapy, strony WWW, pdf i inne niż na ekranie
    telefonu. Podobnie wygodniej jest grać w Złe ptaki w kosmosie, szachy
    czy My Piano. Po to właśnie mam zamiar kupić drugi tablet, bo pierwszy
    się zużył, znaczy się wziął i popękał.

    Zgadzam się jednak, że jeśli ktoś ma zamiar używać na tablecie jakichś
    aplikacji, które wyglądają tak samo jak na telefonie, który pewnie już ma
    i nie oferują jak ten przykładowy twitter więcej treści na ekranie, tylko
    więcej pustego miejsca, to zakup tabletu jest nieuzasadniony.

    Sprzęt i oprogramowanie kupuję zwykle do jakichś zastosowań czy potrzeb.
    Jeśli nie spełnia podstawowych oczekiwań to nie kupuję, szukam innych
    rozwiązań. Kiedyś zdarzyło mi się przejechać na bajkach producentów
    i teraz zwracam szczególną uwagę na to czy kupuję to czego oczekuję, a nie
    tylko tak się wydaje.

    --
    kakmaratgmaildotcom