  • 41. Data: 2009-03-31 14:49:32
    Temat: Re: jaki program do retuszu starych zdjęć ??
    Od: d...@z...pl (Dariusz W.)

    Witaj !

    >Bo z o?miobitowej sepii nie wycisn? t?czy.

    No ale matryca aparatu nie wyda Ci calych... 16 bitow na kanal !
    Czyli gdyby Twoj aparat przenosil 14 bitow / kanal to dwa bity / kanal
    masz wywalone w powietrze.

    U kumpla co ma D300 porownywalem RAW-y 12 bitowe i 14 bitowe i
    zadnych roznic w odcieniach nie zauwazylem ;)

    Wez pod uwage ile obetnie Ci monitor a ile obetnie Ci
    lab cyfrowy na papierze ;)

    W sumie najwazniejsze jest wlasnie te 8 bitow / kanal i do
    prostych obrobek jest calkiem wystarczajaca.

    Kiedys robilem tylko w PSHOPIE a teraz tez obrabiam w GIMP-ie a
    z zasady jestem dosc wymagajacy co do jakosci obrazu ;)

    Dariusz W.

    Zamien w e-mail x na kropke

  • 42. Data: 2009-03-31 15:37:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:
    > Ot, degustibusy. W każdym razie zaczynam rozumieć skąd te ciągoty wśród
    > wielu fotografująch do fyfnastu bitów. Bo obserwacje - choćby tutoriali
    > dostępnych w necie, wykazują dziwną niechęć społeczeństwa do używania
    > małodestruktywnej obróbki "równoległej" (spodobało mi sę to określenie,
    > dodać (C)? ;-).

    Można :)

    Akurat nie spotkałem wiele tutoriali szeregowych. W ogóle jak komuś
    pokazuję ''fade'' to pytają - a to takie tu jest w ogóle?

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 43. Data: 2009-03-31 15:40:08
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:
    > Zaiste, różnica rzuca na kolana:
    > http://picasaweb.google.pl/deFresz/Testin#

    Tylko ta krzywa to pierdnięcie przy tym, co się robi z takim np.:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/l/06/01.htm

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /srebrne przeboje są niefajne, a brązowych to w ogóle nie da się słuchać/

  • 44. Data: 2009-03-31 15:44:43
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Dariusz W. pisze:
    > No ale matryca aparatu nie wyda Ci calych... 16 bitow na kanal !
    > Czyli gdyby Twoj aparat przenosil 14 bitow / kanal to dwa bity / kanal
    > masz wywalone w powietrze.

    Wiadomo. Ale nie chodzi o te 16 czy 14 bitów na wejściu (tzn. też
    chodzi, ale to ćwierć problemu). Chodzi o precyzję obróbki zdjęć przy
    bardzo nieliniowych operacjach.
    Zresztą w chwili konwersji mamy już 16 bitów zinterpolowanych funkcją
    zmiany n*(RGBG>4xRGB)

    > U kumpla co ma D300 porownywalem RAW-y 12 bitowe i 14 bitowe i
    > zadnych roznic w odcieniach nie zauwazylem ;)

    Bo ich być nie musi :)
    Zwykle giną w szumie.

    > Wez pod uwage ile obetnie Ci monitor a ile obetnie Ci
    > lab cyfrowy na papierze ;)

    :)
    To nie tak jest - 16 bitów nie ma nic wspólnego z monitorem, papierem
    czy czymkolwiek.

    > W sumie najwazniejsze jest wlasnie te 8 bitow / kanal i do
    > prostych obrobek jest calkiem wystarczajaca.

    Do prostych owszem.

    > Kiedys robilem tylko w PSHOPIE a teraz tez obrabiam w GIMP-ie a
    > z zasady jestem dosc wymagajacy co do jakosci obrazu ;)

    A ja lubię różne zabawy, czasem w coś ekstremalnego.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /chciałbym kiedyś dostać jakąś łapówkę.../

  • 45. Data: 2009-03-31 15:48:16
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-03-31 17:40:08 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Tylko ta krzywa to pierdnięcie przy tym, co się robi z takim np.:
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/l/06/01.htm

    Ale i materiał wejściowy jakby mniej dokładny, nie? Zresztą takie
    gradienty w naturze się prawie nie zdarzają. A i krzywe, to nie jedyne
    narzędzie.

    de Fresz

  • 46. Data: 2009-03-31 15:53:06
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-03-31 17:37:49 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Akurat nie spotkałem wiele tutoriali szeregowych.

    Pewnie Twoje podejście (jak zwykle ;-) jest nieco inne od
    mejn-strimowego, ale w znakomitej większości tutoriali jakie widziałem
    (acz nie oglądam pasjami), wykorzystanie warstw i ich potencjału było
    znikome, a i tak jak już, to często używane tylko na chwilkę, żeby
    zaraz wszystko spłaszczyć...

    > W ogóle jak komuś pokazuję ''fade'' to pytają - a to takie tu jest w ogóle?

    A bo to dość mało intuicyjna funkcja i też umieszczona w mało
    eksponowanym miejscu. Ja używam sporadycznie, tylko do pędzli, resztę
    (i więcej) załatwiają "mode'y" warstw.

    de Fresz

  • 47. Data: 2009-03-31 16:14:27
    Od: d...@z...pl (Dariusz W.)

    Witaj !

    >Tylko ta krzywa to pierdni?cie przy tym, co si? robi z takim np.:
    >http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/l/06/01.htm

    Pieknie to jest zrobione.

    Dariusz W.

    Zamien w e-mail x na kropke

  • 48. Data: 2009-03-31 16:31:33
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Dariusz W. pisze:

    > Pieknie to jest zrobione.

    Dzięki. Ale męczone z godzinę. Normalnie mi się nie chce.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /gdyby ze wszystkich ziemian zrobić jeden organizm powstałaby wielka menda/

  • 49. Data: 2009-04-01 00:47:02
    Od: nb <n...@n...net>

    at Tue 31 of Mar 2009 16:16, de Fresz wrote:

    > Zaiste, różnica rzuca na kolana:
    >
    > http://picasaweb.google.pl/deFresz/Testin#

    O, amień spadł mi z serca, że ze swoim GIMPem nie jestem
    tak upośledzony. Przed laty powiedziałem koledze (poligraficzny
    profi), że różnica między 8 a 16 bitów jest niezauważalna. Wówczas
    pokazał mi projekt, jakiś wałek metalowy na 8 i 16 bitach.
    Na 8 był to już graniastosłup. Z tym że kolory nie rozciągały się
    tak jak na Twoich przykładach, ale na wycinkach paska 10%.

    --
    nb

  • 50. Data: 2009-04-01 21:10:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Apr 2009, nb wrote:

> [...]
    > Na 8 był to już graniastosłup. Z tym że kolory nie rozciągały się
    > tak jak na Twoich przykładach, ale na wycinkach paska 10%.

    Wychodzi, że przy pracy na 8-bit trzeba po prostu (?) uważać
    aby nie dopuszczać do "kumulacji".
    Jak sądzę dał Ci przykład, w którym zrobił taki numer celowo
    (bardzo niskie poziomy sygnału skwantował i wzmocnił np.
    o 4EV, czyli de facto dał obraz 4-bitowy :]).
    Problemem są obrazy na których szum jest istotnie mniejszy niż
    8-bitowa rozdzielczość (przy takim poziomie sygnału, z jakim
    mamy do czynienia) i najbardziej to widać na przykładzie jak
    opisałeś - obrazu syntetycznego.
    Na zdjęciu z kompakta 12 Mpix 1/2,5", bez odszumiania, takie
    zjawiska nie powinny mieć prawa wystąpić ;)

    pzdr, Gotfryd