  • 1. Data: 2011-07-18 18:39:13
    Temat: jaki obiektyw najlepszy na sluby?
    Od: "proartisma" <p...@g...pl>

    jaki obiektyw bedzie najlepszy zeby robic zdjecia na slubach? kupic uniwersalny
    np. sigma 24-70mm czy lepiej 2 stałki (jaśniejsze) 35mm (albo 50mm) i 85mm.
    szeroki kat 14mm juz mam. aparat to d90. ogolnie nie jestem profesjonalistka
    tylko to ma byc taki moj sposob na podreperowanie budzetu wiec nie stac mnie na
    jakis super sprzet.

  • 2. Data: 2011-07-18 18:46:45
    Temat: Re: jaki obiektyw najlepszy na sluby?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-18 20:39, proartisma pisze:
    > jaki obiektyw bedzie najlepszy zeby robic zdjecia na slubach? kupic uniwersalny
    > np. sigma 24-70mm

    Kupić Tamrona 17-55 i jakiś lepszy kompakt na wszelki wypadek (albo
    starą, używaną lustrzankę).
    Zaraz Cię opierdzielą, ale się nie przejmuj :)

    --
    pozdrawia Adam
    /manieryzm subiektywistyczny, eklektyczna, wtórna empiria fizykalizmu

  • 3. Data: 2011-07-18 19:38:04
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 18 Jul., 20:39, "proartisma" <p...@g...pl> wrote:
> [...]
    > tylko to ma byc taki moj sposob na podreperowanie budzetu wiec nie stac mnie na

    witaj piekna kobieto.
    24-70 nie jest obiektywem uniwersalnym dla formatu polowkowego.
    to jest uniwersalny zakres dla pelnego formatu.
    wybierz obiektyw o krotszej ogniskowej , podchodz najblizej jak sie
    da , ale bez przesady , nie blizej niz na 2 metry do fotografowanej
    sceny i nie uzywaj zbyt mocnego swiatla blyskowego.

    jest kilka obiektywow niezlych. Koniem na ktorego mozna zawsze
    stawiac to Tamron 17-50 / 2,8.
    sa dwie wersje starsza i tania bez stabilizacji , nowsza i nieco
    drozsza ze stabilizacja.
    obydwa obiektywy ciesza sie wspaniala renoma ze wzgledu na wlasnosci
    optyczne . mechanicznie jest nieco slabiej , ale cíagle akceptowalnie.
    Znakomity stosunek jakosci do ceny.

  • 4. Data: 2011-07-18 19:45:13
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-07-18 20:39, proartisma wrote:
> [...]
    > tylko to ma byc taki moj sposob na podreperowanie budzetu wiec nie stac mnie na

    W kościele AFAIK są jakieś wymogi, normy, a nawet kursy u proboszcza. W
    każdym razie fotograf ma nie przeszkadzać, nie hałasować, nie zasłaniach
    księdza :] Dlatego ja bym w ogóle o stałkach nie myślał - stałka to
    ciągłe kadrowanie nogami.
    Sugestia JM (jako pro w końcu ;p) wydaje się optymalna. Standardowy zoom
    f/2.8 i jakiś awaryjny sprzęt, żeby Ci para młoda nie nasłała skinów.
    No i nie napisałaś czy masz, ale bez lampy w kościele nie dasz rady.

    Swoją drogą: fotografowanie w kościołach to jednak cokolwiek
    skomplikowana i stresująca robota. Gdybym chciał dorobić na ślubach, to
    raczej próbowałbym sił przy tych sesjach w parkach i na starówkach. Kasa
    może gorsza, ale zabawa lepsza i fotografujesz uśmiechniętych ludzi, a
    nie drgawki rąk i rozmazany makijaż :] No i koniec końców to te zdjęcia
    potem najczęściej lądują na różnych facebookach i w oldschoolowych ramkach.

    pozdrawiam,
    PK

  • 5. Data: 2011-07-18 19:55:21
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-07-18 21:45, Kosu pisze:
    > On 2011-07-18 20:39, proartisma wrote:

    > Swoją drogą: fotografowanie w kościołach to jednak cokolwiek
    > skomplikowana i stresująca robota.

    Fotografowałem niedawno w bunkrze betonowym
    bez okien. Same punktowe źródła światła.
    Nie wyszło źle, a będzie tylko lepiej.

    JD

  • 6. Data: 2011-07-18 20:19:15
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Jul 18, 3:45 pm, Kosu <6...@e...pl> wrote:

> [...]
    > raczej próbowałbym sił przy tych sesjach w parkach i na starówkach. Kasa
    > może gorsza, ale zabawa lepsza i fotografujesz uśmiechniętych ludzi, a

    Nie rob sobie jaj.
    a na pewno lepiej niż nie jeden ślubny fotograf ;)

    http://futomaki.pl/2011/07/06/kazda-malpa-moze-robic
    -zdjecia/
    ---------------------
    Ktory z was klamie?

    ---
    Ziggy Photo - Professional photographer
    http://www.ziggyphotoonline.com/

  • 7. Data: 2011-07-18 22:49:25
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    Użytkownik "proartisma" <p...@g...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > tylko to ma byc taki moj sposob na podreperowanie budzetu wiec nie stac mnie na

    uniwersalny zoom 18-200mm załatwi wszystko co trzeba :)

    Roger

    --
    Marcin 'Roger' Pojałowski
    fotografia: http://www.studio-roger.pl

  • 8. Data: 2011-07-19 10:55:09
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

> [...]
    > tylko to ma byc taki moj sposob na podreperowanie budzetu wiec nie stac mnie na

    Stałki są fajne, ja np. robię m.in. Sigmą 50mm/1.4 i jestem bardzo
    zadowolony jeśli chodzi o plastykę, kolorystykę, bokeh itp. Niestety
    problemem stałem jest fakt, że musisz kadrować nogami, a to nie zawsze
    jest wygodne i pożądane, a po drugie co parę fot musisz zmieniać szkło o
    innej ogniskowej, bo często to co masz podpięte po prostu nie pasuje w
    danym momencie. Więc są dwa wyjścia - albo nosisz 2 body z podpiętymi
    dobrymi stałkami np. 50 i 24mm (nie jestem użytkownikiem Nikona, ale z
    tego co widzę Nikkor AF-S 24mm f/1.4 G ED jest ok), albo kupujesz zooma
    z najwyższej półki np. Nikkor AF-S 17-35mm f/2.8 D IF-ED. Tego lichego
    Tamrona sobie daruj , plastyka jest tak tragiczna, że płakać się chce
    (tak - miałem). Jedyną zaletą tego Tamrona była bardzo dobra ostrość (i
    nic poza tym).

  • 9. Data: 2011-07-19 12:17:24
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-07-19 12:55, Olo wrote:
> [...]
    > Tamrona sobie daruj , plastyka jest tak tragiczna, że płakać się chce
    > (tak - miałem). Jedyną zaletą tego Tamrona była bardzo dobra ostrość (i

    Tamron ma jeszcze jedną zaletę: cenę (~1200zł). Zaleta to szczególnie
    istotna dla osoby, która chciałaby na ślubach dorobić posiadanym D90.
    Odpowiedź zawierająca wskazówkę "dwa body" oraz wymieniająca dwa
    obiektywy po 6k zł chyba nie do końca odpowiada pytaniu :D

    pozdrawiam,
    PK

  • 10. Data: 2011-07-19 15:06:40
    Od: Olo <a...@d...pl>

    W dniu 2011-07-19 14:17, Kosu pisze:
> [...]
    > Odpowiedź zawierająca wskazówkę "dwa body" oraz wymieniająca dwa
    > obiektywy po 6k zł chyba nie do końca odpowiada pytaniu :D

    masz racje, chyba przesadziłem :)