    From: kakmar <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: jaki nastepca IPAQ 614c
    Date: Tue, 17 May 2011 14:30:22 +0000 (UTC)

    Dnia 17.05.2011 Waldek Godel <n...@o...info> napisał/a:

    > Operator podlega prawu telekomunikacyjnemu i paru jeszcze innym ustawom.
    > Jest urząd który go nadzoruje a nawet dwa. W tym przypadku nawet trzy.
    > Kto nadzoruje Google?

    Inne urzędy w innym kraju, tu akurat nie doszukiwałbym się lepszości
    tych naszych urzędników i funkcjonariuszy.

    > Ale tu jest większy problem. Google, na podstawie warunków licencji którą
    > musisz zaakceptować, ma wgląd we wszystkie twoje dane, twoje maile, twój
    > kalendarz, twoje kontakty, miejsca w których sie poruszasz, kiedy i jakiej
    > godzinie. Przegląda strony które ty przeglądasz.

    Dopóki Android jest OS, to będą "wolne porty" i nie musisz korzystać z
    usług dostępnych na serwerach Google. Masz dobre alternatywy dla
    większości aplikacji od Google. No może poza SkyMap ;)

    > Prosty przykład czegoś kosmicznie bardziej prostego: nie zastanawiałeś się
    > kiedyś, dlaczego w wynikach wyszukiwania Google i web cache można zobaczyć
    > zawartość stron które są normalnie niewidoczne bez zalogowania się? To są
    > efekty szpiegowania milionów użytkowników przez pozornie nieszkodliwy
    > Google Toolbar, który - co już udowodniono - szpiegował nawet wtedy, jak
    > miał explicite wyłączone raportowanie w opcjach. A to był tylko toolbar.

    Ależ wiem o tym. Też jestem walnięty i z usług "potwora" korzystam na PC
    za pomocą VPC, podobnie zresztą jak z wszystkich innych dostępnych w sieci
    "darmowych" serwisów ;) Tak czy inaczej oferta Google jest czytelna i
    nie pozostawia złudzeń, co za co. Reszta nie jest tak wylewna.

    > Nie, można wyłączyć konto google, tylko, że wtedy funkcjonalność telefonu
    > spada do poziomu dumbphone, więc jego posiadanie nie ma sensu. CBDU.

    Eeetam, jakiś czas na 2 telefonie używałem portu CM bez Gapsów, da się
    normalnie korzystać z tego jak ze smartfona, nie tykając Google.
    Poczta, przeglądarka, mapy, kalendarz, dokumenty, multimedia, inne
    jakiekolwiek pierdoły/aplikacje, wgrywasz co chcesz, wyłączając te
    googlowe i masz co chcesz. Tu akurat jest wybór niezłych zamienników,
    i jak chcesz to łatwo zastąpisz prawie wszystko co sprzedaje Google.

    Odcinasz się tylko od usług jednej firmy, możesz korzystać z innych,
    abo wystawić sobie własny serwer z usługami.

    Na pewno nie będzie to dumbphone. Nadal też o ile chcesz, możesz
    korzystać z części usług Google nie logując się.

    --
    kakmaratgmaildotcom