  • Data: 2011-05-17 13:12:23
    Temat: Re: jaki nastepca IPAQ 614c
    Od: Waldek Godel <n...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 17 May 2011 12:59:11 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):

    > Dramatyzujesz, operator sieci GSM z której korzystasz zna twoją pozycję
    > i nic na to nie poradzisz. Zawsze gdy łączysz się z jakimkolwiek
    > serwerem, ten poznaje sieć z której się łączysz. Tu można trochę zaradzić
    > używając VPN i wtedy można utrudnić wykrycie swojej lokalizacji.
    > Tyle że akurat wskazywanie Androida jako źródła całego zła wydaje mi się
    > dość nie trafione. Możesz wyłączyć śledzenie, nie korzystać z usług
    > lokalizacyjnych, dla pewności wgrać na telefon alternatywny ROM, i
    > korzystać z VPN.

    Operator podlega prawu telekomunikacyjnemu i paru jeszcze innym ustawom.
    Jest urząd który go nadzoruje a nawet dwa. W tym przypadku nawet trzy.
    Kto nadzoruje Google?

    > Same usługi lokalizacyjne działają niezależnie od systemu i urządzenia.
    > Kilka lat temu Google Maps zlokalizowało mnie dość dobrze w "dzikim
    > kraju" na Motoroli v3xx, bez systemu, WiFi i GPS. Tak to działa, łączysz
    > się z serwerem i już. A jak się zalogujesz, to już na pewno. I nie ważne
    > czy to Google, FB, bank/bankomat, czy strona linii lotniczej z promocją.

    Ale tu jest większy problem. Google, na podstawie warunków licencji którą
    musisz zaakceptować, ma wgląd we wszystkie twoje dane, twoje maile, twój
    kalendarz, twoje kontakty, miejsca w których sie poruszasz, kiedy i jakiej
    godzinie. Przegląda strony które ty przeglądasz.

    Prosty przykład czegoś kosmicznie bardziej prostego: nie zastanawiałeś się
    kiedyś, dlaczego w wynikach wyszukiwania Google i web cache można zobaczyć
    zawartość stron które są normalnie niewidoczne bez zalogowania się? To są
    efekty szpiegowania milionów użytkowników przez pozornie nieszkodliwy
    Google Toolbar, który - co już udowodniono - szpiegował nawet wtedy, jak
    miał explicite wyłączone raportowanie w opcjach. A to był tylko toolbar.

    > Jak Ci zależy to śledzenie można trochę ograniczyć, tyle że aby zupełnie
    > się odłączyć to należało by z żadnych zdalnych usług nie korzystać z
    > telefonią na czele. Podróżować pieszo po nieuczęszczanych szlakach,
    > a płacić tylko w naturze ;)

    Nie, można wyłączyć konto google, tylko, że wtedy funkcjonalność telefonu
    spada do poziomu dumbphone, więc jego posiadanie nie ma sensu. CBDU.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "PS3 nie zostało złamane NIGDY a kasy do ugrania na piractwie wiecej niz w