  • 21. Data: 2011-01-11 11:01:31
    Temat: Re: jaki minikomputer na serwer
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2011-01-08 20:48, daggoni pisze:
> [...]
    >
    > Szukam malego komputerka na serwer. Chcialem kupic jakiegos netbooka ale to
    > za drogo (800-900zł), wieć szukam czegoś lepszego tak do 400-500.
    >
    > Obecnie mam Celerona 800 ale nie obrabia sie juz z przetwarzaniem logow,
    > wiec dobrym rozwiazaniem bylby:
    > - jakis Atom
    > - 512+ MB RAM
    > - jak najmniejsza obudowa !
    > - zlacze USB 2.0
    >
    > Jakby ktos mial w Szczecinie takie cuś to wezmę od ręki :)
    >
    > Patrzyłem na notebooki, ale nie ma w tej cenie.
    > Patrzłem na smartbooki, ale nie wydoją, no i cena wyzsza

    Ja używam laptopa C2D z padniętą grafiką.

    miab

  • 22. Data: 2011-01-11 12:17:10
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-01-10 20:00, Użytkownik JoteR napisał:

    > Jako użytkownik stacjonarnego PC klasy PIII 866 MHz oraz netboka z
    > Atomem N270 stwierdzam, że powyższe porównanie jest chybione. Widać to
    > choćby po filmikach zamieszczanych w Internecie - tego na moim
    > stacjonarnym praktycznie nie da się oglądać, podczas gdy Wicherek
    > dzielnie nadąża za ruchami frykcyjnymi.

    Dzisiejsza karta graficzna wspomaga rozkodowanie wideo, karta
    z tamtych czasów nie. Tyle że do pracy jako serwer w niczym
    to nie pomoże wątkotwórcy.

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2011-01-13 04:28:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "vissim" <v...@p...onet.pl> wrote in message

    > wlanie nie, bo taka pani Basia nie wie jak włączyć komputer
    > - są jeszcze tacy analfabeci komputerowi...
    > ...a co dopiero jak będę chciał aby przeczytała coś z ekranu ?

    Robisz jakaś partyzantkę. Laptop nie nadaje się do pracy
    ciągłej w roli serwera. Padnie w ciągu 1/2 roku.
    Zarzucasz innym analfabetyzm komputerowy a sam się
    zachowujesz nieprofesjonalnie robiąc chałturę.

  • 24. Data: 2011-01-13 08:52:28
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-01-12, o godz. 22:28:52
    "Pszemol" <P...@P...com> napisał(a):

    > Robisz jakaś partyzantkę. Laptop nie nadaje się do pracy
    > ciągłej w roli serwera. Padnie w ciągu 1/2 roku.

    Ćsiiii... Nie mów to 4 sztukom z których najstarszy chodzi od
    października 2008. Jeszcze się przestraszą i zepsują...

    Zdrówko

  • 25. Data: 2011-01-14 02:38:17
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 12 Jan 2011 22:28:52 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Robisz jakaś partyzantkę. Laptop nie nadaje się do pracy
    > ciągłej w roli serwera. Padnie w ciągu 1/2 roku.
    > Zarzucasz innym analfabetyzm komputerowy a sam się
    > zachowujesz nieprofesjonalnie robiąc chałturę.

    Mhm. A Windows trzeba reinstalować co dwa miesiące - inaczej się nie nadają
    do użytku.

    [ Emigrantom pod rozwagę: jeśli coś was ciągnie do Ojczyzny, to ]
    [ niewykluczone, że to prokurator. ]
    [ (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

  • 26. Data: 2011-01-14 22:58:09
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 11.01.2011 09:35, Przemysław Ryk pisze:
    > Tej - ale tak z drugiej strony, to powiedz mi, dlaczego taki Wind (OK - po
    > wymianie dysku na pojemniejszy - tak z 1 TB) ma mi się nie sprawdzić jako
    > mały serwerek, na którym mam odpalonego Hamstera, FileZillę i XAMPP na

    To nie chodzi o to, czy sobie poradzi, czy nie (bo sobie po-
    radzi), tylko czy wypada stosować notebooka (nieekonomicznego,
    nie skalującego się, z szybko starzejącą się i drogą baterią,
    ze zbędnym ekranem LCD) w roli, którą spełni "goła" płyta
    MiniITX z dołączonym dyskiem twardym i malutkim zasilaczem.

    Mnie by osobiście szkoda było marnować komputera przenośnego
    w roli serwera. Albo bym go używał przenośnie, a na serwer
    dał coś nieprzenośnego (choćby jakiś złom sprzed 10 lat
    otrzymany za darmo), albo w ogóle bym go nie kupował.

    Może jestem dziwny, ale zawsze uważałem, że - poza sytuacja-
    mi awaryjnymi - urządzenia należy stosować do celów, do których
    zostały przewidziane, a nie do tych, do których się nadają ;)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 27. Data: 2011-01-14 23:19:23
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 14 Jan 2011 23:58:09 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

> [...]
    > ze zbędnym ekranem LCD) w roli, którą spełni "goła" płyta
    > MiniITX z dołączonym dyskiem twardym i malutkim zasilaczem.

    Nie wiem, czy owa goła płyta główna z dołączonym dyskiem i malutkim
    zasilaczem nie wyjdzie mi po prostu drożej. Zauważ, że rozmawiamy o dość
    specyficznej konfiguracji - płyty z posadzonym Atomem czy nowsze ze świeżymi
    jeszcze AMD Brazos mają te procesory _wlutowane_ w płytę. Więc mowę o
    skalowaniu, starzeniu się można o kant dupy potłuc - a w zasadzie raczej
    przemowa ta w równym stopniu odnosi się do nettopa, jak i netbooka w tej
    roli pracującego.

    Dodatkowa zaleta netbooka - ma od razu monitor i klawiaturę. W przypadku
    konieczności pogrzebania w konfiguracji takowego przez osobę nie mieszkającą
    samemu, to się sprawdzi - żadna TŻka nie będzie marudać, że chciałaby sobie
    film obejrzeć, a Ty się akurat dopiąłeś i dłubiesz w jakichś dziwnych
    robaczkach. Takich pieprzniętych, jak ja, którzy bez dwóch monitorów, już
    pracować nie potrafią, a w dodatku mają zachomikowaną przynajmniej jedną
    zapasową klawiaturę i mysz, to się jednak często nie spotyka. :)

> [...]
    > mi awaryjnymi - urządzenia należy stosować do celów, do których
    > zostały przewidziane, a nie do tych, do których się nadają ;)

    No ale poczekaj - jeżeli za jakiegoś Eee czy innego Winda wyjdzie mi wybulić
    koło tysiąca, a poskładanie podobnej konfiguracji w małej obudowie, z cichym
    zasilaczem itp. wyjdzie mi podobnie (zauważ, że usilnie staram się pomijać
    ewentualny zakup monitora), to mnie się w składanie tego gówienka nie chce
    trochę bawić. Wydajność - zbliżona, jak nie identyczna. Skalowalność i
    możliwości rozbudowy - jeżeli chodzi o procesor, to praktycznie zerowe
    (układ wlutowany w płytę); pamięci wymienić w sumie można, dysk raczej też
    (modulo - nie wlezie np. napęd 12 mm wysokości). Co tam jeszcze ma się
    skalować na potrzeby stojącego sobie w kącie małego serwerka, pracowicie
    robiącego za FTP, małe WWW, pobieraczkę plików i (akurat w moim przypadku)
    serwer poczty i newsów?

    [ Dreams have a nasty habit of going bad when you're not looking. ]
    [ (Max Payne) ]

  • 28. Data: 2011-01-15 00:08:26
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    > Może jestem dziwny, ale zawsze uważałem, że - poza sytuacja-
    > mi awaryjnymi - urządzenia należy stosować do celów, do których
    > zostały przewidziane, a nie do tych, do których się nadają ;)

    To interesujące, że wskazując bardzo rozsądnie kierunek myślenia
    zatrzymujesz się w pół drogi. Idealnym serwerem nie jest przecież ani
    komputer przenośny, ani stacjonarny ale po prostu serwer. Nie potrzebuje ani
    ekranu ani klawiatury, bo jest konfigurowany zdalnie. I może być bardzo mały
    i tani a nie tylko w postaci części szafy.

    Takie zadania wykonują NAS-y. Większe są oparte o procesory znane z
    desktopów, średnie pracują na wlutowanych Atomach, C3 i kilku innych
    klasycznych CPU a te najtańsze chodzą na jednoukładowych komputerach z
    jednostką wykonawczą w postaci ARM-a, który dla intelopodobnych jest
    niedościgłym wzorem wydajności na zużytą energię.

    Więc chcąc być konsekwentnym to właśnie za NAS-em powinieneś obstawać. To
    jest urządzenie PRZEWIDZIANE do celów o jakie chodzi.

  • 29. Data: 2011-01-15 14:49:21
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 15 Jan 2011 01:08:26 +0100, MC napisał(a):

    (ciach...)
    > Więc chcąc być konsekwentnym to właśnie za NAS-em powinieneś obstawać. To
    > jest urządzenie PRZEWIDZIANE do celów o jakie chodzi.

    Na NASie odpalę sobie serwer poczty i newsów? Ciekawe...

    [ Właśnie zakończyłem 14-dniową dietę, i jedyne co straciłem, ]
    [ to dwa tygodnie. (Garfield) ]

  • 30. Data: 2011-01-15 15:40:41
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    o...
    > Dnia Sat, 15 Jan 2011 01:08:26 +0100, MC napisał(a):
    >
    > (ciach...)
    >
    > Na NASie odpalę sobie serwer poczty i newsów? Ciekawe...

    Prywatny serwer newsów to dość oryginalny pomysł. Za to bez trudu znajdziesz
    tani serwer www nawet z PHP i MySQL-u czy czymś podobnym. W NAS-ach
    przeważnie chodzą linuksy z oprogramowaniem typu open source. Poszerzenie
    możliwości takiego urządzenia nie stanowi dla producentów specjalnego
    problemu. Jeśli tylko uznają to za przydatne.