  • 1. Data: 2010-08-06 19:50:11
    Temat: jaki kompakt do 400 zł.
    Od: SERG <m...@p...fm>

    Poszukuje dla rodziców jakiegoś taniego kompakta.
    Jeśli chodzi o wymagania to w sumie są dwa:
    - żeby dało się na podglądzie wyświetlacza obracać wcześniej zrobione
    zdjęcia
    - aparat podłączony do komputera widoczny jako dodatkowy dysk

    Dobrze by było, aby pasowały karty pamięci typu SD.
    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

  • 2. Data: 2010-08-06 20:12:29
    Temat: Re: jaki kompakt do 400 zł.
    Od: lelec <m...@g...com>

    On 6 Sie, 21:50, SERG <m...@p...fm> wrote:
> [...]
    > - aparat podłączony do komputera widoczny jako dodatkowy dysk
    >
    > Dobrze by było, aby pasowały karty pamięci typu SD.

    Canon a490. Chyba da sie obracać obrazki. A na pewno warte swojej ceny
    (299 pln na stronie internetowej euro rtv agd).
    Z tym dodatkowym dyskiem też nie pamietam, ale chyba tak jest
    (poprawcie mnie, jeśli cię mylę).

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin P

  • 3. Data: 2010-08-07 15:56:50
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Fri, 6 Aug 2010 13:12:29 -0700 (PDT), lelec napisał(a):

    > Canon a490. Chyba da sie obracać obrazki. A na pewno warte swojej ceny
    > (299 pln na stronie internetowej euro rtv agd).
    > Z tym dodatkowym dyskiem też nie pamietam, ale chyba tak jest
    > (poprawcie mnie, jeśli cię mylę).

    Nie wiem jak w tej chwili, ale w przeszłości aparaty Canona jako jedne z
    niewielu nie potrafiły działać jako dysk, a tylko w trybie urządzenia
    obrazowania, co oznaczało, że nie można było nic skopiować na kartę
    inaczej niż przy użyciu zewnętrznego czytnika.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 4. Data: 2010-08-07 17:05:32
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-08-07 17:56, Sylwester Zarębski pisze:

> [...]
    > obrazowania, co oznaczało, że nie można było nic skopiować na kartę
    > inaczej niż przy użyciu zewnętrznego czytnika.

    Mam dwa kompakty Canona A510 i A650IS oba można podłączyć przez USB i są
    widoczne jako dysk. Śmiało można z nich kopiować po kablu.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.

  • 5. Data: 2010-08-07 19:28:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 Aug 2010, cichybartko wrote:

    > Mam dwa kompakty Canona A510 i A650IS oba można podłączyć przez USB i są
    > widoczne jako dysk. Śmiało można z nich kopiować po kablu.

    Ale w trybie PictureMode kopiować *można*, kasować również, zaś
    Eksploder ;) pokazuje kartę w aparacie "jak dysk". Taki "prawie dysk".

    Nie mówię że wymienione aparaty nie mogą pracować jako MassStorage, ale
    podałeś informację która *nie jest* wyróżnikiem tych trybów: MassStorage
    poznasz po tym, że:
    - można skopiować *na aparat* *dowolny* zbiór, niekoniecznie zdjęcie
    - dyskowi można przypisać literę (a tego nie zaznaczyłeś)

    :)
    No i w menu powinna być pozycja pozwalająca przełączyć aparat z trybu
    MassStorage w PictureMode (i odwrotnie), choć z Canonem nigdy nie
    wiadomo (starsze aparaty miały tryb "custom Canon", w którym działało
    sterowanie dziwnymi właściwościami aparatu, ale nie był to PictureMode
    i wymagał załadowania sterownika ichniego protokołu)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2010-08-08 10:25:06
    Od: cichybartko <c...@g...com>

> [...]
    > - można skopiować *na aparat* *dowolny* zbiór, niekoniecznie zdjęcie
    > - dyskowi można przypisać literę (a tego nie zaznaczyłeś)

    Dzięki Gotfryd za sprostowanie. Z racji tego że oba aparaty miałem pod
    ręką zrobiłem testy. Jest tak jak piszesz, oba aparaty pracują w trybie
    obrazowania czyli są widoczne w eksploratorze jako urządzenie a nie
    dysk. Nie można też im przypisać litery napędu, nie mówiąc o kopiowaniu
    plików innych niż jpeg. Testowałem np. plik pdf, nie poszedł.
    Dzięki za naprowadzenie tematu na właściwy tor :) bo nieświadomie
    wprowadziłem kogoś w błąd.
    Nie wiem dlaczego mi się ubzdurało że jest inaczej.
    Wszystkich zainteresowanych przepraszam.
    Podsumowując Canony A510 i A650IS są widoczne w eksploratorze jako
    urządzenia obrazowania a nie dysk.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.

  • 7. Data: 2010-08-08 15:57:49
    Od: SERG <m...@p...fm>

    Zdecydowałem się na Sony DSC-W310 w cenie 386 zł.

    Dziękuje wszystkim za wypowiedzi.