eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowajaki kalibrator? › Re: jaki kalibrator?
  • Data: 2009-06-24 17:10:05
    Temat: Re: jaki kalibrator?
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Czornyj wrote:
    >> no nie zgodzę się...
    > Praca przy tak wysokim poziomie jaskrawości skutkuje wykręceniem
    > kontrastu na monitora na zbyt wysoki poziom. Pomijam już ergonomię -
    > przy 300cd/m^2 trzeba pracować w okularach przeciwsłonecznych. Do
    > poprawnego odwzorowania kontrastowości odbitki fotograficznej monitor
    > powinien być skalibrowany do 80-120cd/m^2 (w zależności od
    > wyświetlacza), lub do ok. 140-180cd/m^2 jeśli stosujemy softproofing z

    to co napiałem poprzednio nie napisałem zbyt dokładnie - i chyba nie
    przekazałem tego co chciałem...
    LCD - okolice 120 cd/m2
    do tego trzeba dopasować światło - IMHO z mojego doświadczenia na poziomie
    80 cd/m2

    przy zejściu niżej z jasnością monitora - światła proporcjonalnie mniej
    przy wchodzeniu wyżej - światła więcej...

    jeśli mamy skalibrowany monitor linijkowo na 120 - a w pokoju ciemno -
    zdjęcia będą za ciemne w efekcie
    jeśli jednak mamy 120 , a w okno wali nam słońce - zdjęcia będą za jasne...
    bo.. bo my też rozróżniamy jakiś tam ograniczony kontrast i nasz wzrok
    dostosowuje się...


    > symulacją podłoża. Przy wyższych poziomach jaskrawości nadmierny
    > kontrast da nam wizualnie zbyt nasycone barwy i uniemożliwi precyzyjną
    > korektę cieni - pow. kontrastu 400:1 biel zacznie nas oślepiać, przez
    > co nie zobaczymy już detali w cieniach.




    > Wszystkie profile urządzeń zewnętrznych liczone są dla iluminantu D50,
    > i Soluxy sprawdzają się bardzo dobrze. Otoczenie wogóle nie powinno
    > być zbyt jaskrawo oświetlone, szczególnie jeśli nie jesteśmy w stanie
    > zapewnić, by miało neutralne barwy. Mało kto jest w stanie malować
    > ściany walorem Munsell 8 i umeblować pokój ślicznymi, szarymi
    > mebelkami. Dlatego oświetlenie powinno być stonowane, w miarę
    > możliwości nie zaświetlać monitora i stanowiska do oceny porównawczej
    > powiększeń i służyć tylko temu, byśmy nie męczyli się przenosząc wzrok
    > z jasnego monitora na ciemne otoczenie. Z tego punktu widzenia jego
    > barwa jest bez większego znaczenia, istotne jest tylko światło
    > stosowane do bezpośredniego oświetlenia odbitki - i to powinno być
    > mocne i możliwie zbliżone do D50.

    to już jest wyższa jazda...
    ale można przynajmniej myśleć o tym, by nie wprowadzać głupich rozwiązań...
    np. (ze słyszenia) jeden z forumowiczów miał pokój czerwony - strażacka
    czerwień...
    i się dziwił że mu zielone odbitki wychodzą...



    >> pisałem o Labach
    > Ja też pisałem o minilabach ;) Przecież nie będę na grupie
    > fotograficznej pisał o offsecie...

    --
    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk
    www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
    www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
    www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: