  • 31. Data: 2014-05-18 20:04:48
    Temat: Re: jaki automat do miasta?
    Od: "Biggie" <b...@w...pl>

    dyskusyjnych:ll504p$v8a$...@d...me...

    >Byłeś już w salonie aby Ci to naprawili:
    >http://www.autoevolution.com/news/volkswagen-recall
    ing-16-million-cars-globally-to-fix-dsg-gearboxes-71
    053.html

    Regularnie sprawdzałem na stronie
    http://www.volkswagen.de/de/servicezubehoer/Volkswag
    enService/rechte_marginalspalte/abfrage_rueckrufakti
    onen.html
    czy VW ogłosił już akcję serwisową i nic na ten temat nie było, ale w piątek
    zaliczyłem przegląd w serwisie VW i oznajmiono mi, że akcja jest i że olej
    zostanie wymieniony.
    Kosztów oczywiście z tego tytułu nie poniosłem, jedynie samochód stał 2 godziny
    dłużej w warsztacie.

    Tak czy siak, ja jestem z tej skrzyni bardzo zadowolony bardzo zadowolony i przy
    zmianie auta biorę ją pod uwagę

    pzdr

    Biggie

  • 32. Data: 2014-05-18 21:17:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Biggie" <b...@w...pl> wrote in message
    > Tak czy siak, ja jestem z tej skrzyni bardzo zadowolony bardzo zadowolony

    Nawet jak powtórzysz to trzy razy ;-) to i tak nie zmieni to faktu,
    że jesteś tylko jednym użytkownikiem a liczy się statystyka :-)

  • 33. Data: 2014-05-18 21:20:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Trybun" <I...@j...com> wrote in message

    > Dobrze czytasz. I piszę o silniku o litr większym, bo taki miałem w swoim
    > ostatnim Mustangu. Chodzi mi tylko o to żeby wykazać że automatyczna
    > skrzynia biegów + mały silnik to po prostu zły pomysł.

    Ale nic podobnego nie wykazałeś...
    Wykazałeś tylko że większy i mocniejszy silnik lepiej się zbiera
    z 60km/h w lekkim aucie niż mniejszy i słabszy silnik w cięższym.

    > I żeby nie było że silniki muszą być jakieś krowiaste, np. w Audi którym
    > miałem okazję pojeździć trochę, automat sprzężony z 3litrowym dieslem
    > także zupełnie nieźle się sprawował.

    Pleciesz bzdury - skrzynia automatyczna dużo lepiej zmienia biegi
    i lepiej wykorzystuje silnik i jego moce niż statystyczny kierowca.
    Niezależnie od tego czy jest to mały czy większy silnik.

  • 34. Data: 2014-05-18 21:21:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Automat mocno przymula silnik.

    Tak, i widać to na porównaniu passata z mustangiem o 200HP mocniejszym
    :-)))))

  • 35. Data: 2014-05-18 21:22:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Bardzo niewiele, jednak prawie całe moje życie motoryzacyjne to automaty.
    > Od końca lat 80 jeździłem kolejnymi generacjami Mustanga, oczywiście z
    > automatyczną skrzynią biegów. Miałem okazję także przez jakiś czas oceniać
    > takie skrzynie w Fiacie 132, Passacie, i Audi. Fiat i Passat to niewielkie
    > silniki, i tym samym uważam że automaty w takiej konfiguracji to jakieś
    > nieporozumienie.

    Dla kogoś kto całe życie spędził w wyścigowym flagowcu Forda
    każdy normalny samochód będzie nieporozumieniem...
    Ale zrozum że osiągi mustanga nie wynikają z manualnej skrzyni
    biegów bo sam piszesz że używałeś automatów, więc powinieneś
    porównywać te same silniki z automatem i z ręczną skrzynią
    a nie mustanga z passatem bo tylko się kompromitujesz.

  • 36. Data: 2014-05-19 10:15:53
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2014-05-16 14:28, Pszemol pisze:
    > "Robson" <r...@...pl> wrote in message
    >
    > Skąd to wnosisz?

    Skąd wnoszę co? Ekonomię czy działanie lock-upu?

  • 37. Data: 2014-05-19 10:16:43
    Od: Robson <r...@...pl>

    > CTV? To taka bezstopniowa skrzynka? Jakoś nie miałem okazji wypróbować
    > jak sie ona sprawuje.

    Niczego nie straciłeś, szajs i drogie w naprawie.

  • 38. Data: 2014-05-19 19:14:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Robson" <r...@...pl> wrote in message

    > Skąd wnoszę co? Ekonomię czy działanie lock-upu?

    Jedno i drugie. Bo torque converter blokuje się już przy niskich
    prędkościach i odczujesz straty ekonomiki tylko w korkach...

    A co do definitywnego przegrywania automatu z manualem
    w mieście to wcale nie jest to takie pewne. Mało złych kierowców
    znasz i pewnie cicho zakładasz że kierowca z manualem umie
    biegi zmieniać odpowiednio - tymczasem Twój statystyczny
    kierowca bardzo często wypadnie gorzej z ekonomią jazdy
    od automatu bo człowiek niestety wcale doskonały nie jest...
    Zwłaszcza osoby które "nie czują" silnika lubią orać na 5-6
    tysięcy obrotów jadąc cały czas po mieście na dwójce...
    A nawet takich zdolnych nie musisz mieć - często spotykam się
    z obiegową teorią że "5-tki w mieście w ogóle nie potrzebujesz".
    Na co ja oczy otwieram ze zdziwienia i przerażenia :-))))

  • 39. Data: 2014-05-20 10:47:14
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-05-19 19:14, Użytkownik Pszemol napisał:

> [...]
    > z obiegową teorią że "5-tki w mieście w ogóle nie potrzebujesz".
    > Na co ja oczy otwieram ze zdziwienia i przerażenia :-))))

    Oj Przemol, Przemol, nikt się tak pięknie nie podkłada rozmówcy
    jak ty. Bardzo chętnie też poczytam w jakim mieście i jakich
    okolicznościach szalejesz na piątce ?
    Ja wozidło mam stare i wolne ale piąty bieg wrzucam przy 90km/h.
    I niestety nie w mieście, tam nie mam miejsc gdzie mogę tyle jechać.

    Pozdrawiam

  • 40. Data: 2014-05-20 10:57:07
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 20 May 2014 10:47:14 +0200 osobnik zwany RadoslawF
    napisał:

> [...]
    > szalejesz na piątce ? Ja wozidło mam stare i wolne ale piąty bieg
    > wrzucam przy 90km/h. I niestety nie w mieście, tam nie mam miejsc gdzie

    akurat w moim C-Maxie 5 to się wrzuca przy 40-50 :)

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?