    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: jaki automat do miasta?
    Date: Tue, 20 May 2014 18:33:31 +0000 (UTC)

    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > W swoim aucie piątkę wrzucam przy 90km/h nie doczytałeś tego ?

    Doczytałem i właśnie się dziwię, że aż tak długo czekasz...

    > I bardzo jestem ciekawy gdzie ty te dane znalazłeś że prędkość
    > 40-50km/h dla większości aut służy do jazdy na 5 biegu ?

    Nie do rozpędzania auta tylko wtedy gdy już osiągnąłeś te 50km/h i chcesz
    aby auto się toczyło z tą samą prędkością.

    > I dzięki swojej głupocie zgubiłeś czwórkę.

    Nie wiem po co te niegrzeczne epitety...
    To nie ja zgubiłem czwórkę, to ludzie zarzynający silniki na dwójce i
    trójce nie używają wyższych biegów.
    Swoją drogą ci ludzie często myślą, że jak wrzucą wyższy bieg to auto
    będzie jechać tak szybko że wolą go trzymać na niższym.
    Kompletny brak wyczucia pedału gazu...

    > Kiedy ja właśnie jeżdżę tak aby obroty utrzymywały się w zakresie
    > od 2 do 3 tysięcy.
    > A skoro przy 2 tysiącach masz na piątym biegu 40 do 50km/h
    > to na jakim biegu jedziesz jak już wyjedziesz z tego Krakowa
    > i trafisz na autostradę ?
    > A może masz tam 9 biegową skrzynię ? :-)

    Na autostradzie nie będę jechał przy obrotach 2000rpm. Duże prędkości
    sprawiają, że opory ruchu są nieco większe.