    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: jaki automat do miasta?
    Date: Tue, 20 May 2014 12:38:38 -0500

    "Trybun" <I...@j...com> wrote in message
    news:537b8ead$0$2371$65785112@news.neostrada.pl...

    > Tylko poprównuję niewielki silnik Passata z dużym Mustanga . Tym samym
    > odpowiadam wątkotwórcy że jak już automat i oczekiwanie komfortu jazdy, to
    > tylko auto z dużym silnikiem.

    Problem w tym, że przyzwyczajony do 300-konnego mustanga
    nie byłbyś zadowolony z komfortu jazdy w tym 150-konnym
    passacie nawet gdybyś miał go w wersji ze skrzynią manualną.

    Nie wiem czemu przenosisz swoje doświadczenia z mustangiem
    na ludzi którzy wybierają auto miejskie, zupełnie innej kategorii.

    Wprowadzasz do wątku szum informacyjny a wręcz wprowadzasz
    w błądy pytających ryzykując że odradzisz mu zakup automatu
    do auta miejskiego tymczasem właśnie do jazdy miejskiej, w korkach,
    automat najbardziej się przydaje i najmocniej poprawia komfort jazdy
    eliminując potrzebę ciągłego wahlowania biegami co skrzyżowanie.

    Dla mnie automat ma same zalety, nawet w małych autach z małymi
    silnikami. A jak się przyzwyczaisz że trzeba dać automatowi tę ćwierć
    sekundy "namysłu" skrzyni licząc od wciśnięcia energiczniej gazu do
    wykonania redukcji biegu i dużego przyrostu mocy silnika z tą redukcją
    związaną to nie będziesz odczuwał żadnej mulastości samochodu.
    Dodatkowo będziesz mógł auto ekonomiczniej wykorzystywać niż
    taki Radek na ten przykład, który w mieście nie korzysta w pełni ze
    swojej skrzyni manualnej i pali dużo więcej paliwa na tej samej trasie
    co podobne auto z automatem.