  • 41. Data: 2015-09-05 17:34:13
    Temat: Re: jaki aparat :)
    Od: user <b...@d...com>

    http://www.olympus.pl/site/pl/c/cameras/om_d_system_
    cameras/om_d/e_m10/index.html

    Tęsknię za Olympusem..

  • 42. Data: 2015-09-08 21:13:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Pszemol" <P...@P...com> writes:

    > :-) Ja nie wiem jak, więc pytam... Opisz jak ustawiasz "normalnie".

    Pokrętło przestawiam na tryb "S", drugim pokrętłem kręcę, aż mi aparat
    pokaże np. 1/100 (czy ile mi tam pasuje) w lewym dolnym rogu.

    > Doradź mi zatem jak mam ustawić ten czas. 1/200? 1/500? I jakie ISO?

    ISO niech ustawia sam. Zakładam że jest jakieś sensowne górne
    ograniczenie. Pomocne mogą być RAWy (tam aparat nie pojedzie z czułością
    dalej niż mu fizyka nakazuje - czyli wcale nie tak wysoko; w JPEGu może
    pojechać). Przy typowej ogniskowej można ustawić np. 1/100, im dłuższa -
    tym krócej.

    Tak w ogóle to po naciśnięciu spustu do połowy aparat podaje mi (jeśli
    wcześniej tego nie robił) czas, przysłonę i czułość. Problemem
    oczywiście może być ilość światła, ale lekarstwem na to nie będzie
    stosowanie trybów w dziwny sposób, tylko użycie aparatu o lepszej
    matrycy, jaśniejszego obiektywu itp. Bywa tak, że założonego zdjęcia nie
    da się zrobić.
    --
    Krzysztof Hałasa