  • 11. Data: 2015-08-31 19:20:38
    Temat: Re: jaki aparat :)
    Od: user <b...@d...com>

    Może lustrzankę i osobno Nikon Nikkor 35 mm 1.8G DX
    Ja w D90 korzystam z ISO 800 do 1600 gdzie szumów praktycznie nie widać
    a z tym jasnym obiektywem będzie można zejść niżej i nie będzie cienia
    od zooma przy robieniu wbudowaną lampą.

  • 12. Data: 2015-08-31 19:59:37
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Saturday, August 29, 2015 at 3:24:16 PM UTC-4, Jer wrote:
    > Cześć,
    >
    > Nosi mnie, aby kupic lepszy aparat. Teraz mam Canona G10. Trochę nim
    > porobiłem fotek, przekręciłem licznik ... i czasami, często czegoś mi
    > brakuje. A to jakości, a to światła i czasami jeszcze innego.
    >
    > Ostatnio na imprezie firmowej robiłem dokumentację zdjęciową Canonem d7
    > z obiektywem chyba do 135. Nawet dawał radę w dość ciemnych
    > pomieszczeniach.
    >
    > Koledzy w pracy proponują kupno nikona 5300 i obiektyw dx tez do chyba
    > 135, ale jasność nie jest zbyt dobra. Za to zachwalają jakość zdjęć. HMM
> [...]
    ompare&idK=2

    > CO wybrać? :)
    >
    > --
    > J.

    G1x

    Slon

  • 13. Data: 2015-08-31 20:25:30
    Od: Jer <j...@k...pl>

    W dniu 30.08.2015 o 22:33, Pszemol pisze:
    > "Jer" <j...@k...pl> wrote in message

    > Pokaż te fotki, o których mowa... chętnie sobie popatrzę.

    http://www.fotopolis.pl/n/16004/olympus-stylus-xz-2-
    test/

    > Sugerujesz że matryca 1/1.7" CMOS 12 megapikseli w Olku jest
    > gorsza od matrycy CCD 1/1.7" 15 megapikseli w Canonie G10?
    > Że przesłona F1.8 w Olku jest też gorsza od przesłony F2.8 w G10?

    Nie.
    po prostu jakoś mnie nie przekonały fotki

    > Osoba narzekająca na mało światła w G10 powinna być
    > moim skromnym zdaniem zadowolona z XZ-2...

    to tylko jeden element tych moich poszukiwań

    > Więcej niż 250, to znaczy ile?
    > I nie wiem skąd bierzesz 250 fotek dla Olka - napiszesz skąd te dane?
    > Bo ja znalazłem dla niego według specyfikacji "Battery Life (CIPA) 340".

    g10 zrobiłem i 500 na jednym ładowaniu

    > Swoją drogą czas pracy na jednej baterii to byłby ostatni parametr
    > dla mnie przy porównywaniu aparatów amatorskich... Czy to taki
    > duży problem dokupić zapasowy akumulator lub dwa i wrzucić do
    > plecaka naładowany, gotowy do wymiany na wycieczce?
    > Koszt takiego aku jest pomijalnie mały w stosunku do ceny aparatu.

    Ok, baterie/akumulatorki to rzecz którą można mieć razy dwa.

    --
    J.

  • 14. Data: 2015-08-31 20:30:25
    Od: Jer <j...@k...pl>

    W dniu 30.08.2015 o 22:39, Pszemol pisze:
    > "Jer" <j...@k...pl> wrote in message
    >
    > Podejrzewam że tryb automatyczny w smartfonie
    > pokonał na łopatki osobę nieumiejętnie obsługującą
    > dużo lepszy aparat w G10 :-) czy to możliwe?

    Myślisz, że tak było?
    Kombinowałem jak mogłem z ustawieniami, odbicia trafiały na obiektyw
    g10. W trudnych warunkach nie używam zielonego:)

    A w smartfonie obiektyw mały, więc chyba dlatego, ale nie jestem pewien.

    --
    J.

  • 15. Data: 2015-08-31 21:04:04
    Od: Jer <j...@k...pl>

    W dniu 31.08.2015 o 19:20, user pisze:
> [...]
    > Ja w D90 korzystam z ISO 800 do 1600 gdzie szumów praktycznie nie widać
    > a z tym jasnym obiektywem będzie można zejść niżej i nie będzie cienia

    Może zbyt mało podałem danych na początku.
    Chodzi mi o uniwersalny aparat o parametrach lustrzanki, lub body z
    uniwersalnym obiektywem, ale lepszym niż kity (takich fotek trochę
    przemieliłem z racji swojej pracy). Cenowo tak jak w linku do około 3K.
    Cena to też nie wyznacznik.

    Ja wiem, że era i tego typu sprawy. Ale propozycji jest od groma w
    sklepach i każdy zachwala swoje.

    Sorry, akurat tutaj piszę to uzupełnienie. Ty polecasz skałkę, kolega
    80, czy 50 nie pamiętam. To chyba nie to. Dzięki

    Reasumując - aparat do fot. dziennej, nocnej, koncerty, krajobrazy,
    mecze jako kibic jako fotograf, szybki, gdzie można wyciąć z kadru 1/4 i
    jeszcze mieć zapas kilku pikseli.

    --
    J.

    PS. Przepraszam, że w Twojej odpowiedzi to piszę. To tylko trochę
    związane z tematem.
    Czy na Stadionie Narodowym, można robić zdjęcia lustrzanką z trybun.
    Dowiedziałem się, że nie jeśli jest to mecz podwyższonego ryzyka. Ale te
    najbliższe chyba nie są.

  • 16. Data: 2015-08-31 23:00:23
    Od: user <b...@d...com>

    W dniu 2015-08-31 o 21:04, Jer pisze:

    > Reasumując - aparat do fot. dziennej, nocnej, koncerty, krajobrazy,
    > mecze jako kibic jako fotograf, szybki, gdzie można wyciąć z kadru 1/4 i
    > jeszcze mieć zapas kilku pikseli.

    Do zdjęć w nocy tylko coś z dobrym ISO i zewnętrzną lampą czyli lustrzanka.

  • 17. Data: 2015-08-31 23:24:41
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    user <b...@d...com> napisał(a)

    > Do zdjęć w nocy tylko coś z dobrym ISO i zewnętrzną lampą czyli lustrzanka.

    Zdjęcia w nocy, moż eoznaczać wiele róznych rzeczy i do wielu z
    nich lampa sie nie przydaje:).

    --
    Tomek

  • 18. Data: 2015-09-01 00:35:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jer" <j...@k...pl> wrote in message

    > http://www.fotopolis.pl/n/16004/olympus-stylus-xz-2-
    test/

    Całkiem niezłe. Co Ci się w nich nie podoba? Coś konkretnego?

    > Nie.
    > po prostu jakoś mnie nie przekonały fotki

    A zdajesz sobie sprawę, że fotki robi fotograf a nie aparat?

    Innymi słowy, dobry fotograf zrobi lepsze fotki kiepskim aparatem
    niż do dupy fotograf z najlepszą lustrzanką w ręce... Pamiętaj o tym :-)

    > to tylko jeden element tych moich poszukiwań

    Drugi to ilość fotek na jednym ładowaniu akumulatora.
    Co jeszcze?

    > Ok, baterie/akumulatorki to rzecz którą można mieć razy dwa.

    Zrobiliśmy jak widzę pewien postęp :-)

  • 19. Data: 2015-09-01 00:48:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jer" <j...@k...pl> wrote in message

    > Myślisz, że tak było?
    > Kombinowałem jak mogłem z ustawieniami, odbicia trafiały na obiektyw
    > g10. W trudnych warunkach nie używam zielonego:)

    W warunkach jakie opisałeś:
    - wyłączyłbym lampę błyskową
    - ustawił odpowiednią równowagę bieli
    - tryb "A" (Aperture-priority mode) aby zdjęcia nie były poruszone gdy łódką
    kiwa
    - ustawił maksymalnie otworzoną przesłonę (u Ciebie f/2.8) aby mieć max
    światła
    - przysunął obiektyw jak najbliżej okienka łodzi podwodnej aby nie było
    odbić

    > A w smartfonie obiektyw mały, więc chyba dlatego, ale nie jestem pewien.

    Nie, w smartfonie jest po prostu dużo lepiej dopracowany
    software obsługujący tryb automatyczny aparatu niż
    w aparatach klasy G10 czy XZ-2, które bardziej polegają
    na umiejętnościach fotografa ;-)

  • 20. Data: 2015-09-01 00:50:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Slon" <z...@g...com> wrote in message
> [...]