  • 21. Data: 2011-04-03 08:03:45
    Temat: Re: jaki UPS 12V 80W?
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Sat, 02 Apr 2011 19:55:41 +0200, gomader napisał:

    > jak taki madry jestes, dlaczego nie rozpoczniesz produkcji? ja ostatnio
    > zaplacilem 90zl za 30W ale potrzebuje mocniejszy
    >
    > poprosze gotowce ...

    Masz leniu:

    http://sklep.okitech.pl/zasilacz-buforowy-ad155a-12v
    -105a-p-135.html

    --
    #begin 755 signature.exe
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 22. Data: 2011-04-03 08:07:45
    Od: gomader <g...@g...com>

    On 04/03/2011 10:00 AM, gomader wrote:

    > moze warto wstawic przekaznik miedzy +12V aku a dioda?

    jeszcze jedna sprawa - ja na wyjsciu potrzebuje rowne 12V DC, wiec
    zamiast zasilacz 15VDC, chcialbym dac 12V DC czy jakbym dal przekaznik
    miedzy +12DC aku a dioda to bedzie OK?

  • 23. Data: 2011-04-03 08:12:25
    Od: gomader <g...@g...com>

    On 04/03/2011 10:03 AM, Verox wrote:

    > Masz leniu:
    >
    > http://sklep.okitech.pl/zasilacz-buforowy-ad155a-12v
    -105a-p-135.html

    nie podobaja mi sie te w obudowach metalowych, nawet nie ma jak
    sprawdzic jakiej wielkosci sa radiatory (tzn jaka sprawnosc), druga
    sprawa koszt ok. 250zl

    http://www.mini-box.com/picoUPS-100-12V-DC-micro-UPS
    -system-battery-backup-system?sc=8&category=1264

    picoUPS kosztuje 30$, wiec okolo 100zl, tylko on daje wyzsze napiecie
    wyjsciowe a ja potrzebuje rowne 12V

  • 24. Data: 2011-04-03 08:20:58
    Od: klaudiusz <w...@t...pl>

    Dnia 03-04-2011 o 09:36:25 gomader <g...@g...com>
    napisał(a):

> [...]
    &m2=2

    > obudowa mi jest zbedna, potrzebuje samej plytki

    dostepne sa same plytki do satela
    do pulsara chyba tylko to:
    http://www.pulsarsc.com.pl/pl/panel.php?lang=PL&m1=1
    &m2=9&m3=2

  • 25. Data: 2011-04-03 08:55:27
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "gomader" <g...@g...com> napisał w wiadomości

    -105a-p-135.html

    > nie podobaja mi sie te w obudowach metalowych, nawet nie ma jak sprawdzic
    > jakiej wielkosci sa radiatory (tzn jaka sprawnosc), druga

    Jakie radiatory i związana z tym sprawność? czy wogóle wiesz o czym piszesz?

    --
    Irokez

  • 26. Data: 2011-04-03 09:03:25
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > jeszcze jedna sprawa - ja na wyjsciu potrzebuje rowne 12V DC, wiec zamiast
    > zasilacz 15VDC, chcialbym dac 12V DC czy jakbym dal przekaznik miedzy
    > +12DC aku a dioda to bedzie OK?

    Już sam się gubisz w tym co mówisz
    Jak masz TYLKO 12V DC to nie zrobisz tak prosto UPS, bo będzie potrzebna
    przetwornica do podbicia napięcia na 13,8V
    Dalej za tym wszystkim będziesz potrzebował kolejnego zasilacza który będzie
    w stanie dać dokładnie 12V z wejściowego przedziału napięć 13,8V do 11 z
    hakiem, tak jak spada napięcie na akumulatorze.

    Może jednak nie potrzebujesz DOKŁADNIE 12V?

    Pamiętaj - dioda to spadek napięcia 0,4-1,2V w zależności jaka i jaki prąd
    więc znowu z aku 12V masz już za mało...

    Możesz dać przekaźnik, o ile odbiornik nie jest czuły na chwilowy zanik
    napięcia (próg napięcia przy którym puszcza cewka i czas przełączenia)

    --
    Irokez

  • 27. Data: 2011-04-03 09:15:32
    Od: gomader <g...@g...com>

    On 04/03/2011 11:03 AM, Irokez wrote:
> [...]
    >
    > Możesz dać przekaźnik, o ile odbiornik nie jest czuły na chwilowy zanik
    > napięcia (próg napięcia przy którym puszcza cewka i czas przełączenia)

    powiedzmy wystarczy 12V-13.8, ale na aku z odbiornikiem nigdy 13.8V nie
    bedzie ... (bez odbiornika tak)

    myslalem o wyrzuceniu diod i zastosowaniu ladowarki, zasilacza 12V DC i
    3 przekaznikow + jakis kondensator na wyjsciu aby podczas przelaczania
    przez chwile utrzymac napiecie ...

    tylko jak sterowac takimi przekaznikami?

  • 28. Data: 2011-04-03 09:16:34
    Od: gomader <g...@g...com>

    On 04/03/2011 10:55 AM, Irokez wrote:
    > Użytkownik "gomader" <g...@g...com> napisał w
    > wiadomości news:in9a59$adt$1@news.vectranet.pl...

    > Jakie radiatory i związana z tym sprawność? czy wogóle wiesz o czym
    > piszesz?

    oczywiscie, im wieksze radiatory tym gorsza sprawnosc ...

  • 29. Data: 2011-04-03 09:52:56
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-03 11:16, gomader pisze:

    > oczywiscie, im wieksze radiatory tym gorsza sprawnosc ...

    Przecież masz tam linki do dokumentacji. Sprawnosć 80%

    MD

  • 30. Data: 2011-04-03 09:57:17
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-04-03 09:52, gomader pisze:
> [...]
    >
    > czy diody maja byc polaczone wtedy sposob? ale jak napiecia nie bedzie
    > to czy napiecie z ladowarki znaczy prad z ladowarki nie bedzie sie

    Możesz to napisać prawidłowo po polsku, o co ci chodzi? Napięcia nie
    będzie, to będzie prąd??? Napisz w prostych zdaniach o co ci chodzi.

    > chyba nie wolno podlaczac dwoch zrodel napiecia rownolegle?

    Oczywiście, że nie wolno. Trzeba to zrobić szybko, bo czas to pieniądz.