    From: "Irokez" <n...@e...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jaki UPS 12V 80W?
    Date: Sun, 3 Apr 2011 11:03:25 +0200

    Użytkownik "gomader" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    news:in99sh$9pe$1@news.vectranet.pl...
    > jeszcze jedna sprawa - ja na wyjsciu potrzebuje rowne 12V DC, wiec zamiast
    > zasilacz 15VDC, chcialbym dac 12V DC czy jakbym dal przekaznik miedzy
    > +12DC aku a dioda to bedzie OK?

    Już sam się gubisz w tym co mówisz
    Jak masz TYLKO 12V DC to nie zrobisz tak prosto UPS, bo będzie potrzebna
    przetwornica do podbicia napięcia na 13,8V
    Dalej za tym wszystkim będziesz potrzebował kolejnego zasilacza który będzie
    w stanie dać dokładnie 12V z wejściowego przedziału napięć 13,8V do 11 z
    hakiem, tak jak spada napięcie na akumulatorze.

    Może jednak nie potrzebujesz DOKŁADNIE 12V?

    Pamiętaj - dioda to spadek napięcia 0,4-1,2V w zależności jaka i jaki prąd
    więc znowu z aku 12V masz już za mało...

    Możesz dać przekaźnik, o ile odbiornik nie jest czuły na chwilowy zanik
    napięcia (próg napięcia przy którym puszcza cewka i czas przełączenia)

    --
    Irokez