  • Data: 2009-04-03 19:14:23
    Temat: Re: jaki JPEG?
    Od: T...@s...in.the.world szukaj wiadomości tego autora

    In article <0pqBl.194777$de5.121766@newsfe10.ams2>,
    "see_you" <c...@e...trzy> wrote:

    > Jesli zachowujesz rawy w pelnych rozmiarach i nie drukujesz tylko
    > ogladasz na monitorze jpg, to 2 megapiksele spokojnie dzisiaj do Picasy
    > wystarcza, wielkiej roznicy w jakosci na monitorze raczej nie uswiadczysz.

    To ja jeszcze raz (ciekaw ile jescze bede musial to powtarzac):
    RAWy robie w pelnych rozmiarach, 'na zas'.
    2 MPix Jpeegi tak sa do Pisacy za duze wiec musze zmniejszac.

    CZY LEPSZY EFEKT KONCOWY WYJDZIE ZE ZMNIEJSZENIA JPEGA 6MPIX czy 2 MPIX
    (po drodze korekta)?

    > Pamietaj tylko, ze kiedy za 10 lat twoj monitor pojdzie na smietnik
    > a standard HD bedzie juz na wymarciu, to na nowym monitorze
    > te jpgi beda wielkosci znaczka pocztowego... wtedy przydadza sie rawy
    > - beda mniejsze niz rozdzielczosc monitora, ale przynajmniej
    > cos z nich wyciagniesz.

    Dlaczego beda mniejsze niz rozdzielczosc monitora?

    TA

    TA