  • Data: 2011-01-10 11:21:33
    Temat: Re: jaka scalona przetwornica 24V->5V
    Od: Mario <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Hello Mario,
    >
    > Monday, January 10, 2011, 11:39:55 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Termicznie - na prąd pobierany. Ale dławik nie może się nasycać przy
    > prądzie szczytowym. A to prąd szczytowy określa rozmiary rdzenia
    > (dokładniej: współczynnik Ipk^2*L). Mały prąd wyjściowy wymaga
    > stosunkowo dużej indukcyjności. Jeśli nie mamy możliwosci ograniczenia
    > pradu szczytowego powstaje paradoks - im mniejszy prad wyjściowy, tym
    > większy dławik :(

    No dobra. Ale w takim razie w LM2595 czy w LM2574 prąd szczytowy jest
    ograniczany wewnętrznie a nie indukcyjnością cewki? I można dać cewkę o
    mniejszej indukcyjności mimo, że będzie ta sama częstotliwość (załóżmy
    140kHz) i ten sam pobór prądu - 100A co w przypadku układu A8499?
    Bo mi się wydawało, że jeśli przetwornica jest na 0,5 A to znaczy, że
    albo przy uśrednionym prądzie wyjściowym przekraczajacym 0,5A się spali
    albo zadziała ograniczenie i zacznie wyłączać przetwornicę dając w
    efekcie kluczowanie grupowo impulsów żeby utrzymać ten prąd.

    No a jak przy LM2574?

    MD