  • Data: 2011-01-10 18:05:53
    Temat: Re: jaka scalona przetwornica 24V->5V
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Mario,

    [...]

    > Czyli w sytuacji tego LM2574 i 100mA dławik 100uH powinien być

    Dla LM2574, Uin=24V, Uout=5V i Iout=100mA 100uH to zdecydowanie za
    mało. Optymalne byłoby 1mH ale byłoby to strasznie kłopotliwe. 330uH
    wydaje się być rozsądną wartością.

    > zaprojektowany tak, żeby się nie nasycił przy prądzie szczytowym?
    > No i jak rozumieć A(Min) 0.7/0.65 i A(Max) 1.6/1.8?

    Tak jak podano w opisie - są to skrajne możliwe wartości. Typowo
    jednak LM2574 ma jednak 1A. Dla dławika na rdzeniu proszkowym takie
    przybliżenie wystarczy, dla ferrytu bierzesz najgorszą możliwą
    wartość, czyli 1.8A. Dławik ferrytowy 330uH/1.8A jest już spory ale
    mniejszy od dławika 330uH/3A, potrzebnego dla A8499.

    Dlatego też wolę układy, w których to ja ustalam _dokładnie_ prąd
    szczytowy. Ale są droższe albo upierdliwe w inny sposób.

    > Sorry że tak uporczywie pytam. To nie moja działka ale muszę wiedzieć
    > czego się trzymać przy doborze elementów jak będę coś projektował w
    > przyszłości. Bo później przy zamawianiu elementów indukcyjnych projekt
    > pewnie i tak trafi do Ciebie :)

    Albo i nie :)

    Poza tym - i tak nie wyczerpiemy wątku w całości tutaj.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl