  • Data: 2011-01-10 14:05:14
    Temat: Re: jaka scalona przetwornica 24V->5V
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Mario,

    > Ogranicza prąd to znaczy, że trzyma przez resztę cyklu On na tym prądzie
    > czy przełącza na Off?
    > Przykładowo w LM2574 http://www.national.com/ds/LM/LM2574.pdf
    > na pierwszym oscylogramie:
    > Continuous Mode Switching Waveforms VOUT = 5V, 500 mA Load Current, L =
    > 330 ľH
    > rzeczywiście prąd rośnie do 0,6A i zaczyna opadać.
    > Ale obok na prawej:
    > Discontinuous Mode Switching Waveforms
    > VOUT = 5V, 100 mA Load Current, L = 100 ľH
    > Mamy znacznie mniejszy prąd mniejszą indukcyjność a prąd szczytowy
> [...]

    W PDFie widzisz ustaloną sytuację stałego obciążenia. Nie masz tak ani
    momentu startu ani przeciążenia. Elementy indukcyjne należy liczyć na
    najgorsze warunki a nie na najlepsze.

    O ile układ małej mocy przy przeciążeniu ustali sobie prąd szczytowy na
    sensownej wartości, to układ dużej mocy tego nie zrobi. Ustali prąd na
    wartości typowej dla tego układu. W przypadku A8499 będzie to 2.2A a
    dopiero w przypadku pełnego zwarcia - 0.8A. LM2574 ma znacznie niższy
    prąd szczytowy.
    Dławik nasycony zachowuje się jak kawałek drutu a nie dławik - jeśli
    dławik się nasyci, to wewnętrzne układy zabezpieczeń mogą być za
    wolne, żeby sobie poradzić z takimi szynkościami narastania prądu.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl