  • 32. Data: 2013-06-01 22:02:19
    Temat: Re: jaka niedroga płyta pod AM3+
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 27 May 2013 08:56:47 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

    > Dnia 2013-05-24 15:41, *Przemysław Ryk* napisał, a mnie coś podkusiło,
    > żeby odpisać:
    >
    > Zaledwie ~30% :)
    > Kręcenie z 300 na 450 MHz - to był skok wydajności :)

    Jak bym był wredny, to bym napisał, że ja sobie nie potrzebuję przedłużać...
    Cholera - napisałem. Ups. ;DDD

    Co do bojów różnych ze starych czasów - płyta na BX (nawet pojęcia nie mam,
    co wtedy miałem), Pentium II 350 i przestawienie FSB na 133 MHz dało skok
    taktowania CPU na 462 MHz. Fakt - radocha była niezła. :D

    Z tych 30% więcej na moim E8400 też nie będę narzekał. Szczególnie, że
    sprzęt piąty rok mi służy do pracy oraz rozrywki i jedyne, nad czym ubolewam
    to fakt, że płyta nie obsłuży więcej, niż 8GB ram (o cenach i dostępności
    modułów DDR2 4GB nie wspomnę).

    [ ,,Co to jest Bóg?" ,,- No wiesz, kiedy czegoś bardzo chcesz i zamykasz oczy]
    [ i marzysz o tym, to Bóg to jest ten gość, który cię wtedy ignoruje" ]
    [ (Steve Buscemi jako James McCord w ,,The Island") ]

  • 31. Data: 2013-06-01 22:02:19
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 27 May 2013 09:03:01 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

    > Ależ nikomu nie zabraniam, ale po co kręcić np. takie X4 965 BE (znowu
    > staniały), czy X8 FX-8320, skoro z wymagających rzeczy to będzie to
    > musiało pociągnąć Commandos 2 czy innego Firefoxa :)

    Wydaje mi się, że wpadasz w pułapkę magii ilości rdzeni/modułów. Już nie raz
    mi się zdarzało potwierdzać, że sporo programów znacznie wyżej ceni sobie
    wysokie taktowanie jednego/dwóch rdzeni, niż ich ilość.

    Przykładem niech będzie wykorzystywany przeze mnie często InDesign czy
    Illustrator. Co mi po 8-rdzeniowym procesorze, skoro przy eksporcie
    materiału do PDF czy po prostu pracy w tyłek dostaje jeden z nich?

    [ Kiedy człowiek nie pragnie tego, czego i tak nie może mieć, na pewno ]
    [ łatwiej mu się żyje. (Clive Barker "Piąte dominium") ]

  • 33. Data: 2013-06-02 12:28:07
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-06-01 22:02, Przemysław Ryk pisze:

    > Jak bym był wredny, to bym napisał, że ja sobie nie potrzebuję przedłużać...
    > Cholera - napisałem. Ups. ;DDD

    Trzymając się stylistyki, to raczej mogłeś napisać by user nie dał się
    pie*ć producentom bez mydła kupując wersję 450 MHz z takiej samej
    jakości rdzeniem, bo sprzedawanie takich samych jakościowo rdzeni z
    innym napisem i odpowiednim price tag, nie było niczym innym.
    Inna sprawa że to zamierzchłe czasy - teraz producenci się wycwanili,
    niźle testują układy uzyskane z wafla i odpowiednio je oznaczają
    częstotliwością w zależności od jakości, mozna zapomnieć o
    bezproblemowym OC 50% (a nie ciekły azot itp), każą sobie płacić za
    odblokowane mnożniki, sprzedają odpady produkcyjne (rdzenie CPU i
    GPU z uszkodzoną i zablokowaną częścią jednostek wykonawczych),
    sprzedają i kasują za to karty graficzne z wielkim dopiskiem itp.
    Po prostu teraz za OC doi się usera, a nie robi samemu z lutownicą czy
    choćby ołówkiem w ręce.

    --
    /MB

  • 34. Data: 2013-06-03 18:56:40
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Michal" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > azot itp), każą sobie płacić za odblokowane mnożniki, sprzedają odpady

    Częściowo masz rację. Jednak O/C obecnie zależy wiele od płyty głównej.

  • 35. Data: 2013-06-04 09:24:05
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-06-01 22:02, *Przemysław Ryk* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:
    [...]
    > Wydaje mi się, że wpadasz w pułapkę magii ilości rdzeni/modułów. Już nie raz
    > mi się zdarzało potwierdzać, że sporo programów znacznie wyżej ceni sobie
    > wysokie taktowanie jednego/dwóch rdzeni, niż ich ilość.

    Absolutna zgoda - dla kogoś kto potrzebuje.

    > Przykładem niech będzie wykorzystywany przeze mnie często InDesign czy
    > Illustrator. Co mi po 8-rdzeniowym procesorze, skoro przy eksporcie
    > materiału do PDF czy po prostu pracy w tyłek dostaje jeden z nich?

    No właśnie - w życiu nie używałem żadnego z tych programów, podobnie (o
    ile wiem) jak moi znajomi - to już działalność profesjonalna i pod nią
    sprzęt trzeba dobierać - do domu wystarczą wymienione wynalazki :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 37. Data: 2013-06-05 00:45:04
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 3 Jun 2013 18:56:40 +0200, qwerty napisał(a):

    > Użytkownik "Michal" napisał w wiadomości grup
    >
    > Częściowo masz rację. Jednak O/C obecnie zależy wiele od płyty głównej.

    Przy serii Core iX zablokowany mnożnik i co Ci pomoże płyta na Z68 z wieloma
    opcjami do O/C w BIOS?

    [ Z moim szczęściem do kobiet, prędzej znajdę chłopaka, niż dziewczynę... ]
    [ (demotywatory.pl) ]

  • 38. Data: 2013-06-05 00:45:04
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 04 Jun 2013 09:24:05 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

    > Absolutna zgoda - dla kogoś kto potrzebuje.

    Problem w tym, że tych rzeczywiście czerpiących z wielowątkowości programów,
    to tak ilościowo sporo nie ma. :(

    > No właśnie - w życiu nie używałem żadnego z tych programów, podobnie (o
    > ile wiem) jak moi znajomi - to już działalność profesjonalna i pod nią
    > sprzęt trzeba dobierać - do domu wystarczą wymienione wynalazki :)

    Domowe, mniejsze, często darmowe odpowiedniki też specjalnie z
    wielowątkowości nie korzystają. I masz te 4/6/8 wątków (pomijam ile
    fizycznych, a ile logicznych), a i tak jeden program z drugim się krztuszą.
    No chyba, że gry - bo co nowsze tytuły już potrafią dać w kość czterem
    rdzeniom. :)

    [ Wan't to look like a winner? Hang around a loser. (Garfiled) ]

  • 36. Data: 2013-06-05 00:45:04
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 02 Jun 2013 12:28:07 +0200, Michal napisał(a):

> [...]
    > sprzedają i kasują za to karty graficzne z wielkim dopiskiem itp.
    > Po prostu teraz za OC doi się usera, a nie robi samemu z lutownicą czy

    Wiesz - teraz OC o 50% to już wchodzenie konstrukcji na naprawdę krytyczne
    parametry pracy. Porównaj proces technologiczny i ilość tranzystorów w tym
    Celeronie, a w dzisiejszym Core i5.

    Sprzedaż odpadów produkcyjnych - masz na myśli np. Phenomy X3? Moim zdaniem
    nie jest to taka wielka tragedia - jeżeli reszta układu jest sprawna, a
    wyłączyć trzeba jeden rdzeń, to dlaczego wyrzucać całość? To tak, jak by Cię
    ząb bolał, idziesz do dentysty, a ten Ci na dzień dobry rwie wszystkie zęby.
    :D

    Producenci się w końcu wzięli za domowych magików, którzy tym sposobem kasę
    przyoszczędzali. Jak sobie przypomnę różnicę w cenie między moim E8400, a
    E8500 (wyższych modeli już nie ma), to mną trzepie ile sobie Intel liczył za
    330 MHz. Stwierdziłem, że choćbym miał skisnąć, to nie ma siły - gonię tego
    proca ile się da i niech się cmokną. :DD

    [ Jeśli uważasz kobiety za słabą płeć, spróbuj w nocy przeciągnąć ]
    [ kołdrę na swoją stronę. (znalezione gdzieś w necie) ]

  • 39. Data: 2013-06-05 18:17:33
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" napisał w wiadomości grup
    o-ip.info...
    > Przy serii Core iX zablokowany mnożnik i co Ci pomoże płyta na Z68 z wieloma
    > opcjami do O/C w BIOS?

    Osiągnąć wysoki FSB i puścić duże napięcie na CPU.
    Zobacz inną moją wypowiedź.
    Moja płyta ma zasilanie 4+1. Stabilne napięcie to 1,45V. Po zamontowaniu
    radiatorów na sekcję zasilania (nie mosfety) dostałem stabilne 1,55V (przy
    którym płyta nie wyłącza się). Dało to dodatkowe 200 MHz na CPU. Mogłem dopłacić
    do GA-970A-UD3 i mieć znacznie lepsze O/C. Niestety muszę się zadowolić 4530 MHz
    na FX-8320. :(

  • 40. Data: 2013-06-06 01:45:06
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 5 Jun 2013 18:17:33 +0200, qwerty napisał(a):

    > Użytkownik "Przemysław Ryk" napisał w wiadomości grup
    o-ip.info...

    > Osiągnąć wysoki FSB i puścić duże napięcie na CPU.

    Przy jednostkach Core iX z zablokowanym mnożnikiem i bez funkcji Turbo to
    base clock sobie podniesiesz ze 100 do 103-105 MHz. I na tym się kończy
    rumakowanie
    (http://pclab.pl/tip/Overclocking.Guide.jak.podkr%C4
    %99ci%C4%87.procesor.LGA1155.Poradnik.krok.po.kroku,
    51991/8).
    Celowo w pytaniu wymieniłem takie, a nie inne CPU.

> [...]
    > do GA-970A-UD3 i mieć znacznie lepsze O/C. Niestety muszę się zadowolić 4530 MHz

    Mało Ci? Z bazowego 3,5 GHz to i tak ładnie. :)

    [ Gdyby wybory mogły cokolwiek zmieniać, już dawno by ich zakazano. ]
    [ (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]