  • 21. Data: 2013-05-25 16:56:57
    Temat: Re: jaka niedroga płyta pod AM3+
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Michal" napisał w wiadomości grup
    > na razie mi się specjalnie nie pali PATA przydaje nadal (nie chcę zmieniać
    > napędu optycznego i wywalać jednego z dysków),

    Ja mam podpięty napęd optyczny PATA pod SATA.

    > a port równoległy jest jednak przydatny do starszej laserówki.

    Tak ciężko dokupić kontroler?

  • 22. Data: 2013-05-25 17:18:35
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-05-25 16:56, qwerty pisze:

    > Ja mam podpięty napęd optyczny PATA pod SATA.

    Skończyły mi się porty SATA na mobo (5 szt).

    > Tak ciężko dokupić kontroler?

    Gdyby było go jeszcze gdzie włożyć. W miarę wydajne karty graficzne są
    teraz dwuslotowe, dwie takie w CF zabierają już 4 złącza. Z tego powodu
    musiałem ostatnio pozbyć się z lekkim żalem Audigy 2 ZS Gold, bo już nie
    było jej gdzie włożyć, a z przejściówkami USB->LPT HP2100 ma dziwne
    narowy (czasem w połowie zaczyna drukować "krzaczki").
    Owszem, nowe mobo mają więcej portów SATA niż 5, ale tylko z tego powodu
    oraz macierzy soft RAID średnio pali mi się do zmiany mobo.

    --
    /MB

  • 23. Data: 2013-05-25 17:38:55
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Michal" napisał w wiadomości grup
    > Skończyły mi się porty SATA na mobo (5 szt).

    Znam ten ból. :(
    U mnie płyta ma 6 SATA i został tylko jeden (a planuję dokupić kolejne dyski).
    :(

  • 24. Data: 2013-05-25 18:52:46
    Od: "m7marek" <m...@i...pl>

    > Ja mam podpięty napęd optyczny PATA pod SATA.

    i taka przejściówka nie sprawia problemów?
    działa juz przed uruchomieniem systemu, by np. zainstalowć system?

    bo ja kiedyś jakąs taką miałem i się zawieszała, gdy natknęła na jakikolwiek
    badsector (tak bo próbowałem przez nią się dostać do uszkodzonego dysku, ale
    przez wbudowany port nie było problemów trochę piłował ale przechodził dalej
    a tu zwis).

  • 25. Data: 2013-05-25 22:04:35
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "m7marek" napisał w wiadomości grup
    > i taka przejściówka nie sprawia problemów?
    > działa juz przed uruchomieniem systemu, by np. zainstalowć system?

    Mam taką:
    http://allegro.pl/przejsciowka-ide-sata-ata33-66-100
    -133-najtaniej-i3224126360.html

    i kontroler wykrywa poprawnie napęd (widzi, że jest to napęd optyczny, a nie
    dysk).

    Tego Ci nie sprawdzę.

  • 26. Data: 2013-05-26 00:12:10
    Od: "m7marek" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Michal" <s...@d...mailexpire.com> napisał w
    wiadomości news:knkps4$bi7$1@mx1.internetia.pl...

    > Jak nie musi mieć koniecznie wbudowanej grafiki to niedroga (spokojnie do
    > kupienia bez szukania za ~280 zł), bardzo fajnie zaprojektowana jeśli
    > chodzi o złącza (w tym PCI-E x16 x2 mechanicznie: elektrycznie x16 + x4
    > lub 2x x8 do CF/SLI) jest MSI 970A-G45:
    > http://pl.msi.com/product/mb/970A-G45.html

    jednak już nie do kupienia, szukałem w sklepach internetowych i na allegro i
    nie ma nigdzie od ręki.

  • 27. Data: 2013-05-26 11:37:18
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-05-26 00:12, m7marek pisze:

    > jednak już nie do kupienia, szukałem w sklepach internetowych i na
    > allegro i nie ma nigdzie od ręki.

    U mnie na miejscu jeszcze są i te sprawdzałem, dlatego podałem akurat
    ten model. Z kupnem bardzo podobnej wersji G46, która zastąpiła G45 nie
    powinno być problemu. Tu jest specyfikacja:
    http://pl.msi.com/product/mb/970A-G46.html#/?div=Bas
    ic

    --
    /MB

  • 28. Data: 2013-05-27 08:56:47
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-05-24 15:41, *Przemysław Ryk* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:
    > Swego czasu - sam dla siebie - nabyłem Core 2 Duo E8400. Nie powiedziałbym,
    > żeby pogonienie go z 3,0 na 3,9 GHz niewiele mu dawało...:)

    Zaledwie ~30% :)
    Kręcenie z 300 na 450 MHz - to był skok wydajności :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 29. Data: 2013-05-27 09:03:01
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-05-24 23:58, *qwerty* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Proszę Cię.
    > O/C robię jako pierwsze po zamontowaniu chłodzenia wodnego (cenię sobie
    > ciszę).

    Ależ nikomu nie zabraniam, ale po co kręcić np. takie X4 965 BE (znowu
    staniały), czy X8 FX-8320, skoro z wymagających rzeczy to będzie to
    musiało pociągnąć Commandos 2 czy innego Firefoxa :)

    Pozdrawiam - Mirek

  • 30. Data: 2013-05-27 22:04:49
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Zaledwie ~30% :)
    > Kręcenie z 300 na 450 MHz - to był skok wydajności :)

    Ja kiedyś podkręcałem z 600 MHz na 900 MHz, a napięcie zwiększyłem za pomocą
    lutownicy. :)