eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowajaką lustrzankę kupić w usa aby mieć gwarancję w PL ?Re: jaką lustrzankę kupić w usa aby mieć gwarancję w PL ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!feed.news.interia.pl!news.nask.pl!ne
    ws.nask.org.pl!news.internetia.pl!newsfeed.neostrada.pl!nemesis.news.neostrada.
    pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!localhost!smolik
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: jaką lustrzankę kupić w usa aby mieć gwarancję w PL ?
    Date: Sat, 21 Nov 2009 15:11:09 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 34
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.0911211500490.1128@quad>
    References: <he7a0m$2e5u$1@news.mm.pl> <s...@g...mierzwiak.com>
    <o...@p...fixed> <he87i3$sdu$1@news.onet.pl>
    <b3o3btpetdcl$.dlg@piki.fixed>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <4b07bae6$1@news.home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: emh123.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1258813486 29486 83.15.167.123 (21 Nov 2009
    14:24:46 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 21 Nov 2009 14:24:46 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <4b07bae6$1@news.home.net.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:836558
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sat, 21 Nov 2009, adam wrote:

    > Użytkownik "Bartosz Mierzwiak" napisał
    >>
    >> ZTCW wyjątkiem wśród firm foto jest Sigma, która na moje pytanie o
    >> gwarancję na _legalnie_ sprowadzony obiektyw z USA odpowiedziała że
    >> obiektyw jest objęty gwarancją producenta również w PL przez okres 12mc.
    >> (przy czym podobno wymagają udokumentowania oclenia przy realizowaniu
    >> gwarancji).
    >
    > Może jeszcze aktu urodzenia i podania ze znaczkiem skarbowym ?
    > Paranoja ; )

    Z czyjej strony?
    Bo jak serwisu, to wcale nie.
    Jeśliby się okazało, że w objętym gwarancją przedmiocie trzeba coś
    wymienić (lub wymienić cały przedmiot), wyszłoby że z braku dowodu
    oclenia serwis musiałby zapłacić cło (i VAT) od sprowadzanej
    "na wymianę" części (lub całego przedmiotu).
    Jak myślisz, klient byłby chętny na propozycję "wymienimy Panu
    "nieodpłatnie" sprzęt, ale musi Pan jeszcze dopłacić cło i cały VAT,
    w tym od transportu, sam transport jest za darmo"?

    Pomijając cło, tak działa VAT - płacić go ma konsument, jak
    konsumentowi należy się wymiana, można "zamienić" VAT który
    konsument już zapłacił, ale na to trzeba dokumentów.

    A jak chodzi o ustawodawcę, to ustawodawca chce również
    mieć pewność, że ten VAT ktoś zapłacił :>, niemożliwość
    odliczenia VAT już zapłaconego przy braku dokumentów
    wynika zaś z konieczności blokowania przemytu (w tym przypadku).
    Starają się *jakoś* utrudnić przemyt i tyle :D

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: