  • 1. Data: 2013-03-30 19:44:22
    Temat: jak zasilic 1000 led mocy
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    witam. podpowiedzcie jak zasilic panel skladajacy sie z tysiaca power
    ledow 1W. najchetniej metoda kupna, rzezbienie zasilacza we wlasnym
    zakresie w ostatecznosci.
    diody sa tego typu http://allegro.pl/dioda-led-1w-niebieska-i3138402594
    .html

    niestety sprzedawcy sprzetow ledowych nie potrafili zaproponowac
    sensownego zasilania takiego zestawu diod.

  • 2. Data: 2013-03-30 20:03:01
    Temat: Re: jak zasilic 1000 led mocy
    Od: Honza <H...@p...com>

    W dniu 2013-03-30 19:44, h.w.d.p. pisze:
> [...]
    .html

    > niestety sprzedawcy sprzetow ledowych nie potrafili zaproponowac
    > sensownego zasilania takiego zestawu diod.

    13 sekcji polaczonych w szereg i do 220V do tego jakis obcinacz drugiej
    polowki na diodach.

  • 3. Data: 2013-03-30 20:05:23
    Od: Honza <H...@p...com>

> [...]
    .html

    > niestety sprzedawcy sprzetow ledowych nie potrafili zaproponowac
    > sensownego zasilania takiego zestawu diod.

    6.5 sekcji polaczone w szereg po 2 diody jedna w zaporowych druga
    przewodzenia i pod 200V do tego jakis rezystorek i juz.

  • 4. Data: 2013-03-30 22:19:31
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > witam. podpowiedzcie jak zasilic panel skladajacy sie z tysiaca power
    > ledow 1W. najchetniej metoda kupna, rzezbienie zasilacza we wlasnym
> [...]

    Ja łączyłbym szeregowo.
    Połączyłem białe 150szt (zasilanie z 230V). Można było dać trochę więcej,
    ale chciałem mieć stabilizację jasności.
    Niestety zasilacz tylko właśnej roboty, ale prosty.

    --
    Desoft

  • 5. Data: 2013-03-30 22:29:42
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 30.03.2013 19:44, h.w.d.p. wrote:
    > witam. podpowiedzcie jak zasilic panel skladajacy sie z tysiaca power
    > ledow 1W.

    A tak właściwie co to będzie? I czym to planujesz chłodzić? Bo to w
    sumie ciekawsze zagadnienie.

    > najchetniej metoda kupna, rzezbienie zasilacza we wlasnym
> [...]

    Imo to trochę kiepski wybór - strzelam, że taka chińszczyzna jak będzie
    miała 10-15lm to będzie dobrze. Cree mają 30lm/W i już samo to powinno
    się opłacać a do tego jeszcze masz ze 3 razy mniej energii - 3x mniej do
    chłodzenia.

    > niestety sprzedawcy sprzetow ledowych nie potrafili zaproponowac
    > sensownego zasilania takiego zestawu diod.

    10 obwodów po 100 diod i prostowane/filtrowane 230V. Pojemności będą
    dość spore, ale będziesz miał dzięki temu w miarę jednorodne świecenie.
    A nie miganie 50Hz

    Michoo

  • 6. Data: 2013-03-30 22:43:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Desoft,

    Saturday, March 30, 2013, 10:19:31 PM, you wrote:

    .html
    > Ja łączyłbym szeregowo.

    I zasilacz 3kV?

    > Połączyłem białe 150szt (zasilanie z 230V).

    Że jak? 3*150=450

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2013-03-30 22:51:18
    Od: Honza <H...@p...com>

    > I zasilacz 3kV?

    > Że jak? 3*150=450
    >
    > [...]

    "Napięcie zasilania (VF): 3,0-3,3V (średnio 3,15V przy prądzie 350mA)"

    Jaki zasilacz, w szereg 160/2 diod do tego jakis rezystorek i juz. Razem
    daje 6.25 łancucha diod wlaczonych do sieci. Tylko troche beda migaly.

  • 8. Data: 2013-03-31 03:06:50
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > A tak właściwie co to będzie? I czym to planujesz chłodzić? Bo to w
    > sumie ciekawsze zagadnienie.

    taka wielka lampa. wszystko zamontowane na grubym aluminiowym plaskim
    szpeju 1m^2. zreszta niewazne, pytalem o zasilanie.

> [...]
    > miała 10-15lm to będzie dobrze. Cree mają 30lm/W i już samo to powinno
    > się opłacać a do tego jeszcze masz ze 3 razy mniej energii - 3x mniej do

    j.w. nie o to pytalem. diody to kwestia osobna. link podalem
    przykladowy. zapewne kupimy jakies markowe dobre diody.

    > 10 obwodów po 100 diod i prostowane/filtrowane 230V. Pojemności będą
    > dość spore, ale będziesz miał dzięki temu w miarę jednorodne świecenie.
    > A nie miganie 50Hz

    skoro tak prosto je zasilic, to po co w takim razie tyle pierdolingu ze
    diody mocy musza byc zasilane specjalizowanym zasilaczem stalopradowym ?

  • 9. Data: 2013-03-31 03:08:00
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Że jak? 3*150=450

    no co, moze mu tylko troche swiecily :) ?

  • 10. Data: 2013-03-31 03:13:51
    Od: Honza <H...@p...com>

    W dniu 2013-03-31 03:06, h.w.d.p. pisze:

> [...]
    >
    > skoro tak prosto je zasilic, to po co w takim razie tyle pierdolingu ze
    > diody mocy musza byc zasilane specjalizowanym zasilaczem stalopradowym ?

    Zeby elektrycy mieli prace !

    :):):):)