  • 11. Data: 2012-05-14 18:41:47
    Temat: Re: jak zamocować koło zębate na osi wirnika
    Od: "tyg" <t...@t...pl>

    Użytkownik "tyg" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:jorce6$560$1@news.task.gda.pl...

    > Użytkownik "ToMasz" <t...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli w obydwu częściach da się wiercić to:
    > Można po założeniu kółka zębatego na ośkę
    > wywiercić otworek równolegle do osi ,na styku obu części.
    > W otworek wbić metlaowy kołeczek i gotowe.
    >
    > Równie dobrze można spiłować na płasko fragment osi silniczka .
    > Wewnątrz kółka zębatego wyszlifować kwadratowym pilnikiem iglakiem
    > bruzdę i spoasować do tego klin.

    Soory nie doczytałem o wielkości silniczka :D

    Jeżeli rozgrzewająć oś nie uszkodzi się silniczka wewnątrz to pozostaje jeszcze
    lutowanie .

  • 12. Data: 2012-05-14 19:00:18
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2012-05-12 14:53, ToMasz pisze:

> [...]
    > prędzej ją pokrzywię niż równo sklepie
    >
    > Czy macie pomysły jak ją na trwałe zamontować?

    Odtłuscić i potraktować Loctite do połączeń wał-tuleja lub podobnym
    rodzimym specyfikiem.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 13. Data: 2012-05-18 23:06:38
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    > Soory nie doczytałem o wielkości silniczka :D
    >
    > Jeżeli rozgrzewająć oś nie uszkodzi się silniczka wewnątrz to pozostaje
    > jeszcze lutowanie .

    Z opisów wynika, że
    chyba nikt nie robił takiego myku, nigdy. Ja robiłem.
    Takie rzeczy połączyć, stal hartowana o fi 1mm z kółkiem na wcisk,
    (poza fabrycznie pasowanymi),
    czy na lutowanie(!) to bardzo dziwne pomysły
    ... w ośce, na pewno nie da się wiercić
    ...wewnątrz kółka, ...iglakiem:).
    Jedną opcją jest rzeczywiście, albo użyć doskonałego:) kleju,
    ....a ja rozwiązałem problem szlifując trochę oś silniczka
    (z tym że ja miałem do czynienia z ośką fi 3mm)
    a w kółku "wyskrobałem" a w zasadzie wydłutowałem
    narzędziem zrobionym do tego, z kawałka starego ostrza noża,
    niewielkiego rowka.
    Potem oczywiście coś co robiło za klin
    (kawałek stalowego drutu fi 0.8mm), działało, ale też nie za długo,
    coś koło roku.
    Ogólnie sprawa nie jest trywialna, ale do zrobienia.

    Artur(m)

  • 14. Data: 2012-05-19 23:57:02
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 18.05.2012 23:06, Artur(m) wrote:
> [...]
    > (poza fabrycznie pasowanymi),
    > czy na lutowanie(!) to bardzo dziwne pomysły
    Mam silniki krokowe fabrycznie z otworem (ale one są z osią 5mm).

    > ....a ja rozwiązałem problem szlifując trochę oś silniczka
    [...]
    > działało, ale też nie za długo,
    > coś koło roku.
    Spiłowujesz ośkę na płasko z jednej strony (1/4 - 1/3 grubości),
    wypiłowujesz kółko zębate w okolicy tego ścięcia i wypełniasz żywicą -
    nie do ruszenia.

    \ ŻŻŻ /
    \........./
    . * .
    . .
    . . .

    Michoo

  • 15. Data: 2012-05-20 13:17:24
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 12.05.2012 14:53, ToMasz wrote:

    > Czy macie pomysły jak ją na trwałe zamontować?

    Kalafonia i powinno być OK.

    Mirek.

  • 16. Data: 2012-05-20 16:32:22
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Spiłowujesz ośkę na płasko z jednej strony (1/4 - 1/3 grubości),
    > wypiłowujesz kółko zębate w okolicy tego ścięcia i wypełniasz żywicą - nie

    Zależy jakie obciążenia. Być może jest to rozwiązanie
    (w połączeniu z wypiłowaniem),
    ja jakoś nie miałem podówczas, zaufania do klejonego:).
    Stalowy drut, mimo wbicia na siłę:), opuścił swoje łoże:).

    Artur(m)

  • 17. Data: 2012-05-20 17:56:39
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-05-20 16:32, Artur(m) pisze:

    > Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Zależy jakie obciążenia. Być może jest to rozwiązanie
    > (w połączeniu z wypiłowaniem),
    > ja jakoś nie miałem podówczas, zaufania do klejonego:).

    Zależy jaki klej. Rozbierałem niemiecki silnik DC z przekładnią
    stosowany do napędu maszyny cnc (wypalarki). Połączenie ośki silnika z
    pierwszym kołem w przekładni było na klej epoksydowy. Akurat w jednej
    sztuce klej puścił więc dałem polski - taki z wypełniaczem metalicznym.
    Od kilku lat działa bez problemu.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 18. Data: 2012-05-20 18:38:24
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kołem w przekładni było na klej epoksydowy. Akurat w jednej sztuce klej
    > puścił więc dałem polski - taki z wypełniaczem metalicznym. Od kilku lat

    O to jest konkretna wskazówka dla mnie na przyszłość,
    ale chyba najważniejsza dla wątkotwórcy.
    ...a do tego potwierdzona praktyką.

    Artur(m)

  • 19. Data: 2012-05-20 22:26:50
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-05-20 18:38, Artur(m) pisze:

    > Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    > O to jest konkretna wskazówka dla mnie na przyszłość,
    > ale chyba najważniejsza dla wątkotwórcy.
    > ...a do tego potwierdzona praktyką.

    Tylko muszę tu dodać, że to było na ośce silnika szybkoobrotowego DC.
    Moment był około 4,5 Ncm. Moment na wyjściu był 80 razy większy dzięki
    przekładni. Wszystko zależy jaki moment jest u wątkotwórcy. W każdym
    razie z reguły moment zrywa połączenie między klejem a gładką
    powierzchnią wałka. Przy większych momentach trzeba nadać wałkowi
    szorstkość i to z rysami wzdłuż osi i najlepiej ściąć trochę z boku
    kolisty profil wałka.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 20. Data: 2012-05-20 23:16:48
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 13.05.2012 11:51, ptoki pisze:

    > Sprawdz czy da sie te oske pobielic cyna.
    > Jesli tak to ja zlutuj. Powinno trzymac.
    witam i dziękuje za wszystkie pomysły. jak już wspominałem - wymieniłem
    silnik. sprawdziłem - oś i zębatka lutowalne. więc zlutowałem. Na
    wszelki wypadek, aby silnik nie był za silny, w szereg dałem żarówkę
    halogenową 20W. jak zablokowałem wirnik żarówka świeciła dość mocno.
    urządzenie mimo żarówki działało świetnie... 6 razy. potem padło. czyżby
    słaby lut? nie! koło zębate wyrwało zęba w drugim kole zębatym.
    Pomyślałem sobie nieszczęśliwy przypadek. na szczęście miałem bebechy z
    drugiego. zamontowałem i.... 5 zadziałań - wyrwany ząbek...
    Kupiłem cały nowy zamek, ale sprawdziłem dlaczego pierwszy się spalił.
    okazało się ze włącznik/wyłącznik nie zawsze wyłączał. wyczyściłem,
    nasmarowałem, poskładałem, działa.

    3 błędy. Olałem przyczyne palenia silnika - przełącznik do naprawy.
    zamontowałem za silny silnik, (pomimo że wymiarami idealnie pasował).
    wstawiłem za słaby ogranicznik prądu....

    ToMasz