    From: Mario <m...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jak zamocować koło zębate na osi wirnika
    Date: Sun, 20 May 2012 22:26:50 +0200

    W dniu 2012-05-20 18:38, Artur(m) pisze:

    > Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    > O to jest konkretna wskazówka dla mnie na przyszłość,
    > ale chyba najważniejsza dla wątkotwórcy.
    > ...a do tego potwierdzona praktyką.

    Tylko muszę tu dodać, że to było na ośce silnika szybkoobrotowego DC.
    Moment był około 4,5 Ncm. Moment na wyjściu był 80 razy większy dzięki
    przekładni. Wszystko zależy jaki moment jest u wątkotwórcy. W każdym
    razie z reguły moment zrywa połączenie między klejem a gładką
    powierzchnią wałka. Przy większych momentach trzeba nadać wałkowi
    szorstkość i to z rysami wzdłuż osi i najlepiej ściąć trochę z boku
    kolisty profil wałka.

    --
    pozdrawiam
    MD