  • Data: 2014-09-17 13:46:00
    Temat: Re: jak zaatakowa? fpga
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości
    >Problem polega na oszusywie: jak pojde do fryzjera i zalace mu iles
    >tam zlotych, te ilas tam zlotych zostanei zaliczone do PKB. PKB nie
    >liczy produkcji, a OBROT pieniedzmi. Wiec to czyni wrazenie ze kraj
    >moze sie stac bogaty dzieki usllugom i handlowi. Gowno prawda

    no ... kiedy wlasnie moze.
    Uslugi to np hotel dla zagranicznych turystow. Przyjezdzaja,
    zostawiaja pieniadze, za ktore mozna kupic chocby F-16.
    Fryzjer moze pracowac przy granicy i strzyc Niemcow.
    Handel ... tez moze wygladac tak ze kupujemy od Rosjan rope,
    sprzedajemy Czechom, kupujemy od nich np pomidory i sprzedajemy
    Rosjanom ... i od obu transacji mamy drobny zysk.

    Nie wiem natomiast jak ten PKB sie dokladnie liczy i czy w produkcji
    nie ma duzego oszustwa - np imperialistyczny kapitalista stawia u nas
    fabryke, produkuje, ludzi zatrudnia ... tylko oczywiscie chce na tym
    zarobic.
    Koszt wybudowania fabryki wyjedzie wiec za granice i to z nawiazka, a
    pokryty bedzie z biezacej produkcji .... a my przeciez doliczymy cala
    sprzedaz do PKB.

    No i te telewizory ... jestesmy potega w ich produkcji, tysiace
    pracownikow przy tym robia, eksport na cala Europe, PKB idzie w
    miliardy ... a w razie potrzeby to nam caly ten biznes blyskawicznie
    zamkna.
    Wystarczy ze przepisy sie zmienia i clo spadnie, albo Ukraina wejdzie
    do Unii :-)

    J.