-
61. Data: 2017-08-16 17:13:40
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: Pszemol <P...@P...com>
Mirek <m...@n...dev> wrote:
> On 11.08.2017 18:15, sirapacz wrote:
>
>> http://autokult.pl/13449,puk-puk-kto-tam-czujnik-spa
lania-stukowego
>> + informacja który cylinder w danym momencie miał zapłon na podstawie
>> czujnika położenia wału i sekwencji wyładowań na świecach (zakładając,
>> że jedna lub dwie cewki)
>
> Ale tam nic nie piszą o wykrywaniu _prawidłowego_ zapłonu.
> Zresztą nazwa tego czujnika jest jednoznaczna.
> IMHO kolega Marek ma rację.
>
Ma rację, czyli co?
-
62. Data: 2017-08-16 17:13:41
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: Pszemol <P...@P...com>
J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:a...@n...neos
trada.pl...
> On Fri, 11 Aug 2017 20:54:48 +0200, Mirek <m...@n...dev> wrote:
>>> Żeby nie podawać paliwa do cylindra, w którym nie następuje zapłon
>>> i tym samym oszczędzić katalizator.
>
>> Ale moment, ta wiedza, że nie odpalil jest dopiero *po* podaniu
>> paliwa, skąd ma wywrróżyć że nie odpali bez paliwa?
>
> To pare dawek poda, a potem przestanie az do naprawy silnika.
>
> Ewentualnie bedzie kontrolnie podawal co pare obrotow, sekund, minut
> ...
>
Dokładnie tak!
Ja mam w tej chwili problem w Passacie V6/2,8l że silnik na zimno ma
czkawkę na wolnych obrotach i nie wszystkie cylindry palą jak należy. Nie
wkręca się też dobrze w obroty po naciśnięciu pedału gazu. Lampka "check
engine" się nie zapala.
Po nagrzaniu, po przejechaniu 5-6km silnik pracuje równo.
Jak to diagnozować? Czy jest w komputerze informacja na temat który
cylinder miał problemy nawet jak nie zapali się CEL? Bo inna naprawa będzie
jak nierówna praca spowodowana jest jednym cylindrem a inna jak wszystkie
sześć co jakiś czas wypadają z obiegu...
-
63. Data: 2017-08-16 18:14:12
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Jak zdiagnozowac? Najpierw cisnienie sprezania bym zmierzyl i porownal z tym co
fabryka mowi ze moze jeszcze byc.
-
64. Data: 2017-08-16 18:14:44
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: Mirek <m...@n...dev>
On 16.08.2017 17:13, Pszemol wrote:
>
> Ma rację, czyli co?
>
Czyli sterownik wie, że doszło do zapłonu na podstawie danych z czujnika
położenia wału. Wyłącznie.
--
Mirek.
-
65. Data: 2017-08-16 18:29:25
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: Mirek <m...@n...dev>
On 16.08.2017 17:13, Pszemol wrote:
>
> Jak to diagnozować? Czy jest w komputerze informacja na temat który
> cylinder miał problemy nawet jak nie zapali się CEL?
Z moich obserwacji wynika, że przy rozgrzewaniu silnika sterownik jest
bardzo "wyrozumiały" i nie będzie zapalał check-a z byle powodu.
Bawiłem się tylko prostym interfejsem OBD2 i programami Torque, Piston -
świeci check - to błąd pokaże, jak nie świeci to nie. A czy błąd jest
gdzieś do odczytania "głębiej" - nie wiem.
--
Mirek.
-
66. Data: 2017-08-16 20:17:56
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: Pszemol <P...@P...com>
Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
> Jak zdiagnozowac? Najpierw cisnienie sprezania bym zmierzyl i porownal z
> tym co fabryka mowi ze moze jeszcze byc.
>
Sądzisz, że na zimnym silniku luzy większe i sprężanie słabe? Ale to nie
diesel, to benzyna, w benzynowych to chyba nie aż tak krytyczne?
Swoją drogą autko ma dopiero 150 tyś oryginalnych mil na liczniku... już
byłyby problemy z ciśnieniem??
-
67. Data: 2017-08-16 20:22:29
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: Pszemol <P...@P...com>
Mirek <m...@n...dev> wrote:
> On 16.08.2017 17:13, Pszemol wrote:
>
>>
>> Ma rację, czyli co?
>>
>
> Czyli sterownik wie, że doszło do zapłonu na podstawie danych z czujnika
> położenia wału. Wyłącznie.
A orientujesz się może jak w takim razie może komputer informować o
konkretnym (jednym) cylindrze, skoro dwa cylindry zwykle mają odpalać na
raz? 1-3 lub 2-4 odpalają razem. Podobnie jest w V6, ten mój w Passacie ma
podwójne cewki zapłonowe: jedno wejście niskiego napięcia zasila dwie
świece, np w tym Passacie cylinder 1 i 6 odpalają w tym samym czasie...
No chyba że nie odpalają w tym samym czasie bo jeden jest w suwie sprężania
a drugi w suwie wydechu :-) Chyba sam się przekonałem że błądzę :-))))
-
68. Data: 2017-08-16 21:08:51
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: Mirek <m...@n...dev>
On 16.08.2017 20:22, Pszemol wrote:
> np w tym Passacie cylinder 1 i 6 odpalają w tym samym czasie...
>
> No chyba że nie odpalają w tym samym czasie bo jeden jest w suwie sprężania
> a drugi w suwie wydechu :-) Chyba sam się przekonałem że błądzę :-))))
>
Rzędowy 6-tka to się zgadza - kiedy jeden odpala drugi akurat kończy
wydech / zasysa, ale V6?
www.youtube.com/watch?v=u3XSfVPFM74
chyba, że jest to jakoś tak wykombinowane, że drugi iskrę dostaje jak
jest w dolnym położeniu pod koniec pracy... albo na początku ssania jak
jeszcze nie wtryśnięte jest paliwo.
--
Mirek.
-
69. Data: 2017-08-16 21:11:48
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2017-08-16 o 20:22, Pszemol pisze:
> Mirek <m...@n...dev> wrote:
>> On 16.08.2017 17:13, Pszemol wrote:
>>
>>>
>>> Ma rację, czyli co?
>>>
>>
>> Czyli sterownik wie, że doszło do zapłonu na podstawie danych z czujnika
>> położenia wału. Wyłącznie.
>
> A orientujesz się może jak w takim razie może komputer informować o
> konkretnym (jednym) cylindrze, skoro dwa cylindry zwykle mają odpalać na
> raz? 1-3 lub 2-4 odpalają razem. Podobnie jest w V6, ten mój w Passacie ma
> podwójne cewki zapłonowe: jedno wejście niskiego napięcia zasila dwie
> świece, np w tym Passacie cylinder 1 i 6 odpalają w tym samym czasie...
>
> No chyba że nie odpalają w tym samym czasie bo jeden jest w suwie sprężania
> a drugi w suwie wydechu :-) Chyba sam się przekonałem że błądzę :-))))
Oczywiście że nie odpalają :) dlatego mogą mieć wspólną cewkę zapłonową.
--
Pozdr
Janusz
-
70. Data: 2017-08-16 21:35:52
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
To nie mierz.