-
51. Data: 2017-08-14 17:07:53
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Odkad mechanicy uwazaja ze samochody dziela sie na w dizlu, benzynie i gazie to
znikad. Niedawno bylem u jednych kola podpompowac. Stoi samochod z wlaczonym
silnikiem. Z daleka slysze ze wyjebana panewka w glowce korbowodu. A dwoch zamiast
kluczami komputerem to naprawiaja.
-
52. Data: 2017-08-14 18:32:18
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>
zenek pomóż koledze!
od jakiegoś czasu liderzy niektórych wymienianych przeze mnie często
uczelni wyższych - zaatakowali całe frajerstwo oczekiwaniem, że
nowoczesny samochód można zanalizować stosując najprostsze wzory
matematyczno-fizyczne...
tak z ciekawości zajrzałem do książki na temat aspektów temperaturowych
silnika...
straszliwie się zdumiałem gdy w środku znalazłem jakieś totalne kosmosy,
jakieś układy równań różniczkowych itp...
także mógłbyś coś na ten temat kolegom powiedzieć!
-
53. Data: 2017-08-14 22:26:36
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Moze byc odpowiedz wymijajaca?
-
54. Data: 2017-08-15 00:08:17
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: "HF5BS" <h...@...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:5991978a$0$642$65785112@news.neostrada.pl...
>>Jak niedohartowane, przez 10 lat dwa razy urywka,
>
> konstrukcja z poprzedniej epoki.
To znaczy, że można niedohartować, albo przehartować i nie odpuścić? Że
można za dużo ściąć przy toczeniu, albo niedoszlifować przy wykończeniu?
Wystarczy też przecież za mocno skręcić i naprężenia, zmęczenie, załatwią
temat. IMO 90% to była niska, jako taka, jakość podzespołu. A "out of date"
nie powinno mieć aż takiego znaczenia, jeśli podzespół sprawny.
>
>>> (skutek dwusuwu), zawieszenie dosc toporne.
>>Skutek... Raczej hamowania nim. Dwusuwy nienawidzą tego szczerze i
>>dogłębnie. Wolne koło załatwiało sprawę.
>
> Wolne kolo bylo, a remonty nadal czeste.
> Skutek tego, ze zamiast solidnych i dobrze smarowanych panewek bylo
> lozysko igielkowe.
Wspomniana przeze mnie zacierka nie naruszyła tych łożysk, wymieniono tylko
panewki, tłoki, pierścienie i szlifnięto gładzie, kije (chyba się trochę
pokrzywiły - to ogromne obciążenie - przy tej awarii - silnik po naprawie
dość głośno stukał co obrót (tylko na niskich obrotach), jakby kij smyrał po
skrzyni korbowej, wytrzymał jednak te kilka lat, chyba 8...), ale w ASO nie
wymieniono ich, może jeszcze się nadawały?) i reszta zostały. Ale może
dlatego, że silnik raczej nie był katowany na zimno, albo piłowany na max.
obrotach? Że miał zadbane smarowanie - nie było dopuszczane, aby w paliwie
było za mało oleju.
Raczej to nie panewka, bo było to niezmienne od obciążenia.
Dziś bym pewnie zgłosił się do programu "kup i zrób"? Jedną Skarpetę Adam
już robił, włącznie z generalnym remontem silnika. Tę samą, co Mike i Edd z
.uk "Wheeler dealers" (uciekł mi polski tytuł, ale jajca...). Zrobiłby
drugą... ale już jej dawno nie mam.
...
>>Któremu się pasy pomyliły i pewnie lewym śmigał z zawrotną prędkością 40
>>km/h...
>
> Autostrad tosmy mieli wtedy tyle, ze problem lewego pasa niemal nie
> istnial :-)
Ale szybkich dróg już trochę było. I kto z jakiegoś powodu musiał jechać
powoli, to jechał możliwie najbliżej prawej krawędzi jezdni, by inni mogli
go w miarę łatwo ominąć.
A to, że byli tacy ch..amy, jak ten
https://www.youtube.com/watch?v=uVwev2Jttj8 to co poradzić? Dziś to chociaż
pod 112 zadzwonisz.
Ale niekiedy aż się prosi ostro za takim zahamować i go dźwięknąć. O co
chodzi? Wyczuć moment, gdy zwalnia i zerwać przyczepność opon, wtedy
skuteczność hamowania maleje, a na myśli mam ślady hamowania, aby wykazać
jakoś, że od jego zajechania nie daliśmy rady wyrobić i dostał w tyłek...
Spekuluję, to prawda... A może ktoś ma perfidniejszy sposób na utarcie takim
chujom nosa? Tylko nie przez "nu nu nu niegrzeczny chłopczyk, lodów na deser
nie dostanie".
--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
(C) Zygmunt Freud.
-
55. Data: 2017-08-15 16:01:05
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: Marek <f...@f...com>
On Sun, 13 Aug 2017 15:09:37 +0000 (UTC), g...@s...invalid (Adam
Wysocki) wrote:
> Sie da... jest po prostu slabiej, ale awaryjnie dojedziesz.
Teraz mi przypomniales, jak 25 lat temu wracałem z Węgier ww deszczu
na 3 garach na moim gpz900r... Co ciekawe chodziło o ten deszcz,
jak przestało padać przeszło mu...
--
Marek
-
56. Data: 2017-08-15 16:05:39
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: Marek <f...@f...com>
On Mon, 14 Aug 2017 08:07:53 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
<4...@g...com> wrote:
> e to znikad. Niedawno bylem u jednych kola podpompowac. Stoi
> samochod z wla
> czonym silnikiem. Z daleka slysze ze wyjebana panewka w glowce
> korbowodu. A
> dwoch zamiast kluczami komputerem to naprawiaja.
Bo to spalanie stukowe było.
--
Marek
-
57. Data: 2017-08-15 20:21:19
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: "HF5BS" <h...@...pl>
Użytkownik "Marek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
news:almarsoft.7465884755265077316@news.neostrada.pl
...
> On Sun, 13 Aug 2017 15:09:37 +0000 (UTC), g...@s...invalid (Adam
> Wysocki) wrote:
>> Sie da... jest po prostu slabiej, ale awaryjnie dojedziesz.
>
> Teraz mi przypomniales, jak 25 lat temu wracałem z Węgier ww deszczu na 3
> garach na moim gpz900r... Co ciekawe chodziło o ten deszcz, jak
> przestało padać przeszło mu...
Po Syrenie przez jakiś czas miałem Ładę (WAZ 21072), w upały - niemal z
dotyku. Minus 20 - no, już z takiego dłuższego dotyku. okolice zera -
zamemłać sie można było na śmierć, ciężko było. Ale jak już odpalił, to
jechał.
--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
(C) Zygmunt Freud.
-
58. Data: 2017-08-15 20:23:49
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: "HF5BS" <h...@...pl>
Użytkownik "HF5BS" <h...@...pl> napisał w wiadomości
news:omve2p$atr$1@node2.news.atman.pl...
>
> Użytkownik "Marek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
> news:almarsoft.7465884755265077316@news.neostrada.pl
...
>> On Sun, 13 Aug 2017 15:09:37 +0000 (UTC), g...@s...invalid (Adam
>> Wysocki) wrote:
>>> Sie da... jest po prostu slabiej, ale awaryjnie dojedziesz.
>>
>> Teraz mi przypomniales, jak 25 lat temu wracałem z Węgier ww deszczu na 3
>> garach na moim gpz900r... Co ciekawe chodziło o ten deszcz, jak
>> przestało padać przeszło mu...
>
> Po Syrenie przez jakiś czas miałem Ładę (WAZ 21072), w upały - niemal z
> dotyku. Minus 20 - no, już z takiego dłuższego dotyku. okolice zera -
> zamemłać sie można było na śmierć, ciężko było. Ale jak już odpalił, to
> jechał.
Zapomniałem uściślić, że to przez wilgoć właśnie. Jak było sucho, to i w
okolicach zera ładnie odpalał. Ale już w cieple nie miało to znaczenia.
Tylko w okolicach zera.
--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
(C) Zygmunt Freud.
-
59. Data: 2017-08-15 21:00:24
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl>
nie nie może być!
podaj mi tytuł książki z której się uczyłeś?
-
60. Data: 2017-08-15 21:48:39
Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Serwisowe instrukcje napraw dla ASO. Nie do kupienia dzisiaj i wtedy, ale ukrasc sie
wtedy dalo. Kup w antykwariacie ksiazki do technium samochodowego. Do polskiego,
geografii, historii, matematyki mozesz sobie odpuscic.