eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikajak w silniku wykrywany jest zapłon?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 148

  • 51. Data: 2017-08-14 17:07:53
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Odkad mechanicy uwazaja ze samochody dziela sie na w dizlu, benzynie i gazie to
    znikad. Niedawno bylem u jednych kola podpompowac. Stoi samochod z wlaczonym
    silnikiem. Z daleka slysze ze wyjebana panewka w glowce korbowodu. A dwoch zamiast
    kluczami komputerem to naprawiaja.


  • 52. Data: 2017-08-14 18:32:18
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    zenek pomóż koledze!

    od jakiegoś czasu liderzy niektórych wymienianych przeze mnie często
    uczelni wyższych - zaatakowali całe frajerstwo oczekiwaniem, że
    nowoczesny samochód można zanalizować stosując najprostsze wzory
    matematyczno-fizyczne...

    tak z ciekawości zajrzałem do książki na temat aspektów temperaturowych
    silnika...

    straszliwie się zdumiałem gdy w środku znalazłem jakieś totalne kosmosy,
    jakieś układy równań różniczkowych itp...

    także mógłbyś coś na ten temat kolegom powiedzieć!


  • 53. Data: 2017-08-14 22:26:36
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Moze byc odpowiedz wymijajaca?


  • 54. Data: 2017-08-15 00:08:17
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:5991978a$0$642$65785112@news.neostrada.pl...
    >>Jak niedohartowane, przez 10 lat dwa razy urywka,
    >
    > konstrukcja z poprzedniej epoki.

    To znaczy, że można niedohartować, albo przehartować i nie odpuścić? Że
    można za dużo ściąć przy toczeniu, albo niedoszlifować przy wykończeniu?
    Wystarczy też przecież za mocno skręcić i naprężenia, zmęczenie, załatwią
    temat. IMO 90% to była niska, jako taka, jakość podzespołu. A "out of date"
    nie powinno mieć aż takiego znaczenia, jeśli podzespół sprawny.

    >
    >>> (skutek dwusuwu), zawieszenie dosc toporne.
    >>Skutek... Raczej hamowania nim. Dwusuwy nienawidzą tego szczerze i
    >>dogłębnie. Wolne koło załatwiało sprawę.
    >
    > Wolne kolo bylo, a remonty nadal czeste.
    > Skutek tego, ze zamiast solidnych i dobrze smarowanych panewek bylo
    > lozysko igielkowe.

    Wspomniana przeze mnie zacierka nie naruszyła tych łożysk, wymieniono tylko
    panewki, tłoki, pierścienie i szlifnięto gładzie, kije (chyba się trochę
    pokrzywiły - to ogromne obciążenie - przy tej awarii - silnik po naprawie
    dość głośno stukał co obrót (tylko na niskich obrotach), jakby kij smyrał po
    skrzyni korbowej, wytrzymał jednak te kilka lat, chyba 8...), ale w ASO nie
    wymieniono ich, może jeszcze się nadawały?) i reszta zostały. Ale może
    dlatego, że silnik raczej nie był katowany na zimno, albo piłowany na max.
    obrotach? Że miał zadbane smarowanie - nie było dopuszczane, aby w paliwie
    było za mało oleju.
    Raczej to nie panewka, bo było to niezmienne od obciążenia.
    Dziś bym pewnie zgłosił się do programu "kup i zrób"? Jedną Skarpetę Adam
    już robił, włącznie z generalnym remontem silnika. Tę samą, co Mike i Edd z
    .uk "Wheeler dealers" (uciekł mi polski tytuł, ale jajca...). Zrobiłby
    drugą... ale już jej dawno nie mam.

    ...
    >>Któremu się pasy pomyliły i pewnie lewym śmigał z zawrotną prędkością 40
    >>km/h...
    >
    > Autostrad tosmy mieli wtedy tyle, ze problem lewego pasa niemal nie
    > istnial :-)

    Ale szybkich dróg już trochę było. I kto z jakiegoś powodu musiał jechać
    powoli, to jechał możliwie najbliżej prawej krawędzi jezdni, by inni mogli
    go w miarę łatwo ominąć.
    A to, że byli tacy ch..amy, jak ten
    https://www.youtube.com/watch?v=uVwev2Jttj8 to co poradzić? Dziś to chociaż
    pod 112 zadzwonisz.
    Ale niekiedy aż się prosi ostro za takim zahamować i go dźwięknąć. O co
    chodzi? Wyczuć moment, gdy zwalnia i zerwać przyczepność opon, wtedy
    skuteczność hamowania maleje, a na myśli mam ślady hamowania, aby wykazać
    jakoś, że od jego zajechania nie daliśmy rady wyrobić i dostał w tyłek...
    Spekuluję, to prawda... A może ktoś ma perfidniejszy sposób na utarcie takim
    chujom nosa? Tylko nie przez "nu nu nu niegrzeczny chłopczyk, lodów na deser
    nie dostanie".

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
    i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
    (C) Zygmunt Freud.


  • 55. Data: 2017-08-15 16:01:05
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 13 Aug 2017 15:09:37 +0000 (UTC), g...@s...invalid (Adam
    Wysocki) wrote:
    > Sie da... jest po prostu slabiej, ale awaryjnie dojedziesz.

    Teraz mi przypomniales, jak 25 lat temu wracałem z Węgier ww deszczu
    na 3 garach na moim gpz900r... Co ciekawe chodziło o ten deszcz,
    jak przestało padać przeszło mu...

    --
    Marek


  • 56. Data: 2017-08-15 16:05:39
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 14 Aug 2017 08:07:53 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
    > e to znikad. Niedawno bylem u jednych kola podpompowac. Stoi
    > samochod z wla
    > czonym silnikiem. Z daleka slysze ze wyjebana panewka w glowce
    > korbowodu. A
    > dwoch zamiast kluczami komputerem to naprawiaja.

    Bo to spalanie stukowe było.

    --
    Marek


  • 57. Data: 2017-08-15 20:21:19
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>


    Użytkownik "Marek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
    news:almarsoft.7465884755265077316@news.neostrada.pl
    ...
    > On Sun, 13 Aug 2017 15:09:37 +0000 (UTC), g...@s...invalid (Adam
    > Wysocki) wrote:
    >> Sie da... jest po prostu slabiej, ale awaryjnie dojedziesz.
    >
    > Teraz mi przypomniales, jak 25 lat temu wracałem z Węgier ww deszczu na 3
    > garach na moim gpz900r... Co ciekawe chodziło o ten deszcz, jak
    > przestało padać przeszło mu...

    Po Syrenie przez jakiś czas miałem Ładę (WAZ 21072), w upały - niemal z
    dotyku. Minus 20 - no, już z takiego dłuższego dotyku. okolice zera -
    zamemłać sie można było na śmierć, ciężko było. Ale jak już odpalił, to
    jechał.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
    i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
    (C) Zygmunt Freud.


  • 58. Data: 2017-08-15 20:23:49
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>


    Użytkownik "HF5BS" <h...@...pl> napisał w wiadomości
    news:omve2p$atr$1@node2.news.atman.pl...
    >
    > Użytkownik "Marek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
    > news:almarsoft.7465884755265077316@news.neostrada.pl
    ...
    >> On Sun, 13 Aug 2017 15:09:37 +0000 (UTC), g...@s...invalid (Adam
    >> Wysocki) wrote:
    >>> Sie da... jest po prostu slabiej, ale awaryjnie dojedziesz.
    >>
    >> Teraz mi przypomniales, jak 25 lat temu wracałem z Węgier ww deszczu na 3
    >> garach na moim gpz900r... Co ciekawe chodziło o ten deszcz, jak
    >> przestało padać przeszło mu...
    >
    > Po Syrenie przez jakiś czas miałem Ładę (WAZ 21072), w upały - niemal z
    > dotyku. Minus 20 - no, już z takiego dłuższego dotyku. okolice zera -
    > zamemłać sie można było na śmierć, ciężko było. Ale jak już odpalił, to
    > jechał.

    Zapomniałem uściślić, że to przez wilgoć właśnie. Jak było sucho, to i w
    okolicach zera ładnie odpalał. Ale już w cieple nie miało to znaczenia.
    Tylko w okolicach zera.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
    i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
    (C) Zygmunt Freud.


  • 59. Data: 2017-08-15 21:00:24
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    nie nie może być!
    podaj mi tytuł książki z której się uczyłeś?


  • 60. Data: 2017-08-15 21:48:39
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Serwisowe instrukcje napraw dla ASO. Nie do kupienia dzisiaj i wtedy, ale ukrasc sie
    wtedy dalo. Kup w antykwariacie ksiazki do technium samochodowego. Do polskiego,
    geografii, historii, matematyki mozesz sobie odpuscic.

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 15


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: