eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikajak w silniku wykrywany jest zapłon?Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Date: Tue, 15 Aug 2017 00:08:17 +0200
    Organization: Stowarzyszenie Przeżuwaczy Szmat
    Lines: 64
    Message-ID: <omt70l$f9o$1@node1.news.atman.pl>
    References: <omi4om$29i$1@node2.news.atman.pl> <omi7pe$idt$1@mx1.internetia.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <omj9g8$anf$1@dont-email.me>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <omkuhp$b5k$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <598ed59f$0$654$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <omntp6$9gb$1@node1.news.atman.pl>
    <598ff774$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    <omp5i2$fu6$1@node1.news.atman.pl>
    <59916b31$0$5142$65785112@news.neostrada.pl>
    <omrun7$77l$1@node1.news.atman.pl>
    <5991978a$0$642$65785112@news.neostrada.pl>
    Reply-To: "HF5BS" <h...@...pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-77-214-7.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1502748501 15672 89.77.214.7 (14 Aug 2017 22:08:21 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 14 Aug 2017 22:08:21 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.7294
    X-Antivirus: Avast (VPS 170814-4, 2017-08-14), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:722060
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:5991978a$0$642$65785112@news.neostrada.pl...
    >>Jak niedohartowane, przez 10 lat dwa razy urywka,
    >
    > konstrukcja z poprzedniej epoki.

    To znaczy, że można niedohartować, albo przehartować i nie odpuścić? Że
    można za dużo ściąć przy toczeniu, albo niedoszlifować przy wykończeniu?
    Wystarczy też przecież za mocno skręcić i naprężenia, zmęczenie, załatwią
    temat. IMO 90% to była niska, jako taka, jakość podzespołu. A "out of date"
    nie powinno mieć aż takiego znaczenia, jeśli podzespół sprawny.

    >
    >>> (skutek dwusuwu), zawieszenie dosc toporne.
    >>Skutek... Raczej hamowania nim. Dwusuwy nienawidzą tego szczerze i
    >>dogłębnie. Wolne koło załatwiało sprawę.
    >
    > Wolne kolo bylo, a remonty nadal czeste.
    > Skutek tego, ze zamiast solidnych i dobrze smarowanych panewek bylo
    > lozysko igielkowe.

    Wspomniana przeze mnie zacierka nie naruszyła tych łożysk, wymieniono tylko
    panewki, tłoki, pierścienie i szlifnięto gładzie, kije (chyba się trochę
    pokrzywiły - to ogromne obciążenie - przy tej awarii - silnik po naprawie
    dość głośno stukał co obrót (tylko na niskich obrotach), jakby kij smyrał po
    skrzyni korbowej, wytrzymał jednak te kilka lat, chyba 8...), ale w ASO nie
    wymieniono ich, może jeszcze się nadawały?) i reszta zostały. Ale może
    dlatego, że silnik raczej nie był katowany na zimno, albo piłowany na max.
    obrotach? Że miał zadbane smarowanie - nie było dopuszczane, aby w paliwie
    było za mało oleju.
    Raczej to nie panewka, bo było to niezmienne od obciążenia.
    Dziś bym pewnie zgłosił się do programu "kup i zrób"? Jedną Skarpetę Adam
    już robił, włącznie z generalnym remontem silnika. Tę samą, co Mike i Edd z
    .uk "Wheeler dealers" (uciekł mi polski tytuł, ale jajca...). Zrobiłby
    drugą... ale już jej dawno nie mam.

    ...
    >>Któremu się pasy pomyliły i pewnie lewym śmigał z zawrotną prędkością 40
    >>km/h...
    >
    > Autostrad tosmy mieli wtedy tyle, ze problem lewego pasa niemal nie
    > istnial :-)

    Ale szybkich dróg już trochę było. I kto z jakiegoś powodu musiał jechać
    powoli, to jechał możliwie najbliżej prawej krawędzi jezdni, by inni mogli
    go w miarę łatwo ominąć.
    A to, że byli tacy ch..amy, jak ten
    https://www.youtube.com/watch?v=uVwev2Jttj8 to co poradzić? Dziś to chociaż
    pod 112 zadzwonisz.
    Ale niekiedy aż się prosi ostro za takim zahamować i go dźwięknąć. O co
    chodzi? Wyczuć moment, gdy zwalnia i zerwać przyczepność opon, wtedy
    skuteczność hamowania maleje, a na myśli mam ślady hamowania, aby wykazać
    jakoś, że od jego zajechania nie daliśmy rady wyrobić i dostał w tyłek...
    Spekuluję, to prawda... A może ktoś ma perfidniejszy sposób na utarcie takim
    chujom nosa? Tylko nie przez "nu nu nu niegrzeczny chłopczyk, lodów na deser
    nie dostanie".

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
    i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
    (C) Zygmunt Freud.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: