-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: "HF5BS" <h...@...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Date: Tue, 15 Aug 2017 00:08:17 +0200
Organization: Stowarzyszenie Przeżuwaczy Szmat
Lines: 64
Message-ID: <omt70l$f9o$1@node1.news.atman.pl>
References: <omi4om$29i$1@node2.news.atman.pl> <omi7pe$idt$1@mx1.internetia.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<omj9g8$anf$1@dont-email.me>
<a...@n...neostrada.pl>
<omkuhp$b5k$1@node1.news.atman.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<598ed59f$0$654$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<omntp6$9gb$1@node1.news.atman.pl>
<598ff774$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
<omp5i2$fu6$1@node1.news.atman.pl>
<59916b31$0$5142$65785112@news.neostrada.pl>
<omrun7$77l$1@node1.news.atman.pl>
<5991978a$0$642$65785112@news.neostrada.pl>
Reply-To: "HF5BS" <h...@...pl>
NNTP-Posting-Host: 89-77-214-7.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1502748501 15672 89.77.214.7 (14 Aug 2017 22:08:21 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 14 Aug 2017 22:08:21 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.7294
X-Antivirus: Avast (VPS 170814-4, 2017-08-14), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:722060
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:5991978a$0$642$65785112@news.neostrada.pl...
>>Jak niedohartowane, przez 10 lat dwa razy urywka,
>
> konstrukcja z poprzedniej epoki.
To znaczy, że można niedohartować, albo przehartować i nie odpuścić? Że
można za dużo ściąć przy toczeniu, albo niedoszlifować przy wykończeniu?
Wystarczy też przecież za mocno skręcić i naprężenia, zmęczenie, załatwią
temat. IMO 90% to była niska, jako taka, jakość podzespołu. A "out of date"
nie powinno mieć aż takiego znaczenia, jeśli podzespół sprawny.
>
>>> (skutek dwusuwu), zawieszenie dosc toporne.
>>Skutek... Raczej hamowania nim. Dwusuwy nienawidzą tego szczerze i
>>dogłębnie. Wolne koło załatwiało sprawę.
>
> Wolne kolo bylo, a remonty nadal czeste.
> Skutek tego, ze zamiast solidnych i dobrze smarowanych panewek bylo
> lozysko igielkowe.
Wspomniana przeze mnie zacierka nie naruszyła tych łożysk, wymieniono tylko
panewki, tłoki, pierścienie i szlifnięto gładzie, kije (chyba się trochę
pokrzywiły - to ogromne obciążenie - przy tej awarii - silnik po naprawie
dość głośno stukał co obrót (tylko na niskich obrotach), jakby kij smyrał po
skrzyni korbowej, wytrzymał jednak te kilka lat, chyba 8...), ale w ASO nie
wymieniono ich, może jeszcze się nadawały?) i reszta zostały. Ale może
dlatego, że silnik raczej nie był katowany na zimno, albo piłowany na max.
obrotach? Że miał zadbane smarowanie - nie było dopuszczane, aby w paliwie
było za mało oleju.
Raczej to nie panewka, bo było to niezmienne od obciążenia.
Dziś bym pewnie zgłosił się do programu "kup i zrób"? Jedną Skarpetę Adam
już robił, włącznie z generalnym remontem silnika. Tę samą, co Mike i Edd z
.uk "Wheeler dealers" (uciekł mi polski tytuł, ale jajca...). Zrobiłby
drugą... ale już jej dawno nie mam.
...
>>Któremu się pasy pomyliły i pewnie lewym śmigał z zawrotną prędkością 40
>>km/h...
>
> Autostrad tosmy mieli wtedy tyle, ze problem lewego pasa niemal nie
> istnial :-)
Ale szybkich dróg już trochę było. I kto z jakiegoś powodu musiał jechać
powoli, to jechał możliwie najbliżej prawej krawędzi jezdni, by inni mogli
go w miarę łatwo ominąć.
A to, że byli tacy ch..amy, jak ten
https://www.youtube.com/watch?v=uVwev2Jttj8 to co poradzić? Dziś to chociaż
pod 112 zadzwonisz.
Ale niekiedy aż się prosi ostro za takim zahamować i go dźwięknąć. O co
chodzi? Wyczuć moment, gdy zwalnia i zerwać przyczepność opon, wtedy
skuteczność hamowania maleje, a na myśli mam ślady hamowania, aby wykazać
jakoś, że od jego zajechania nie daliśmy rady wyrobić i dostał w tyłek...
Spekuluję, to prawda... A może ktoś ma perfidniejszy sposób na utarcie takim
chujom nosa? Tylko nie przez "nu nu nu niegrzeczny chłopczyk, lodów na deser
nie dostanie".
--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
(C) Zygmunt Freud.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.08.17 16:01 Marek
- 15.08.17 16:05 Marek
- 15.08.17 20:21 HF5BS
- 15.08.17 20:23 HF5BS
- 15.08.17 21:00 wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU
- 15.08.17 21:48 Zenek Kapelinder
- 16.08.17 17:13 Pszemol
- 16.08.17 17:13 Pszemol
- 16.08.17 18:14 Zenek Kapelinder
- 16.08.17 18:14 Mirek
- 16.08.17 18:29 Mirek
- 16.08.17 20:17 Pszemol
- 16.08.17 20:22 Pszemol
- 16.08.17 21:08 Mirek
- 16.08.17 21:11 Janusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=