eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikajak w silniku wykrywany jest zapłon?Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.pi.v.chmurka.n
    et!not-for-mail
    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Date: Sat, 19 Aug 2017 14:00:14 +0000 (UTC)
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <on9g9e$i7q$1$gof@news.chmurka.net>
    References: <omi4om$29i$1@node2.news.atman.pl> <omi7pe$idt$1@mx1.internetia.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <omj9g8$anf$1@dont-email.me> <omkl8q$5k2$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <omkp98$gob$1@node2.news.atman.pl> <on1nf4$7f7$1@dont-email.me>
    <on1r1l$hi1$1@node2.news.atman.pl> <on22h4$cjd$1@dont-email.me>
    <on25dq$9t2$2@node1.news.atman.pl>
    <5994a0fd$0$648$65785112@news.neostrada.pl>
    <on6eir$cot$6$gof@news.chmurka.net>
    <5996e64a$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: pi.v.chmurka.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 19 Aug 2017 14:00:14 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gof";
    posting-host="pi.v.chmurka.net:172.24.44.20"; logging-data="18682";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: tin/2.4.1-20161224 ("Daill") (UNIX) (Linux/4.4.50-v7+ (armv7l))
    Cancel-Lock: sha1:z52VlHisFHndKPI5PYCNWsfD7Eg=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:722342
    [ ukryj nagłówki ]

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > W samochodach o ile sie orientuje, to na kole zamachowym istotne byly
    > dwa znaczniki. Dodatkowe wypustki byly z jednej strony i pozwalaly
    > okreslic ktora to polowa kola.
    >
    > Ale moze poszli dalej, bo ustawic odpowiednie wyprzedzenie zaplonu to
    > najlpiej jak sie ma czeste dane o pozycji, a nie jakies estymacje
    > przez pol obrotu.

    Poszli dalej :) Do tego w 2003 r. przy okazji zmiany komputera jeszcze
    bardziej zwiększyli liczbę impulsów na obrót. Nie pamiętam teraz
    dokładnych wartości ale z tego filmu wychodzi mi 8 impulsów na obrót
    (impuls co 7.5ms przy nieco ponad 1k RPM):
    https://www.youtube.com/watch?v=v3xRDdKhEeE

    >>Czujnik wałka rozrządu służy tylko do ustalenia kiedy jest "pozycja
    >>zero" (TDC na którymś cylindrze, nie wiem czy nie na pierwszym).
    >
    > Tym niemniej pokusilbym sie o uzycie w razie awarii czujnika na wale.
    > Lepiej jak pojazd dojedzie do serwisu sam.
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=c9UwrVNXXzo
    > Kreci sie "very poorly", ale kreci :-)
    >
    > Odlacz w Hayabusie czujnik walu w czasie pracy silnika :-)

    Zgaśnie natychmiast sypiąc błędem :)

    Tu czujnik był podłączony odwrotnie i zapłon był odrobinę przesunięty.
    Efekt - silnik na wysokich obrotach walił ogniem z wydechu i w dolot:
    https://www.youtube.com/watch?v=cxYToJuvheo

    Na obciążonym silniku obroty falowały, do tego doszły błędy cewek
    zapłonowych (na wyświetlaczu nie widać ale po włączeniu trybu
    diagnostycznego wyszło):
    https://www.youtube.com/watch?v=65GQCRRwHNE

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: