  • 11. Data: 2014-10-10 11:17:05
    Temat: Re: jak uwalić atmegę przez ISP ?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    news:almarsoft.6965658553193082403@news.neostrada.pl

    > Myślałem, że ISP jest podstawowym i zawsze działającym programowaniem bez
    > względu na konfigurację.

    Nie jestem pewien, czy nie mylę szczegółów.
    ISP związane jest z wykorzystaniem nogi RESET. W niektórych atmelach można
    tę nogę przełączyć na normalne I/O zyskując dodatkowy pin, ale wtedy
    przestaje działać ISP.
    Nawet kiedyś (z braku nóg) tak to zrobiliśmy w normalnym urządzeniu
    programowanym ISP. Oczywiście w trakcie pracy nad oprogramowaniem
    funkcjonalność tej nogi (celowo prosta bez szansy na błąd) nie była
    testowana. W produkcji programowanie było już jednorazowe.
    P.G.

  • 12. Data: 2014-10-10 18:37:05
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Być może masz za długi kabelek od programatora do mikrokontrolera lub
    > ustawiłeś za dużą szybkość programowania. Zapnij zworkę SLOW w USBAsp i
    > zobaczysz, czy błąd się powtarza. Ale będziesz dłuuuuugo czekać.

    Ciężko będzie. To wywalenie fusów zdarza się rzadko.
    Normalnie muszę programować z dużą prędkością, bo program zajmuje całe
    128MB, i nawet "na szybko" dłuższą chwilę się ładuje, potem jeszcze
    weryfikacja.

    Robienie tego zawsze na "slow" by mi rozwaliło pracę :)

  • 13. Data: 2014-10-10 18:43:53
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-10-10 18:37, sundayman pisze:

> [...]
    > weryfikacja.
    >
    > Robienie tego zawsze na "slow" by mi rozwaliło pracę :)

    Na szybko USBAsp robił mi sieczkę przy kabelku dłuższym niż 15cm. Dragon
    działał na 25cm.

    P.P.

  • 14. Data: 2014-10-10 18:44:08
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Na szybko USBAsp robił mi sieczkę przy kabelku dłuższym niż 15cm. Dragon
    > działał na 25cm.

    no to mój jest chyba wybitnie odporny, bo działa (no w 95% jak widać) na
    kabelku ok. 40 cm :)

    Idę po nożyczki...

  • 15. Data: 2014-10-11 11:03:39
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-10-10 18:44, sundayman pisze:

    > no to mój jest chyba wybitnie odporny, bo działa (no w 95% jak widać) na
    > kabelku ok. 40 cm :)
    >
    > Idę po nożyczki...

    Marne te programatory macie, ja mam po lpt z buforami w srodku na chyba
    74hc125 i kabel ma ponad metr i działa bez problemu, używam programu ISP
    Adama Dybowskiego.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 16. Data: 2014-10-11 23:08:17
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-10-11 11:03, janusz_k pisze:

    > Marne te programatory macie, ja mam po lpt z buforami w srodku na chyba
    > 74hc125 i kabel ma ponad metr i działa bez problemu, używam programu ISP
    > Adama Dybowskiego.

    Święta prawda, używałem dokładnie takiego zestawu i nie miałem
    problemów. USBAsp to nieporozumienie, działa jak sam chce.
    Teraz mam Dragona, jestem zadowolony.

    P.P.

  • 17. Data: 2014-10-11 23:17:15
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Święta prawda, używałem dokładnie takiego zestawu i nie miałem
    > problemów. USBAsp to nieporozumienie, działa jak sam chce.
    > Teraz mam Dragona, jestem zadowolony.

    LPT dość dawno w komputerze nie mam :)
    Dragona mam, ale z nim jest ten kłopot, że o ile działa pod AS, to
    ciężko go chyba zmusić do współpracy np. z MkAVR.

    Przynajmniej u mnie nie działa. Z tego co czytałem, są problemy z
    sterownikami. No a skoro już mam wybierać, to wolę, żeby mi
    bezproblemowo działał z AS.
    Tyle, że AS na razie używam sporadycznie :)

    A może ktoś ma doświadczenie z korzystaniem z Dragona jednocześnie spod
    różnych programów ?

  • 18. Data: 2014-10-11 23:47:14
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-10-10 18:37, sundayman pisze:

    > Urządzenie z atmegą 128
    [...]
    > program zajmuje całe 128MB

    ;)

    --
    Michał

  • 19. Data: 2014-10-12 01:00:32
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    no niestety, przy komplacji mam teraz 92%...
    No i dlatego nie chcem ale muszem przejść na ATXMEGE 256.

  • 20. Data: 2014-10-12 01:11:38
    Od: butek <email.is@invalid>

    Rozumiem, sobota (niedziela właściwie), ale... nadal nie widzisz?:D

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate