  • 1. Data: 2014-10-08 21:34:11
    Temat: Kto się bawi lego mindstorms?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Dzieci rosną, więc pojawia się pretekst aby coś
    zakupić, a przy okazji pobawić się samemu :>
    Macam temat, widzę że jest to nieźle rozwinięte,
    jakieś kompilatory w C nawet są, multipleksery
    na bazie Raspberry, czujniki różniaste i inne bajery,
    czy ktoś to próbował ogarniać? Od jakiego wieku
    dzieciak może coś z tego skumać?

    L.

  • 2. Data: 2014-10-08 21:46:02
    Temat: Re: Kto się bawi lego mindstorms?
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 08.10.2014 21:34, Lisciasty wrote:
> [...]
    > na bazie Raspberry, czujniki różniaste i inne bajery,
    > czy ktoś to próbował ogarniać? Od jakiego wieku

    Parę miesięcy temu pudło pokazywało polski team, który wygrał jakieś
    dziecięce zawody LegoMindstorms: chłopak 7 lat + dziewczynka 5 lat.

    Jakub Rakus

  • 3. Data: 2014-10-09 10:01:13
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2014-10-08 o 21:34, Lisciasty pisze:
> [...]
    > na bazie Raspberry, czujniki różniaste i inne bajery,
    > czy ktoś to próbował ogarniać? Od jakiego wieku

    Jeśli dzieciaka do tego naprawdę ciągnie to może być fajne, ale przemyśl
    to bo tanie nie jest. No i musisz mieć czas i ochotę tym się bawić
    samemu bo inaczej dzieciak może nie dać rady.
    My mamy w pracy do odstresowania zestaw, córka bardzo chciała (15l),
    pożyczyłem, wyjęła z pudełka, włożyła, po 3 miesiącach oddałem bo
    koledzy byli bardzo smutni bez zabawki... :-)

    --
    AWa.

  • 4. Data: 2014-10-10 03:15:08
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 8 Oct 2014 12:34:11 -0700 (PDT), Lisciasty <l...@p...pl>
    wrote:

    >Dzieci rosną, więc pojawia się pretekst aby coś
    >zakupić, a przy okazji pobawić się samemu :>

    Chyba glownie o to chodzi :) Znajomy kupil najdrozszy model Mindstorm
    w miesiac po tym jak mu sie synek urodzil :)

    A.L.

  • 5. Data: 2014-10-11 07:26:03
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 10 października 2014 03:15:08 UTC+2 użytkownik A. L. napisał:
    > Chyba glownie o to chodzi :) Znajomy kupil najdrozszy model Mindstorm
    > w miesiac po tym jak mu sie synek urodzil :)

    I to jest dobre podejście :]
    Swoją drogą to jakaś masakra jest, mój ojciec za gówniarza gęsi
    pasał i biegał z obręczą i kijkiem, ja już miałem jakieś wczesne
    modele Lego technic a potem komputer, a teraz dzieciary bawią
    się robotami. Ciekawe co będzie dalej ;)

    L.

  • 6. Data: 2014-10-11 08:57:25
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    >modele Lego technic a potem komputer, a teraz dzieciary bawią
    >się robotami. Ciekawe co będzie dalej ;)

    konjecswjata

  • 7. Data: 2014-10-11 15:33:10
    Od: Bo t manager <b...@W...poczta.wp.pl>

    Lisciasty wrote:

    [ciach]
> [...]
    > modele Lego technic a potem komputer, a teraz dzieciary bawią
    > się robotami. Ciekawe co będzie dalej ;)

    Roboty będą bawiły się dziećmi ;). SNMSP

    Bo(o)t manager

  • 8. Data: 2014-10-17 01:04:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 8 Oct 2014 12:34:11 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):
    > Dzieci rosną, więc pojawia się pretekst aby coś
    > zakupić, a przy okazji pobawić się samemu :>

    P.S. spodobalo mi sie
    https://www.youtube.com/watch?v=-KQcUo3JVUs

    Ma ktos pomysl na algorytm sterowania przy zalozeniu ze zyroskop ma
    niewielki dryft ? I tak naprawde chcemy doprowadzic do zerowej
    sredniej predkosci kol - ale zyro nadal podstawowym czyjnikiem ...

    J.

  • 9. Data: 2014-10-17 18:56:10
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 17.10.2014 01:04, J.F. wrote:

    > P.S. spodobalo mi sie
    > https://www.youtube.com/watch?v=-KQcUo3JVUs
    >
    > Ma ktos pomysl na algorytm sterowania

    Problem jest klasyczny, słowo-klucz: inverted pendulum. I masz
    pierdylion wyników w "góklah".

    > przy zalozeniu ze zyroskop ma
    > niewielki dryft ?

    Niestety to założenie musisz odrzucić. Natychmiast.

    > I tak naprawde chcemy doprowadzic do zerowej
    > sredniej predkosci kol - ale zyro nadal podstawowym czyjnikiem ...

    To trzeba skompensować jego błędy, zbadać właściwości żyroskopu i w
    algorytmie sterowania zawrzeć model błędów.

    Jakub Rakus

  • 10. Data: 2014-10-17 20:51:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 17 Oct 2014 18:56:10 +0200, Jakub Rakus napisał(a):

    > Problem jest klasyczny, słowo-klucz: inverted pendulum. I masz
    > pierdylion wyników w "góklah".

    To to ja wiem, ale ...

    > Niestety to założenie musisz odrzucić. Natychmiast.

    wlasnie nie chce odrzucac :-)
    Po pierwsze - to tanie zyroskopy tak maja, po drugie - bo wydaje mi
    mozliwe do obejscia

    > To trzeba skompensować jego błędy, zbadać właściwości żyroskopu i w
    > algorytmie sterowania zawrzeć model błędów.

    No wlasnie skompensowalbym opierajac sie na tym czy jedziemy ...

    J.